Alla inlägg under mars 2008

Av Nettan - 16 mars 2008 00:39

har jag ju haft i perioder under flera år nu och nu är det en sådan period igen, och jag kan lova att det tar på krafterna... Men men, sova får man göra i graven har jag hört.


Vad har hänt sedan sist då?

Massor och ingenting kan man väl säga, har iaf inte haft tid och ork att bloggat något, känns som om jag inte hinner med mig själv ens just nu.


I måndags spelade jag korpen, och vi vann.


I tisdags var det träning.


I onsdags var jag med Sessan + C på babysim, så himla kul! Hon var super duktig och nästa onsdag ska de dyka för första gången så då skall jag med igen.


I torsdags var jag iväg till ONOFF och köpte ny cd/kassettradio till jobbet, sen ner en kort sväng till bowlinghallen då stora J spelade korpen.


I går fredag, ringde de från fritids och sa att lilla J var sjuk, ringde T så han fick hämta honom. Stannade i centrum på väg hem och handlade, lagade middag och hade sedan mys i soffan med en sjuk liten J.


I dag, lördag hade T match 10.00, jag var då hemma och städade och tog hand om J och sen hade jag match 15.20 mot Rosen från Gotland och VI VANN!!!

Kvällen tillbringades först med lite Yatzy och sen i soffan och melodifestivalen, och visst var det självklart att det för en gångs skull var RÄTT LÅT SOM VANN!!!

Av Nettan - 11 mars 2008 18:07

ja, det har det verkligen varit.


Fredagskväll - träning (inte så allvarlig förståss med 2 öl i sig).


Lördag - först hade T match i Gullmars kl 10 och vi därefter 11.40, de vann och vi förlorade tyvärr :(

 Hängde sedan med Sabina hem till hennes mamma och "softade", åt jätte god mat (Tack Solweig) och drack lite vin. Vid 18 tiden åkte vi sedan (Stina oxå som var med) ner till Nynäs där vi träffade resten av laget och så tog vi färjan över till Gotland. På båten hade vi sällskap av AIK s herrlag vilket gjorde att resan blev väldigt trevlig och uppåt.Måånga öl och små flaskor vin blev det för alla utom chaufförerna. Kom till vandrarhemmet som låg i anslutning till bowinghallen och fortsatte att festa LITE till i ett av rummen. Upp halv 8 på morgonen för att spela match kl 9, Rosen ledde med 9-6 inför sista men vi lyckades få till en oavgjord match som då slutade 10-10!!! Super nöjda begav vi oss in till själva "stan" för att ta en liten tur innanför muren.



Har bara varit på Gotland en gång tidigare och det var under gymnasietiden så jag kommer inte ihåg nånting nästan. Vill verkligen åka dit på sommarsemester någon gång.


 Hela laget som åkte!


Jag var jätte neggo innan resan och hade verkligen ingen lust att åka men åh så glad jag är nu.

Tack alla goa tjejer och även AIKs killar, det har varit en kanon helg!

Av Nettan - 5 mars 2008 21:46

sådär kan dom ju inte göra i "Men in trees".... Han kan ju inte åka iväg i 9 månader ju... Jag blir galen!


Har för övrigt stora J´s flickvän och hennes hund här i dag, världens mysigaste hund, en bordercollie!

Av Nettan - 4 mars 2008 21:11

blir så himla less på det trådlösa nätverket så jag kan spy ibland!


Hade skrivit ett inlägg om mitt nya favvo program "Sverige Campar", och vad händer då? Jo, nätverket kopplar ner och allt bara försvinner!!!!


Avslutade iaf med att skriva till dig Carina att nu är jag väldigt avis på er! Och hoppas hoppas att jag någon gång till skall få uppleva detta underbara härliga liv!

Av Nettan - 4 mars 2008 19:30

Göteborg, spårvagn bana 7

Man ~50 pratar i mobilen om sitt jobb som verkar vara på en vuxenskola.
Mannen: Italienska-klassen hade klagat för de kunde inte logga in på sina konton. Det var en som hette admin som på något sätt hade ändrat alla deras koder!

-----------------------------------------------------------------

Wayne's Coffee, Västerås

Två tjejer ~25 står i kön och väntar på sin tur att beställa.
Tjej 1 (tankfullt): Alltså, sen jag slutade äta godis har jag choklad på allt. Choklad på latte, choklad på glass, choklad på mackor…

-----------------------------------------------------------------


Alltså, hur kan man komma ihåg sådant som man hör på bussar, caféer, barer, affärer m.m? Önskar jag oxå kunde göra det men jag kommer ju nästan inte ens ihåg vad jag heter nu för tiden.....

Av Nettan - 2 mars 2008 21:41

Ja, det är faktiskt sant!

Var i hallen redan 11.00 idag, först var det Tobias som skulle spela i B laget eftersom stora J har nackspärr och inte kunde spela, efter dem hade vi dubbel match och vi vann bägge två! Jag hade 733 i första och 686 i andra, är väl ganska nöjd. Kom därifrån vid 16.30 Som tur var hade vi denna bärbara dator med oss och de har trådlöst internet där så lilla J har varit kanon snäll hela dagen. (förstår att ni måste tycka att vi är helt knäppa i skallen som tillbringa en HEL söndag i en unken bowlinghall)....


Handlade på vägen hem så det blev benfri kotlett med pommes till middag.


Nu är det dax för sängen, börjar redan 07.15 i morgon och jobbar till 16.00 Sen är det korpen kl 19 som gäller.


Sov gott alla vänner!

Av Nettan - 1 mars 2008 20:28

Håller han ännu tro? Nordman alltså........


Börjar ju ok iaf,


Åhhhhh ÄLSKAR hans röst,


men UJ vad gammal han har blivit,


nja... någon schlager är det nog inte, men jag gillar låten!


Tror tyvärr inte att han går vidare.......

Av Nettan - 1 mars 2008 20:04

i soffan framför tv´n och melodifestivalen.


Maken är på Ljunglöfska Slottet med bowlinglaget i kväll så honom skall jag hämta lite senare i kväll.


Vi har laddat upp med Pepsi, chips, dipp och godis. Till middag har vi ätit färdig grillad kyckling med pommes *mums*.


I morgon är det dubbel hemma match som väntar så jag måste även hinna med att stryka mina bowlingkläder i kväll.


Nä, nu börjar tävlingen.

På återseende

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards