Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

Vad är det som gör att vissa

Av Nettan - 18 mars 2008 21:37

människor är födda till självdisiplin och vissa inte???


Skrev precis ett inlägg hos min bloggvän Mia som hade varit och tränat idag:

GRATTIS Mia, du e duktig du!!!!!

Själv började jag på World Class i Nälsta 2/5-07, dom drar 349 kr varje månad och sista gången jag var där var i september förra året, *BRA JOBBAT FRU H*.... Nu har jag sagt upp det och får träna ända till sista juni, hm.... undrar just hur många gånger det kommer bli? FAST jag tänkte faktiskt tanken igår kväll, att åka dit och köra ett pass, tror du jag gjorde det då? NOT!

VARFÖR ska det vara så himla svårt att komma igång med träningen igen? Och vare sig jag är där eller inte så drar dom ju summan varje månad ändå...

Jag vet ju hur bra jag mådde när jag väl tränade förut, värken i rygg och axlar var mycket bättre, jag var piggare och gladare och kände mig allmänt bättre, varför lägger man då av? Nä, jag ska fanemej gå dit i nästa vecka och utnyttja kortet den tid som är kvar! Snälla, hjälp till å peppa mig så att jag verkligen gör det!




 
 
Ingen bild

Carinade

19 mars 2008 07:10

Så svårt att peppa när man är lika själv,
jag är ju helt hopplös!
Gick på vattengympa förra terminen men nu gör jag ju ingenting, kommer knappt ut på promenader längre :-(

 
Ingen bild

Camilla

19 mars 2008 07:52

Hej!

Jag kan peppa dig... Klart du ska gå å träna... Tänk på hur skönt det är efter och hur mycket bättre man mår... Jag vill oxå komma igång med täningen nu efter Jennifers ankoms, men jag har oxå svårt att börja... Jga och Peter ska ut å springa en gång i veckan å så tänkte jag köra lite träning hemma... Lite styrka...

Kramar

Camilla

P.S Vi ses ikväll... D.S

 
Ingen bild

Jessisa

19 mars 2008 09:39

Hej gumman!
1) snön kommer nu eftersom den inte kom tidigare, det kommer säker komma snö ända in i maj någongång.
2) Fattar att det är tungt med stora J, men se det så att om han får hjälp nu, kan han kanske leva ett ganska normalt liv när han blir äldre.
3) Detta med träning kan jag inte hjälpa dig med. Jag är inte så bra på det själv. Men en gång i veckan vattengympar jag. Ska börja springa så fort det blir lite ljusare.

Alfson har magsjuka, allt är annars bra med oss.
KRAM
JESSISA

 
Mia

Mia

19 mars 2008 10:34

Hej Nettan! Egentligen har du ju skrivit svaret själv i ditt inlägg! *s*
Glöm inte bort den känslan du hade när du tränade, just det där att man blir gladare och piggare framförallt! Det tycker jag är guld värt! Själv var jag ju nere i dojjorna häromveckan, nu flyger jag uppe bland träden av lycka och stolthet som kommit över en så hög tröskel! Jag hoppas du fångar känslan igen och kommer iväg på din träning igen! :-)
Kram Mia

http://assar.bloggagratis.se

 
Loppan

Loppan

23 mars 2008 21:15

Hej Gumman !! Kikar förbi och läser ikapp mig lite.. Hoppas ni haft en mysig påsk..

Kraaaaaaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

 
Marina

Marina

26 mars 2008 09:28

Var är du?????
Kram M

http://www.minakanel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

26 mars 2008 21:35

Ja, det undrar jag med...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards