Alla inlägg under februari 2010

Av Nettan - 25 februari 2010 21:49

i en annan människas blogg, de raderna satte ord på MINA känslor just nu...


"Dom som jobbar med människor utan det där egagemanget. De människor som går till jobbet för att tjäna pengar och inte för att man verkligen älskar sitt jobb och vill finnas till.."

 

Jag förstår inte hur det blev såhär?

JAG har varit den där människan som verkligen har älskat mitt jobb, jag har gått dit för att det har varit roligt och för att jag har älskat det jag har gjort...

Men nu, nu känns det mer som om jag har blivit den människan som orden här ovanför beskriver, jag vill inte, jag vill inte känna såhär men känslan finns lixom bara där...

Hur ska man känna egagemang när det inte finns där???

Vad beror det på att jag känner så här???

I morgon skall jag ta ett samtal med våran handledare, det brukar alltid kännas bättre efter det.

Av Nettan - 24 februari 2010 21:30

      Att det ska vara så himlans svårt att få ner några rader varje dag här?! Fattar inte!!!!


Mycket har hänt sen sist , risk för ett ganska långt inlägg men i slutet kommer kort på nya rummet...


I lördags hade vi då åter match mot Hammarby på deras hemmaplan:,

kopierar texten direkt från våran hemsida:

 

Det var ett revanschlustet Hammarby som stod beredda på banorna. Vi däremot var sugna på att visa att det som hände förra helgen inte var en engångsföretelse. Första serien blev jämn 1451-1433 och 3-2 till Hammarby. Att vi kunde bättre visste vi och vi visade det ordentligt i andra serien där vi rullade in 1629 mot Hammarbys 1414, 5-0 var ett faktum. Med ett övertag på 7-3 satte vi riktig press på Hammarbys damer att börja levera. De ökade rejält i tredje serien men vi gnetade på och klamrade oss fast, Hammarbys 1600 mot våra 1535 gav dom bara ett banpoäng i överläge och 3-2. Vi behövde alltså bara vinna med två banpoäng i sista serien för att knipa segern.

 

Sista serien blev en riktig rysare, Natalie och Jenny tog sin banpoäng med ett par kägelpoäng och likaså Kamilla och Sofi. På läktaren vann Hammarby matchen med typ 35-3 men på banorna vann vi med 11-9. Härligt!!!

Fattar ni, vi vann även denna match mot dem!!! Gissa att det var ett glatt gäng som trotsade snökaoset och åkte över till Gotland... Den matchen pratar vi inte om överhuvudtaget!


Måndag och tisdag har jag varit hemma och pluggat, JA jag har faktiskt det OCH hunnit gjort en massa annan nytta. Skulle till skolan idag OCH på sl´s hemsida stod det att tunnelbanans gröna linje nu skulle vara OK, hej och hå... Det var bara att vända vid Ängbyplan och åka hem igen, insåg att det skulle ta bra många timmar att ta sig till Universitetet!


Har målat färdigt ( i stort sett allt) i nya rummet under dessa dagar och jag har haft en man som varit helt fantastisk för att vara han, helt plötsligt har han energi och orkar ta tag i saker så idag är då rummet ÄNTLIGEN nästan färdigt, vårat nya tvspels/gästrum!


SUPER TACK till underbara svåger Niklas som kom och hämtade mig idag så vi kunde åka till Jysk och köpa möblerna som vi skulle ha!!!


        


Så, vad tycker ni?

Visst blev det bra? Nu är det bara en ny tv som fattas och gardiner ovanför tvbänken eftersom vi har ett stort loft in där och så lite, lite målning kvar...




Av Nettan - 19 februari 2010 22:20

Har då jobbat två dagar denna vecka...

Mycket hinner verkligen hända när man inte är på jobbet, känns verkligen som om man missar en hel del. Idag hade vi 4 barn, och så har det sett ut de senaste 3 veckorna, det har pendlat mellan 3 och 8 barn... Och den 1/3 ska vi vara 13 stycken på våran avdelning.


I morgon är det dax för match mot Hammarby, sist vi mötte dem var hemma och vi verkligen KROSSADE dem, tyvärr så tror jag att det bli tvärtom i morgon då dom har hemmahall.

Efter det så bär det av mot Gotland, usch... Det är varnat för klass 2 varning i morgon men båten ställt inte in förrän det är 22 m/s och så mycket lär det inte blåsa  i morgon, men det ska tydligen bli ett sju helsikes oväder, ingenting som jag ser fram emot.


Maken och jag råkade i luven på varann i kväll, känns inte som om jag orkar bry mig om " nya" rummet och jag vet inte riktigt vad det var han störde sig på....

Han påstår att jag inte lyssnar fast jag tycker precis tvärtom...


Igår hade jag ett mycket, mycket givande samtal med en person som jag saknar oerhört, en person som står mig mycket varmt,om hjärtat en person som jag ibland misstolkar, en person som betyder oerhört mycket för mig, en person som jag verkligen kan säga vad jag tycker och tänker till.... óch en person som verkligen förstår mig....

 Det var MARLIE, älskade, härliga, underbara och LILLA Marlie...

Vårat samtal betydde så oerhört mycket för mig och jag bara läääängtar tills den dagen vi verkligen kan träffa varandra!!!!! Finns det någon som kan förstå mig " i vissa saker" så är det du....

Love you,  så mycket underbara du!!!

 

 

 

 

Av Nettan - 16 februari 2010 10:01

Idag är det faktiskt min andra tjänstlediga dag och i morgon är det dax för skolan igen, shit vad fort en vecka går.


Igår var det ingen rolig dag, jag fattade ingenting av läxan jag skulle göra, kände hur ångesten var på väg tillbaka och till slut var det bara spillror av mig som fanns kvar. Ångrade att jag hoppat på detta med att plugga igen, även fast jag verkligen tycker det är superkul så kändes det plötsligt som om det verkligen var FEL beslut jag tagit denna gång.


MEN så finns det ju en enda människa på denna jord, en människa som bara säger, lugn - jag kommer över så fixar vi detta!!! Vem det är? Ja, jag tror ni alla redan listat ut det, UNDERBARA OMTÄNKSAMMA Jessisa såklart!

TACK vännen för att du kom och plockade upp spillrorna som fanns kvar av mig!!!


Har lilleman hemma idag oxå, så nu ska vi ner till centrum och lämna in hans kolloansökan. Han har väntat i flera år på att få åka på kollo och nu är det då första året han får åka, vi har valt Stugorna på Barnens Ö, ett smådjurs kollo så nu hoppas vi verkligen att han får plats där och på den önskade perioden.

Av Nettan - 14 februari 2010 19:59

Japp, upp i ottan i morse då, finalspelet skulle börja 9.00

Ont i huvudet, snorig, febrig och hängig, men det var ju bara att stoppa i sig lite Ipren och sätta på sig bowlingskorna det.


Åttondelsfinal, 6 bästa vidare till kvartsfinalen, lyckades komma på en 5:e plats där. Spelet började kanonbra men avslutades med 145 + 20 i hcp, kunde ha varit lite bättre.

6 spelare vidare alltså till kvarten, men där räckte det inte hela vägen, det var spänning i luften hela tiden, när varje spelare stod på ansatsen var det TYST i hela hallen, något jag inte är van vid, hade lite för många miss och för låg slagning från åttondelsfinalen så det räckte bara till en fjärdeplats, men jag är jätte, jätte nöjd med dagen och tackar och bockar för de 1000 kronorna som jag vann.


Ett stort,stort GRATTIS till Carro som tog hem segern och 8000 kr!!!

Av Nettan - 11 februari 2010 21:30

Hade några foton som jag gärna ville dela med mig av.


    


      


    


Dom sista bilderna är på fasters lilla älskade underbara Sessa!!!

Faster älskar dig över allt på denna jord!!!!

Av Nettan - 11 februari 2010 21:15

Så har man då börjat skolan igen, på universitetet!!!

Shit, hjälp, pirr, nervös, osäker, rädd, liten, stor skola... you name it!


Igår var det då första dagen, och jag vet inte hur jag ska beskriva den, intensiv, intressant, rätt ok, mycket läxor, vad har jag gett mig in på???


Jag har då genom förskolelyftet fått chansen att läsa " Flerspråkiga barn i förskolan" för barnskötare... En väldigt stor förändring i mitt vardagliga liv.

Hade aldrig satt min fot på Stockholms universitet tidigare, men blev snabbt varse om hur det var, en egen värld!

Under 10 veckor skall jag alltså infinna mig i denna byggnad 1 dag i veckan, två dagar skall jag plugga hemma och två dagar ska jag jobba. Och plugga hemma, det behövs verkligen för att jag skall klara av att ta mina 7,5 högskolepoäng!

 

 Igår tapetserade vi även klart i rummet och snart, mycket snart är allt värdigmålat också. I morse började jag göra egna tavlor som skall hänga där inne...

Nu ska vi bara slipa golvet och lacka det, om vi nu gör det själva eller anlitar någon det har vi inte bestämt ännu... Sen är det bara att börja köpa möbler på blocket för att få det färdigt.

 

Så här ser tapeten ut på nära håll: (det ljusa är silver)

 

     

 

Och här är mina egen gjorta tavlor:

  

 

  

Av Nettan - 8 februari 2010 21:36

Ja ni kära läsare, spinning...

Det var ju då tänkt att jag skulle ha spunnit igår kl 15.30, vad händer?

Jo, jag väljer att åka och spela en bowlingtävling istället.

Är det på tiden att jag börjar inse att jag aldrig kommer bli någon spinnare eller???


Helgen har varit helt fantastisk iaf, för min del började den i fredags eftersom jag helt plötsligt tog semester pga att vi hade så några barn på jobbet. Jag är oerhört tacksam för att mina kollegor tillät mig göra det, för den dagen var mycket värd för mig eftersom helgen för övrigt endast har innehållit bowling.


Lördag morgon började med att jag spelade Eva turneringen kl 10 i Högdalen. Det gick superbra för mig och jag ligger för närvarande på en 3:e plats.

Klockan 14 var det dax för Jonathan att spela sin allra första tävling i Sollentuna, han var jätte duktig och det var två mycket stolta föräldrar som satt bakom och hejade på. Senare på kvällen, kl 18 var det stora sonens tur att spela Junior masters i Mälarhallen, vilket nog varken han eller jag vill prata om...


Söndag morgon började med DM kval i hemmahallen, gick sådär men poängen räckte inte för en finalplats. Och så har vi då den sista tävlingen i Brännkyrka hallen kl 17 och den pratar vi inte alls om.


Har även hunnit börja fixa i Jimmys gamla rum och nu händer det grejer där hela tiden. En sak kan jag defenitivt säga, låt aldrig era barn måla sitt rum mörkgrått om ni en dag vill att det skall vara vitt!

Några förekort:


      


Och några från idag:


    


Jag bara älskar fondtapeten och är så himla nöjd med valet av den. Nu vill jag att rummet skall vara klart på en gång så jag får börja möblera det oxå.


Ska verkligen försöka att bli en bättre bloggare men jag kan inte lova något!


Ta hand om er tills nästa gång, *love*



Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards