Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

OJ, vet inte var jag ska börja!

Av Nettan - 24 februari 2010 21:30

      Att det ska vara så himlans svårt att få ner några rader varje dag här?! Fattar inte!!!!


Mycket har hänt sen sist , risk för ett ganska långt inlägg men i slutet kommer kort på nya rummet...


I lördags hade vi då åter match mot Hammarby på deras hemmaplan:,

kopierar texten direkt från våran hemsida:

 

Det var ett revanschlustet Hammarby som stod beredda på banorna. Vi däremot var sugna på att visa att det som hände förra helgen inte var en engångsföretelse. Första serien blev jämn 1451-1433 och 3-2 till Hammarby. Att vi kunde bättre visste vi och vi visade det ordentligt i andra serien där vi rullade in 1629 mot Hammarbys 1414, 5-0 var ett faktum. Med ett övertag på 7-3 satte vi riktig press på Hammarbys damer att börja levera. De ökade rejält i tredje serien men vi gnetade på och klamrade oss fast, Hammarbys 1600 mot våra 1535 gav dom bara ett banpoäng i överläge och 3-2. Vi behövde alltså bara vinna med två banpoäng i sista serien för att knipa segern.

 

Sista serien blev en riktig rysare, Natalie och Jenny tog sin banpoäng med ett par kägelpoäng och likaså Kamilla och Sofi. På läktaren vann Hammarby matchen med typ 35-3 men på banorna vann vi med 11-9. Härligt!!!

Fattar ni, vi vann även denna match mot dem!!! Gissa att det var ett glatt gäng som trotsade snökaoset och åkte över till Gotland... Den matchen pratar vi inte om överhuvudtaget!


Måndag och tisdag har jag varit hemma och pluggat, JA jag har faktiskt det OCH hunnit gjort en massa annan nytta. Skulle till skolan idag OCH på sl´s hemsida stod det att tunnelbanans gröna linje nu skulle vara OK, hej och hå... Det var bara att vända vid Ängbyplan och åka hem igen, insåg att det skulle ta bra många timmar att ta sig till Universitetet!


Har målat färdigt ( i stort sett allt) i nya rummet under dessa dagar och jag har haft en man som varit helt fantastisk för att vara han, helt plötsligt har han energi och orkar ta tag i saker så idag är då rummet ÄNTLIGEN nästan färdigt, vårat nya tvspels/gästrum!


SUPER TACK till underbara svåger Niklas som kom och hämtade mig idag så vi kunde åka till Jysk och köpa möblerna som vi skulle ha!!!


        


Så, vad tycker ni?

Visst blev det bra? Nu är det bara en ny tv som fattas och gardiner ovanför tvbänken eftersom vi har ett stort loft in där och så lite, lite målning kvar...




 
 
stockholmcity

stockholmcity

24 februari 2010 21:51

vad fint! älskar vita möbler..

http://stockholmcity.bloggplatsen.se

 
Marlie

Marlie

25 februari 2010 07:30

Jag var tvungen för jag hade bilden från tandläkaren i mobilen bara :) Men tro mig, det ska inte bli allt för många såna inlägg. Men vadå ingen sån mobil? Det funkar från alla.. Det är som om att skicka vilket sms som helst.

Rummet blev jätte fint, vad ska ni göra där inne där Jimmy hade säng?? Extrasäng eller?

Jag saknar dig, Puss

http://marliie.bloggagratis.se

 
Nettan

Nettan

25 februari 2010 08:54

Skönt att ni kommit så långt.
Här går det väldigt långsamt med mitt hobbyrum.
I want it now !
Men så är det när man ska tapetsera, måla, lägga in nytt golv och "kärringen" - jag alltså - praktiserar och inte har så mycket pengar i plånboken. Ha ha !

Ha en underbar dag !

kram

http://hasselby.blogg.se

 
Ingen bild

Mija

25 februari 2010 16:21

Jättefint! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards