Direktlänk till inlägg 1 december 2009

Inspirationen kom och försvann lika snabbt!!!

Av Nettan - 1 december 2009 22:07

Brrr... Gud så kallt det är nu! Är det vinter eller???


Hade så mycket inspiration tidigare idag när jag kom hem, sonen valde att stanna hemma från basketträningen och vi skulle bara mysa och fixa lite jul här hemma. Förr så verkligen ÄLSKADE jag julen, det bästa som fanns på hela året... Jag var värre än små barn, innan klapputdelningen så hade jag klämt och kännt på alla paket som låg under granen.


Tyvärr så gifte jag mig med en karl av en HELT annan natur, en som hatar julen och födelsedagar över allt annat! Så efter flera års försök har jag för ett par år sedan gett upp! Nu känns julen bara jobbig, stressig och urtråkig. Men så idag fick jag en gnista hopp igen, en liten uns av julglädje kom tillbaka...


Fram med gardiner, några dukar och jag såg framför mig hur allt skulle bli...

När maken sen kom hem och diskutionen om stjärnor kom upp då försvann allt igen, PÅ ETT KICK!!!

 

Att en människas negativetet kan förstöra så mycket, tragiskt tycker jag! Och denna människa är jag gift med.

 

Tanken var att vi, svärmor och Tobias brorsdotter med familj skulle fira jul här i år, det är nu avstyrt och jag hoppas av allt att få åka hem till mamma och fira jul istället. Tänker inte vara där hela dagen men en stund iaf, sen vill jag bara vara hemma och bara få vara!

 

Imorgon blir det iaf en tur till Rusta för att köpa stjärnor att hänga i fönstret i vardagsrummet och till IKEA för att köpa en röd Hampen matta.

HAMPEN Matta, lång lugg

 

 

 
 
Jessisa

Jessisa

1 december 2009 22:36

Förstår dig så väl, en annan tanke kan ju vara att köra ditt race, utan att bry dig om att be honom om hjälp. Bjud de du vill bjuda, laga den maten du vill laga och fira på ditt sätt.
Om personen i fråga då vill vara någon annanstans i huset så är det upp till den.

Om du vill så är du välkommen hem till oss, där det kommer att firas jul på alla reglersvis med gröt, tomte och kalle
KRAMAR
Jessisa

http://jessisa.bloggagratis.se

 
Marlie

Marlie

1 december 2009 22:37

Jag ska eventuellt också till Bakarby imorgon, och shoppa julgrejer till mamma. Ska hem till henne och pynta imorgon.

När ska du dit? Du jobbar va? puss

http://marliie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

linnsan

2 december 2009 11:11

Gumman jag känner igen det där..jag är numera sambo med en som också inte tycker om julen, han införde inga julklappar för några år sedan men han har ju förlovat sig med mig som håller starkt på traditioner och älskar julen med allt pynt och julklappar..jag har nu infört julklappar under granen iår för annars sa jag att jag kan fira jul i stockholm med mamma och pappa..
Du får så gärna komma upp till oss under julledigheten..kramis

 
Carina

Carina

3 december 2009 20:36

Men du är det inte väldigt manligt att vara så inför såna helger då man brukar träffa släkten.
Min Stefan är rätt okey men de tidigare pojkvännerna (2) har hatat julen och födelsedagar!
Hoppas ni hittar en gnutta julmys tillsammans iaf!

Kören! Så jäkla coolt när de klappar i händerna och ALLA kommer fram från alla möjliga hörnor!
Kram kram Carina

http://skalet2001.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards