Alla inlägg under december 2011

Av Nettan - 26 december 2011 02:45

För första gången var vi uppleva en storm, iklädda morgonrockan och klockan är 02.42 Ingen kan sova för det blåser så, och ännu mäktigare var det utomhus... Är gansa säker på att det snart blåser ´bort ett tak eller ett träd som brakar in i huset... Har aldrig varti med om något liknande förut... Men det är bra jävla häftigt!!!!

Av Nettan - 22 december 2011 22:49

Jaha, då var man här igen då... Händer ju inte för ofta precis. Men nu strömmar julmusiken ut ur högtalaren, rödbetsalladen är gjort (även om det inte smakar helt OK), laxen är gravad och ligger i frysen och sillen är inlagd och står i kylen, till och med att mammas goda rödkål står färdig i kylen. I morgon skall jansson göras och skinkan grilljeras... prinskorvarna och de färdiga köttbullarna steker jag i lite köttbuljong och kryddor på lördag så smakar de minst lika gott som hemmagjorda. Tur att det bara är ju en gång om året! Fast i år blir höjdpunkten för mig när jag ska jobba! Första julen jag jobbar på 41 år och jag ser sååååååååå mycket fram emot det!!!!


I morgon på min lediga dag ska jag först och främst S O V A!!!! Sen blir det att sätta fart, handla det sista, lämna en blomma till en kär gammal kollega, städa, och köpa den allra sista julklappen till fasters sessa!!!

Sen kan vi njuta av griljerad skinka, nybakat bröd och uppesittarbingo!!!!


GOD JUL TILL ER ALLA SOM HALKAR IN HÄR OCH LÄSER!!!

Av Nettan - 10 december 2011 23:07


Jag ser hur ljusen brinner ut;
Jag ser hur varje liv tar slut
De strålande bloss
Som lyste för oss
Tar slut
De brinner alla ut


Jag ser hur livet rinner bort;
Hur tiden alltid är för kort
Den ändlösa stig
Som skulle bli mitt liv
Tar slut
Skall också nå sitt slut


Jag stod vi det rytande havet inatt
Och såg ut i rymdens evighet
Och jag såg en svag men tydlig glöd;
Jag såg att nya stjärnor föds
Och fast det var natt
Blev det ändå aldrig svart
Där ute
Tändes nya ljus


Vi är en sekund i epokernas ström
Men vårt liv är en oersättlighet
Så innan min låga flämtar till
Och skynningstimmen tiger still
Vill jag vara ett bloss
För de som följer oss
En tid;
Ett ljus på deras stig
En tid;
Ett ljus i deras liv


Av Nettan - 10 december 2011 22:58

Att vara så olika men samtidigt så lika, det skrämmer mig.

Att få skulden från dig, det skrämmer mig.

Din innerliga tystnad, det skrämmer mig.

Att vi efter 15 år är varandras motsatser, det skrämmer mig.

Att du aldrig kan erkänna att du gjort fel, det skrämmer mig.


Men det som skrämmer mig mest, är vetskapen om mig själv.

Att jag vet att det är upp till mig att göra allt bra igen,
för du,
du kommer aldrig att inse att ditt beteende,
det skrämmer mig.


Av Nettan - 10 december 2011 22:53

I tystnaden kan jag höra regnets taktfasta slag mot rutan.
Ensam,vaken men ändå inte.
Saknaden av närheten jag kände igår kommer över mig.
Längtan efter innerlighet som gör att du och jag blir vi.
Vi glömmer det ibland.
Efter alla dessa år tappar vi varandra.
Lever skilda liv men tillsammans .
Känslan av ensamhet i tvåsamhet kan vara smärtsam.
Du vet hoppas jag, att du är min boja i livet trots våra tillfälliga avbräck.
Jag vet att jag älskar dig.


Av Nettan - 10 december 2011 22:43

Mikael Wiehe kan det här

 
Redan för ca 10 år sedan förutsåg Mikael Wiehe vart världen var på väg då det gäller girighet och misstro mot medmänniskor som har det svårt.
1999 kom låten "Den enda vägen framåt" som jag lägger in texten till här under (om rättighetshavare har något emot detta så är det bara att maila mig så tar jag bort texten)

Ännu lägre löner
Ännu färre jobb
Ännu flera lögner
om att botten snart är nådd
Ännu lägre bidrag
till dom som stämplas ut
Ännu högre avgifter
för den som har bli’tt sjuk
Ännu flera fattiga
som rotar efter mat
Ännu flera galningar
som irrar runt på stan
Ännu flera gamla
som inte får nån vård
Ännu flera hemlösa
som sover där det går

Dom säger, det är vägen
Den enda vägen fram
Men om det här ska kallas framåt
då ska jag ingenstans
Ah nej, då ska jag ingenstans

Ännu högre arvoden
till dom som redan har
Ännu större fallskärmaroch avgångsvederlag
Ännu större företag
med ännu högre vinst
Ännu lägre skatter
för dom som bidrar minst
Ännu färre regler
för marknadens aktörer:
fifflare, bulvaner
och skalbolagsdirektörer
Flera miljonärer i finare palats
med pigor ifrån Polen
som säkert vet sin plats

Dom säger, det är vägen…

Ännu mera marknad
med mera konkurrens
Ännu fler på botten
som aldrig får en chans
Ännu mera utslagning
och mera ensamhet
Ännu mindre välfärd
och solidaritet
Ännu större klyftor
Ännu större gap
Ännu högre murar
och mera främlingskap
Ännu flera ghetton
och flera reservat
Ännu mera rädsla
och ännu mera hat

Av Nettan - 9 december 2011 17:55

Vet inte hur länge det har gått nu som jag har dragits med denna envisa förkylning, minst ett par veckor. De första veckorna har jag kännt mig lite halvkrasslig men inget som brytit ut ordentligt men förra onsdagen då orkade jag inte mer, gick hem från jobbet och mådde allt annat än bra. Stack iväg på den bokade och efterlängtade Ullaredsresan på fredagen men fick uppsöka läkaren på måndagen och då gav han mig antibiotika, hostmedicin och sjukskrev mig till den 11/12. Hostan är mycket bättre men den borttappade orken och förkylningen sitter fint kvar...


Jag som hade kommit så bra in på att sluta med kolhydrater och som verkligen börjat tänka på vad jag åt,det är bara att skratta åt just nu för denna vecka har jag VRÄKT i mig allt onyttigt som man kan tänka sig, bla har jag snart ätit upp en hel burk med Annas pepparkakor och sedan i måndags har maken och jag (mest jag) druckit upp 6 LITER julmust!!

Nä, skärpning är verkligen det rätta ordet nu. I morgon ska jag försöka ta mig ner till centrum och dess aktiviteter som är där, bla så finns Träningscentret Forma på plats så jag hoppas bli inspirerad nog för att börja ett helt annat liv, kanske inte just nu men efter nyår!

Min bowling har heller inte varit så prioriterad på senaste tiden men idag fick jag faktiskt lite lust att börja spela tävlingar efter nyår igen, och det betyder även att jag måste få fler träningstimmar på banorna.


Och vem vet, mitt nya liv kanske resulterar i  mer bloggande, det är i alla fall vad jag önskar!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards