Alla inlägg under februari 2008

Av Nettan - 29 februari 2008 16:46

ja, det ska faktiskt jag och maken på, på Bamboo Palace eller vad det heter,  wok-sushi och glassbuffé för 138 kr *MUMS*. Vi firar ju 11 år nästa helg men då är jag på Gotland så det får bli idag istället.

Efter middagen skall vi möta upp hans arb.kamrater någonstans, förmodligen avslutas nog kvällen på GoldenHits, men vi får se.....


Nu kommer lilla pappsen som skall köra oss in till stan,

Ha en super fredag och en riktigt trevlig helg!!!!!!

Av Nettan - 25 februari 2008 18:54

I fredags så hade vi ju middagsgäst här och sen kom brorsan med familj över, tänkte ta och visa lite foton på dem.

 

Erik     och    Tobias                                           
    

 

Camilla   och Peter                                             

Stora sonen Jimmy

-----------------------------------------------------------------------------------------

Lördagen började tidigt, redan 8.10 hade vi samling i Sundbyberg där vi spelade första matchen för dagen, och vi VANN!!


Andra matchen var i Västerås kl 13.20, det var mot serieledarna och vi visste nog redan innan att det inte skulle gå så bra och det gjorde det ju som sagt INTE, torsk med 16-4.


Melodifestivalen var helt ok, tyckte jag. Hade en gammal klasskompis som var med som text/låtskrivare till Caracola som gick vidare till andra chansen, GRATTIS MATTIAS!

-------------------------------------------------------------------------------------------

Söndagen började vi med att åka till Tobias jobb och tvätta bilen, sen blev det två vändor till soptippen så nu är det fint på altanen igen.


Kl 17 hade bowlinglaget middag på en Indisk/Pakistansk restaurang i Gamla Stan, ett mycket märkligt ställe för det var bara vi där, personalen kunde inte svenka, vi fick vänta jätte länge på både dricka och mat men OJ så trevligt vi hade, mycket mycket skratt och flams blev det, precis som det kan bli med 9 tjejer med alkoholhaltiga drycker i glasen.


Här är min mat, någon slags kyckling som kom in på ett gjutjärns fat.

Gott var det med VÄLDIGT starkt!

Av Nettan - 22 februari 2008 19:34

och vi har ätit en mycket god middag och haft Erik som middagsgäst :)


Dagen på jobbet gick bra, vi var ute till 8.45 jag och min lilla kille. Sen gick vi in och väntade på sjukgymnasten. På eftermiddagen gick min avdelning till stora parken och lekte.


Åkte och hämtade lilla J på fritids och T var och köpte en ny bil på andra sidan stan.


Nu kommer min bror, svägerska ,sessan och Mia på besök så vi hörs


Av Nettan - 22 februari 2008 07:17

Hinner med en liten snabbis här innan det är dax att åka.

Ute är det nästan storm, har absolut ingen lust att stå ute på en tråkig dagisgård i detta väder. Kommer nog vara inne med min lilla kille, idag kommer även sjukgymnasten till honom.


Äntligen fredag igen! Gud så skönt. Match i morgon, först i Sumpan 8.40 och sen i Västerås kl 13.20 så det blir alltså en lååång bowlingdag!


Nä, nu är det dax att åka till fritids och sen till jobbet, hörs lite senare kanske.

Av Nettan - 20 februari 2008 21:09

Det var ju 20.00 det började, Men in trees, inte 21.00!!!!!!!!

Av Nettan - 20 februari 2008 20:35

av Men in trees börjar om en halvtimme så jag hinner nog skriva några rader här så länge.


På jobbet härjar det aggressiva streptokocker vilket ger antingen halsfluss eller scharlakansfeber, tyvärr så har vi vääldigt många som anses friska men är smittbärare.Börjar snart bli läge att ta dit någon som kollar ALLA, både barn, personal, syskon och föräldrar. Det är ju hemskt att man kan bära på smittan utan att bli minsta lilla sjuk.


Igår hade vi APT mellan 16-18.30, vet inte om vi kom fram till något vettigt direkt, förutom att vi fick veta att en av personalen skall byta avdelning. Så Carina, sådana underbara planeringar som ni hade hos er, hade inte vi hos oss, men du vet ju hur det är att jobba kommunalt :).


Hittade även mitt drömjobb i dag.

VÅR AVDELNING FÖR ELEVER MED ASPBERGER SYNDROM ELLER AUTISM
Vi söker en pedagog, gärna fritidspedagog alternativt barnskötare som tillsammans med övrig personal arbetar med en barngrupp med diagnos Aspberger syndrom eller augism. Verksamheten har idag sju barn i åldrarna 7-12 år inskrivna. Personalstaben består av förskollärare, fritidspedagog, speciallärare samt specialpedagog. Vi har också en resursperson knuten till verksamheten på deltid. Eleverna har, förutom sin skolgång, även morgonomsorg samt fritids hos oss och verksamheterna är integrerade.

Vi arbetar i arbetslag och ett helhetstänkande präglar vårt arbetssätt. Våra elever behöver en strukturerad och visuell undervisning under såväl skoltid som omsorgstid.

Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog med erfarenhet av att arbeta med barn i behov av särskilt stöd, företrädesvis Aspberger syndrom och autism. Du skall:
• Ha en pedagogisk utbildning
• Ha vara av tidigare arbete med barn i behov av särskilt stöd
• Ha en stor portion tålamod
• Vara lugn och strukturerad
• Ha förmåga att vara tydlig
• Kunna ta egna initiativ

Jag vill, vill , vill.... MEN!

Kontaktpersonen och specialpedagogen har jag tyvärr erfarenhet av tidigare då min stora J har haft denne som lärare i högstadiet i en specialklass och enligt min erfarenhet från den tiden har denne person den titeln endast för lönen, INTE för intresset av barn i behov av stöd!!!! Så hur gärna jag än vill så KAN jag bara inte jobba ihop med denne person.Men jag funderar starkt på att söka bara för att se hur långt jag kommer eller om jag blir bort sållad på en gång när denne får se mitt namn.


Annars så är allt lite si så där just nu, mår inte så super bra på jobbet för tillfället, känner att mina kollegor på avdelningen inte riktigt vill ha mig i sitt arbetslag, de har ju dock arbetat tillsammans i 12 år.Och så kommer jag in som ett yrväder mitt i allt och då är det ju klart att det blir lite turbulens...


Hemma är det oxå lite down, vet inte riktigt vad det beror på och jag hoppas att det snart går över. För bara några veckor sen så var ju allt hur bra som helst, har nog aldrig varit bättre än då men nu som sagt är det lite nedåt... Tror det beror på att vi bägge är väldigt trötta och har just nu två mycket påfrestande och jobbiga barn (ja, den stora J kommer alltid att kallas barn för mig).


OJ, nu är det bara 7 minuter kvar, måste fixa lite annat innan jag lägger mig och kollar tv´n.

Av Nettan - 17 februari 2008 13:57

Tjoho! Jag har vunnit ett klot!


I fredags kunde man köpa klotlotter för 25 kr/st, vi köpte 4 och gav den ena till Stina som fyllde år då. Sen fick man skriva upp namn och telefonnr på en lista. Och nu kom ett sms:


Grattis Anetthe till ett nytt klot från VBS! Finns i Högdalen/BK Eva


Shit vad kul :)

Av Nettan - 17 februari 2008 12:21

att städa när det är bowling på webtv...

Men lite har jag iaf fått gjort och det är ju bättre än inget alls.

Nu vill jag bara åka ner och träna så jag tar nog lilla J och åker ner om någon timme eller så.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards