Alla inlägg under juni 2008

Av Nettan - 30 juni 2008 19:47

Regler:
-Beskriv först reglerna
-Svara på alla frågor
-Välj ut 5 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din .
-Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns/fanns på din Att-göra-lista idag?
Jobba
♦ Klippa mig!

♦ Färga håret och klippa stora sonen

♦ Städa tvättstugan

♦ Skriva packlista för semestern

Vad gjorde du för 10 år sedan?
♦ Hm... Köpte radhuset som vi bor i och samtidigt så gick jag på kvällstid efter jobbet och tog datakörkortet.

Ställen du bott på?
♦ OJ!.... 

Jakobsberg första 3 åren..........

Hässelby...Blåsut...Farsta...Hässelby igen på 3 olika adresser

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
Sluta jobba

♦ Betala av lån

♦ Köpa ett större hus
♦ Resa
♦ SHOPPA, SHOPPA OCH SHOPPA!!!


Den som nu vill får ta denna utmaning!

Av Nettan - 29 juni 2008 23:04

som är som du, JESSISA!!!!!!!!!


DU ÄR BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!


TACK FÖR ATT DU FINNS!!!!

Av Nettan - 29 juni 2008 20:52

sen så är det ÄNTLIGEN SEMESTER!!


Men idag blev semesterplanerna plötsligt ändrade, och jag önskar lika mycket som dig Marlie att jag nu hade en anonym blogg! Våra första veckor kommer vi nu vara på landet, v. 30 blir det några dagar i Gnarp och v.31 får vi förhoppningsvis låna mammas och pappas husbil och åka till Ullared bl.a


Åh, jag vill skriva så mycket egentligen om ändrade semester planer men jag väljer att låta bli, hade jag haft en låst blogg så hade jag lätt gjort det men nu är så inte fallet.


Tyvärr Marlie så blir ni ensamma med pappa och M v.30,31 på landet. Jag hade verkligen sett fram emot att vara där med er men nu blir det som sagt INTE så... Men ni kommer ju när Jimmy fyller år så vi får ha kul då!


Nu ska jag gå och förbereda morgondagen och sen gå och kramas med min underbara man!



Av Nettan - 28 juni 2008 20:13

Eller ni behöver inte betala för honom, ni kan FÅ honom!Så högt i kurs står han just nu. Visst är det jätte skönt att han har en kompis med sig men samtidigt så är han HEMSK, vet inte vad det är han ska bevisa men ALLT blir bara fel och jag har fått ca 1000 utbrott sedan igår. Nu precis kastade han en tennisboll på ett glas med cocacola ÄVEN fast jag bett honom om att INTE kasta boll inomhus!


Annars så har det varit en helt vanlig och skön lördag, vi var en sväng ner till centrum på förmiddagen, åkte hem och grillade korv och var sen ute med båten och fiskade, och JA vi fick massor med fisk!


Här är en utav dem, visst är den fin?!

Fråga Jonathan om den var god, han åt den senare till middag!


Av Nettan - 27 juni 2008 22:16

på huset här på landet.

 


Ja, det var alltså huset från fyra håll. Det är här vi trivs så himla bra så vi aldrig vill åka hem.

Av Nettan - 27 juni 2008 21:46

och det är så himla skönt. Jonathan har med sin kompis M och Jimmy har med flickvännen + hunden så det är fullt hus kan man säga.


Blev så glad idag på jobbet, fick nämligen en sommarpresent av familjen L, killen som jag har hand om. Denna fina present var det.

TUSEN TACK FAMILJEN L, jag blev verkligen jätte glad!


Så i morgon om det är fint väder skall nog jag och maken gå ut här på utsiktsberget och ha det lite mysigt.


Mina besvär kvarstår tyvärr så jag är mer och mer säker på att allt inte är som det ska med min kropp, får nog göra som mamma min säger och gå till läkaren och kolla vad det är. Har fortfarande ingen lust att prata med någon i telefon förutom min käre make och min mamma, hoppas det snart går över. Och JA, kära vänner jag VET var ni finns och jag hör av mig när jag känner för det, OK!


Hoppas du har det bra i hemstaden Milla och att allt går bra med bilen.

Jessisa, jag VET var du finns och jag VET att du respekterar mina problem utan att bli undrande.Det finns INGEN som du!!!!!!!!!!!!!!!

Camilla, jag vet att du vill väl.

MARLIE, SAKNAR DIG!!!!!!!!!!!


Uppdaterar nog mer i morgon.

Av Nettan - 26 juni 2008 21:25

Massa pussar och kramar till

VÄRLDENS BÄSTA MAKE!


DU ÄR BÄST!!!!

Av Nettan - 25 juni 2008 20:53

Just nu känns allt bara upp och ner. Förutom att vi bara röjer och röjer och det är fortfarande så himla SKÖNT! Men samtidigt så vill jag även röja ut ALLT utom min man ur mitt liv just nu. Vet inte varför jag känner så men tänk så skönt det skulle vara att byta ut HELA livet mot något annat...


Orkar inte ens prata i telefon längre, det som har varit mitt STÖRSTA nöje ända sedan barnsben. Men just nu har jag ingen lust att prata med NÅGON, förutom min underbara man som jag bara måste ringa minst en gång varje dag. LOVE YOU DARLING!


Har inte ens lust att tänka på semestern, eller jag längtar SUPER mycket efter den men jag har ingen lust att planera något överhuvudtaget, jo en sak vet jag och det är att jag vill en sväng till Ullared men mer än så är det inte.


Kan allt detta bero på att man börjar bli gammal? Alltså jag menar att är det så att man kan hamna i klimakteriet även fast man inte fyllt 40????

Har ju alla tänkbara symptom så som:

Sömnbesvär
Somliga kvinnors sömnvanor slås helt i bitar, dels för att de har svårt att somna, men även för att de under natten väcks av vallningar och svettningar. Svettningarna kan under natten vara så häftiga att lakanen måste bytas flera gånger.
 
Humör och irritation
Många kvinnor upplever väldiga humörskiftningar mellan ilska, irritation, gråtmildhet, ängslan och nedstämdhet. Undersökningar visar att ungefär 60 % av kvinnorna i klimakteriet känner sig nedstämda eller irriterade, men även att de negativa känslorna minskar med åren.
 
Hud och hår
Kvinnans hud blir tunnare eftersom blodcirkulationen och talgproduktionen i huden minskar. Slemhinnorna i ögon, näsa och mun kan också bli torrare. Håret kan tappa glansen och tandköttet börjar blöda lättare.

Koncentration och minne
Många kvinnor hävdar att de har svårare att koncentrera sig på jobbet, att de tappar bort saker och att de får sämre minne. En stor del av forskningen ägnas i dag åt detta område. Mycket talar för att östrogen har en positiv effekt på minnet och vissa intellektuella funktioner.

Är det någon som har erfarenhet av detta som kanske kan ge mig lite info?

Nä, nu ska jag gå och krama på min underbara make.

Gonatt


Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards