Alla inlägg under mars 2008

Av Nettan - 31 mars 2008 22:24

har jag gjort idag. Vaknade i morse och mådde inte alls bra, ont i halsen, huvudet och såååå trött. Lilla J fick vara hemma med mig för jag ORKADE helt enkelt inte åka och lämna honom, tänk vad bra det är att 6:års verksamheten är frivillig! Så idag har jag sovit, sovit och åter sovit + tittat på film. Känner mig lite bättre nu men är fortfarande helt slut i kroppen, har liksom ingen ork utan känner mig bara kraftlös från knopp till tå...


I lördags hade vi en riktig mysdag, sovmorgon och sen till Vällingby. Hem igen och städade vardagsrummet, hur ofta flyttar ni på eran soffa och dammsuger där? Jag kan då säga att våran hörnsoffa flyttar vi inte allt för ofta på.... det såg ut så här:


FYYYY vad ÄCKLIGT! Undra om vi är ett fall för Rent hus snart? Nu är det iaf städat i varenda hörn och vrå i det rummet så nu kan vi andas utan problem där.


I söndags var maken och jag och spelade en mixtävling i Rinkeby, det gick sådär, vi är nöjda men hade kunnat spela lite bättre (eller HAN hade kunnat!)

I Rinkeby har dom många roliga affärer, jag fick ett par nya stövlar av T, skithäftiga, massor med detaljer på och ca 10 cm klack + att jag hittade en såååå snygg peruk som jag oxå fick, trivs kanonbra i den.


Ja, det var väl lite av det som har hänt här de senaste dagarna. Kanske att jag återkommer i morgon redan.

Av Nettan - 30 mars 2008 00:27

Ja, känner mig ganska så off fortfarande... Men vill bara säga att jag är rätt så OK just nu. Så en kort sammanfattning kommer här:


köpt ny dator, kamera och skrivare (så därför kommer inga bilder på ett tag för jag fattar inte riktigt allt ännu), har jobbar över två dagar denna vecka, alla barn på avd och sjuk personal, ljudnivå som ett jetplan, uttråkad, maken fyllde år i går, träning i tisdags, Kfem huset i V-by idag, svärmor här i torsdags, irriterad, "roliga veckan", ont i axeln, tråkigt väder, kallt, deppad, underbara vänner, idioter runt omkring, babysim, betala räkningar (i morgon), firat påsk med släkten, sovit hos svärmor, spelat bowling i Örebro, trött, barnen påsklov, vill börja träna men har inte tid, läsa vänners bloggar, anti anti allt, mensvärk, duckit öl (flera dagar), velat bloggat men ej orkat, tittat tv (eller laddat hem och tittat senare), gråtit, skrattat, ätit tårta, längtat till sol och värme, köpt nya byxor och så varit anti och deppat lite till.....


Ja, det är så min senaste vecka har sett ut! Hoppas snart att jag ser mer ljus i det trista vardagslivet men bara solen och värmen kommer snart så kommer även jag tillbaka snart..


Puuuuuuuus å kraaaaaaaaaaaaaam

Av Nettan - 26 mars 2008 22:13

återkommer när det blir sol och vår!


Mår ungefär som man kan tyda att hon på bilden gör ,


kanske är jag tillbaka redan i morgon, nästa vecka eller nästa månad!


Må gott vänner, tänker på er och går in och läser hos er lite då och då....


Av Nettan - 18 mars 2008 21:37

människor är födda till självdisiplin och vissa inte???


Skrev precis ett inlägg hos min bloggvän Mia som hade varit och tränat idag:

GRATTIS Mia, du e duktig du!!!!!

Själv började jag på World Class i Nälsta 2/5-07, dom drar 349 kr varje månad och sista gången jag var där var i september förra året, *BRA JOBBAT FRU H*.... Nu har jag sagt upp det och får träna ända till sista juni, hm.... undrar just hur många gånger det kommer bli? FAST jag tänkte faktiskt tanken igår kväll, att åka dit och köra ett pass, tror du jag gjorde det då? NOT!

VARFÖR ska det vara så himla svårt att komma igång med träningen igen? Och vare sig jag är där eller inte så drar dom ju summan varje månad ändå...

Jag vet ju hur bra jag mådde när jag väl tränade förut, värken i rygg och axlar var mycket bättre, jag var piggare och gladare och kände mig allmänt bättre, varför lägger man då av? Nä, jag ska fanemej gå dit i nästa vecka och utnyttja kortet den tid som är kvar! Snälla, hjälp till å peppa mig så att jag verkligen gör det!




Av Nettan - 18 mars 2008 13:13

å snöa?!?!


Gissa att det tog tid att åka till KS i morse, ganska precis 40 minuter! Brukar normalt ta ca 20-25...


Träffad iaf läkaren där, en helt underbar kvinna som nog inte är äldre än mig. Vi pratade lite och hon fick pappren, hon frågade hur det är hemma och så och om det är något speciellt som J tycker är jobbigt och så och om det var något jag tyckte var extra problematiskt. Han skall iaf nu träffa arbetsterra och psykologen ett par gånger och så skall de nog göra en hjärnröntgen på honom för att utesluta skada på hjärnan. Usch, det är verkligen super jobbigt att sitta där och svara på alla frågor och verkligen inse att han har väldiga problem, undrar just om det finns hjälp för mig oxå att ta mig igenom detta....

Mot hans sömnproblem kommer vi förmodligen få hjälp så fort diagnosen är ställd, ev även medicinering för hans koncentration.

Just nu känns allt bara väldigt TUNGT!!!

Av Nettan - 18 mars 2008 07:27

det här är ju inte SANT! Men nu får det ta och SLUTA att snöa... Vad är det för uppochnervänd värld vi lever i???

Av Nettan - 17 mars 2008 22:00

att skriva här flera gånger idag eftersom jag har varit hemma med lilla J, men jag har STÄDAT!!! och gud så skönt det känns nu *duktiga jag*.


Sen har jag även haft besök av min gulliga farmor och farfar


Har tyvärr inte träffat dem på jätte länge nu så det var verkligen kul att de ville komma över och ta en fika. Med sig hade de en jätte söt blomma.


Krukan och blomman passade utmärkt i mitt nystädade kök. Förut träffade jag dem ganska ofta men nu när jag jobbar heltid så hinns det inte riktigt med, tror jag har träffat dem 1 gång sedan jul, men vi pratar i telefon desto oftare iaf. Har lite svårt att förstå att farmor fyller hm...83 (tror jag) nu i april och lilla farfar fyller 86 år i november!! De bor ca 13 min bort med bil, i en stor villa och klarar sig HELT själva. Jag tycker det är helt otroligt!


I morgon är det dags för neuropsykiatriska avd på KS med stora J, så nu skall vi nog äntligen få reda på vad de har kommit fram till. Hoppas det går bra. Ska även lämna alla papper som skolan har fyllt i och jag (15 sidor, enbart som jag har svarat på).


Nä, nu skall jag gå och titta på 8:e avsnittet av "Men in trees".

Av Nettan - 16 mars 2008 22:14

Gick upp redan vid 8 i morse, skulle ju skjutsa stora J + Gurra till bowlinghallen då de hade samling 9.30 Innan jag åkte så ringde jag Bromma Närakut för att boka en tid till lilla J som fortfarande var dålig. 5 före mig i kön.... det slutade med att T fick ta över och vi var tvugna att åka....

11.15 fick vi tid så de hämtade mig i bowlinghallen. Dr var ganska säker på halsfluss men snabbprovet var neg. Så i morgon och på tisdag skall jag vara hemma med honom sen på onsdag hoppas vi att han kan gå till skolan igen.

Visst e han go när han sover i sin renbäddade säng? *ler*


Och vet ni vad som bor i utrymmet under våran trapp?

Där, nästan precis i mitten av fotot ser ni den....

Hua... Inget för dig precis kära lillebror (om du läser detta).


JA, en sak till måste jag ju skriva om.Det är så att jag KANSKE ska bli fritidshus ägare (läs vi). Min gudmor och hennes man skall göra sig av med sitt hus i Gnarp, ja grann huset med min farmor och farfars, det som pappa fick av dem i höstas. Och om priset blir det rätta som vi hoppas på så skall vi köpa det av dem. Känns jätte kul och spännande, visserligen kommer vi nog inte vara där så himlans mycket eftersom det ändå är ca 35 mil att åka men om priset är det vi tror så spelar det ingen roll.... Tror jag har foto på det någonstans så jag kan lägga upp det här och visa.

Jo, här har jag ett.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards