Alla inlägg under oktober 2009

Av Nettan - 31 oktober 2009 18:27

Jaha, så har man då avklarat sitt livs första Super sixxx tävling, kan bara sammanfattas med ett ord INTRESSANT!


Att det skulle vara svårt hade jag verkligen räknat med men att det skulle vara svårt visste jag inte.

Spelat på snabba banor har jag gjort förr, men inte så här snabba. Så nervös som jag var i början kommer jag nog aldrig att vara något mer, efter tre serier släppte nervositeten och då hade jag till och med spelat mot en f.d världsmästare!

 Som tur var så tyckte de flesta likadant, två personer över 1200, det vill inte säga lite det.


Men ÅH så glad jag är att jag har spelat, det var super duper kul!!!

 

Kommer helt klart att spela Super sixxx flera gånger.

 Hoppas bara min underbara man betalar i fortsättningen oxå.


Tack för idag älskling, love you!

Av Nettan - 31 oktober 2009 08:56

Om 45 minuter åker vi och jag är redan jätte nervös!


Har startat dagen med en kanonfrukost, den bestod av mannagrynsgröt, juice, kaffe och en frukost macka från donken så nu måste vi väl klara oss ett tag iaf. Måste stanna på vägen och köpa lite dricka och nödvändigheter.


Klockan 12.00 kan ni gå in på denna länk : http://supersix2009.superbowlnykoping.se/dynamic/start.asp

Klicka på scoring och leta efter våra namn på tavlorna så kan ni följa spelet.


Tobias fick låna en bil på jobbet så vi kommer åka tryggt och säkert och det kommer inte bli så dyrt, en sådan här är det, 

Nya Prius 2010!


 



Idag klockan 13 ska det tydligen vara nåt jippo med utdelning från Postkodlotteriet, tyvärr inte vårat postnummer denna gång men en av våra närstående skall dit!!! KUL!

Av Nettan - 30 oktober 2009 17:42

Ja, för första gången på länge så känner jag mig verkligen lycklig och så nöjd med livet!

Det har varit lite si och så med det på sista tiden men idag är det verkligen en toppendag!


På jobbet hade vi jätte några barn idag, på min avdelning var det 7 barn av 14 och alla kollegor verkade känna av fredagen på ett speciellt sätt.

Innan lunch så åt vi popcorn, kex och drack vatten till och ändå åt alla små gryn massor med mat. Det bästa av allt var att det var min tidiga fredag så jag slutade 12.45, så himlans skönt!

 

Åkte till makens jobb och fick vinterdäck, bromsskivorna svarvade och nya bromsklossar. Efter det bar det iväg till Vällingby för lite shopping, hittade leggins, skjorta och kofta på Gina Tricot och en mascara och rouge på Kick´s, 750 kr fattigare, men men...


Skulle ha åkt till svärfars grav oxå men det blåste så mycket så jag tyckte inte det var någon idé, får ta det på söndag ist.


Åkte hem till mamma och pappa och fikade med Tobias en stund och busade med Sessan som var där.


Nu är Tobias och spelar tävling i Rinkeby och jag har precis ätit en pizza och tagit en "kall".


Hade räknat med att få vara ensam i ett par timmar men stora sonens planer blev ändrade så han är hemma oxå, nu håller ju han sig på sitt rum så han stör inte så mycket i min härligt, underbara fredag.


I morgon bär det av till Nyköping för bowling, shit vad nervös jag börjar bli, ska ju liksom spela med de stora grabbarna, något jag absolut inte är van vid.

Av Nettan - 24 oktober 2009 22:17

Hade en riktig mysmorgon! Ingen klocka som ringde och inga barn i sängen.


En sväng upp till Vällingby innan vi åkte till bowlinghallen. Match mot Sollentuna som slutade med vinst för oss, INTE min förtjänst direkt, gick av efter första serien med en total botten serie, gick in igen i tredje men är allt annat än nöjd med dagens spel.

Vid fem var vi nere i hallen igen, kände att jag var i stort behov av träning... Ja, man kan faktiskt undra? Sa till maken på väg ner, - undra hur man är funtad, det är lördag, vi är barnlediga och jag väljer att åka och träna, vad är det för liv man lever??? Men det är ju så KUL!!! Älskar min bowling!!!

Tränade en timme och sen åkte vi med bror och familj till Tung Fat i Stora mossen och köpte Kinamat, hem till oss sen och åt den. Kvällen har tillbringats med mat, härligt sällskap, trolldeg och massor med bus av Sessan. Nu väntar sängen då det är match i morgon för sonen och maken i Åkeshovs B-lag.

Av Nettan - 23 oktober 2009 19:44

Pausen blev inte så lång som jag befarade.


Fredag, underbara härliga fredag!


Har burit upp datorn till soffan och sitter nu och slö tittar på tv, väntar på att IDOL ska börja.

Massor med ljus är tända och det är lungt och skönt här hemma, stora sonen + flickvän är hos vänner och lilleman åkte med farmor för 1 timme sedan, skall vara hos henne under hela höstlovet, något som både hon, han och VI behöver...


I onsdags var jag med stora J och kollade på en lägenhet, en 1:a på 27 kvm, här på samma gata som vi bor på, nu håller vi alla tummar och tår för att han skall få den, får svar i nästa vecka eftersom det är inflyttning redan den 1/11.


I söndags hade jag ljusparty här hemma, det var det bästa partyt jag haft någon gång, Charlotte sålde för över 9000 kr vilket betyder att jag fick välja varor för 1811 kr, TACK Camilla, Sylvia och Sandra för att ni bidrog till så stor del!

Nu längtar jag så himla mycket till nästa party som jag skall ha den 10/12, då skall jag även bjuda på glögg och pepparkakor!


Igår var vi och hämtade ett nytt klot till mig för presentkortet jag vann på Lidingö, åkte till våran hall sen och testade det och jag blev så himlans besviken, hoppas av allt att det var banorna som var knasiga och inte mitt nya fina klot, får testa några slag i morgon på uppvämningen men känns det inte bra så åker det ner i väskan med buller och brak! Nu gäller det bara att vi vinner i morgon igen och får ytterligare 2 poäng med oss i bagaget!

Av Nettan - 21 oktober 2009 21:35

Är inne i en jätte svacka just nu så därför väljer jag att inte skriva här på ett par dagar så Mia, du får nog köpa nåt piller mot din abstinens eller så får du ta och komma hit och höra på vad jag skulle ha skrivit om jag hade orkat!


Återkommer nog snart, väldigt snart får jag hoppas!!!


Kram till er alla

Av Nettan - 14 oktober 2009 22:12

HATAR verkligen denna årstid!

Det är kallt och vidrigt ute och då betyder det , förutom att jag fryser arslet av mig får så himla ont i kroppen, axlar, skuldror och armar värker värre än någonsin!

Önskar att det var 25-30 grader varmt ÅRET OM!!!

Avskyr att behöva klä på sig massor av kläder, fast idag var jag så lycklig när jag fick använda jackan jag köpte i somras när det var 30 grader varmt ute, den hade kostat 2999 kr, var nedsatt till 1800 och så var det halva priset på det. Så en sak är säker, i vinter kommer jag inte frysa hälften av vad jag brukar.


Segerns sötma från i söndags har lagt sig nu, och jag blir oerhört glad för alla gratulationer som jag får, känns fortfarande superkul! TACK alla!


På lördag väntar ligamatch igen och jag hoppas inget hellre än att formen håller i sig!


På söndag skall jag ha ljusparty här hemma, längtar så efter att få beställa en massa nya ljus nu när mörkret och kylan är här.


Igår fick jag veta på jobbet att jag kanske får en chans till en kompetensutbildning, det är under 5 veckor med 80 % av lönen. Valde isf att börja i februari-2010 och det är på heltid. Det handlar om språk.

Vi har en suverän pedagogisk handledare i våran enhet, jag är så glad att vi har henne. Idag fanns hon där för mig och genast så kändes allt mycket bättre i en speciell situation som uppstod.


Var även ner till hallen en stund ikväll, det är så mysigt att åka ner och träffa tjejerna och snacka lite skit, även fast jag inte längre har någon träningstid så vill jag dit och träffa dem.



Av Nettan - 11 oktober 2009 22:18

JAG VANN!!!!!!!!!!!!!!!!!


TACK ELIN FÖR HJÄLPEN, du är en sann vänn du!!!!!!!


Såååå himlans glad!Glad

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards