Alla inlägg under september 2008

Av Nettan - 30 september 2008 07:01

ja faktiskt. Idag kl 17 skall Jonathan på "prova på basket" genom Blackebergs basket. Gissa en som är förväntansfull... frågan är bara hur jag skall få ihop mina tisdagar? Slutar på jobbet 16, basket 17-18.30 och min egna bowling träning 19-20!


I morgon åker vi äntligen upp till Gnarp, längtar så jag blir tokig! Ska bli så himla skönt, hoppas bara att det blir fint väder och inte som det är nu, nu ska jag nämligen gå ut och skrapa rutorna på bilen.....

Av Nettan - 26 september 2008 07:01

Igår och idag har vi stängt på jobbet för vi har planeringsdagar. Jobbigt att sitta inne hela dagarna när det är så himla fint väder ute.


Ikväll ska vi ut med bowlinglaget, vi ska åka med M/S Vindhem, just nu är jag så trött så jag har ingen lust men jag vet att det blir superkul när vi väl är där. Men det blir nog ganska lungt för mig eftersom vi har loppmarknad nere i centrum i morgon, det är Höströj!

Ska även klippa T´s jobbarkompis J i morgon e.m och sen i morgonkväll har jag bestämt för att ha MYS med mannen, äta lite kräftstjärtar, ost, kex och så och kanske ta ett glas vin...

Av Nettan - 25 september 2008 21:16

Ja, igår hade jag tid hos frissan och hade bestämt mig för att klippa av mig håret... Det är som sagt var ett antal år sedan jag var korthårig men, men...

Ambitionerna var ju att se ut som Linda Bengtzing men jag visste redan innan att SÅ modig skulle jag nog inte vara.

Före:


Och efter två timmar hos frissan blev det så här:

 Det är inte lätt att ta kort på sig själv och det är synd att inte frissan även kan göra något åt dubbelhakan....


Och Jessisa, UNDERBARA Jessisa... Jag blev sååå glad när jag kom hem och fick höra vad du sagt till T. Visade tyvärr inte det när du ringde tidigare idag, *puss* på dig!


Av Nettan - 22 september 2008 15:40


Jessisa, du är en av dem!


Du vet var jag finns om DU behöver !

Av Nettan - 22 september 2008 08:52

Önskar så att jag oxå var som DU! Tänk om alla hade sådana vänner, då skulle det inte finnas någon onska i hela världen tror jag. Jag tycker du gör rätt i dina handlingar du gör idag, hoppas att du själv orkar denna resa bara...

Av Nettan - 21 september 2008 18:38

GRATTIS

ALFONS 2 ÅR OCH ANTON 14 ÅR


Kramar från Hässelby


Av Nettan - 17 september 2008 21:22

Kommer tidigt till stället och känner mig bara allmänt förvirrad. Blir visad av en trevlig dam till cafét och blir bjuden på kaffe ohc fralla.Det är lungt och stilla, sätter mig ch läser DN och fikar, sen börjar det...

En efter en droppar de in... HALLÅ! Hm... är jag verkligen på rätt ställe??? Jodå, det är utbildning för Kommunal... Men, är jag den enda som är blond här eller? Hur fan ska det här gå? Inget emot invandrare men vi skall vara här i två dagar och dessutom ha GRUPPARBETE!


Själva "utbildaren" är en roligt tomte i ca 60 års åldern men lååångt grått hår och ser ut som om han kommer direkt från "Bajen klacken" (inget emot Bajen heller eftersom jag själv är Bajare, men jag vet hur min käre bror beskriver dessa "horsare") och denna Svante ser precis ut så. Men jag känner ju igen honom, har träffat honom tidigare... Undrar bara vart? Är det i klacken kanske? Nä, det visar sig att han jobbar vanligtvis som vaktis i en skola där jag nyligen har gått!

Något jag reflekterar över är att här sitter jag och läser DN, sms:ar lite och skriver ner det jag skriver nu här i bloggen och runt omkring mig så har det nu kommit 10 personer till och det pratas! Ja, det pratas och pratas...

Varför är det så? Alltså att invandrare pratar med alla, även om de inte känner varandra medan jag, den blonda svensken kryper in i mitt skal och verkar MYCKET upptagen med mitt. Jag bläddrar väldigt intresserad i IKEAS reklam om sängar, ironiskt nog så står det på framsidan " IKEA-länge leve mångfalden" hm... En väldigt slående mening i denna situation. Och vaddå sängreklam? Tur att inte de runt omkring vet att jag absolut INTE skall köpa någon ny säng (även om jag vill det, så vill inte mannen det), ändå verkar jag väldigt intresserad av erbjudandet.


Vi går iaf in i rummet där vi skall vara. Det blir upprop! Pär och Christian är INTE där... Anetthe är där (det är ju jag), sen de andra 10 går knappt att uttala... det är Ayda, Belayneh, Lyana, Arunita med flera... Det är alltså jag och 10 invandrare...


Jag kollar snabbt in alla och gör min egna bedömning, vet ju att det skall bli grupparbete och fastnar snabbt för den ena av de två killarna som är med. Han verkar vettig, kunnig och intresserad OCH så pratar han väldigt bra svenska. Vid första bensträckaren stegar jag fram till honom och frågar om vi skall jobba tillsammans. Om jag säger som så att vi blev klara lååångt före de andra...


Det var ungefär hit jag antecknade vad jag skulle skriva om i bloggen. Resten av dagen gick MYCKET bra, den var intressant, rolig och inspirerande och jag längtar till i morgon när dag 2 skall vara. Och visst är man, ja vad ska jag säga... knäpp, dum, okunnig när man har de fördomar man har, nu med facit i hand så ser jag det mer som en härlig dag då jag fått lära känna nya härliga människor och samtidigt fått massor med intressant information.

--------------------------------------------------------------

Du Mia, jag tittade efter dig på tunnelbanan både på väg dit och hem...

Av Nettan - 17 september 2008 06:29

på 62 år dagen!



Sen så ska jag idag och i morgon på två heldagars utbildningar för medlemmar i kommunal, kan bli ganska intressant. Det jobbiga är att jag skall ta mig ända in till Långholmens folkhögskola bägge dagarna...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards