Alla inlägg under januari 2008

Av Nettan - 31 januari 2008 19:05

är något som jag alltid har trott att jag inte är. Jag har ju egentligen världens kontrollbehov och måste planera allt i minsta detalj, men nu har jag verkligen börjat undra om det är så? Ni har ju tidigare läst om "familjen Hallberg i ett nötskal", som tex när vi köpte ny köksutrustning och så bara sådär...

Idag när jag hade hämtat J på fritids så stannade vi i centrum för att ta ut pengar, såg då att det fanns en "ur och optik" där (vet inte hur länge den har funnits, jag har då aldrig sett den), wow tänkte jag, då kanske de gör synundersökning för körkort, stora J skall ju göra det så jag gick in och frågade,

- visst gjorde dom det, 80 kr skulle det kosta.

 Bra bra,

- gör ni även vanlig undersökning oxå?

 - Japp, 250 kr men om du köper glasögon samtidigt så ingår undersökningen, behöver du göra en?

 - ja, det gör jag faktiskt.

- Jag har tid nu, ska vi göra en då?

 - hm... nja...vet inte....har ju lilla sonen med....ööööö.....

- men det tar bara ca 20 min.

- OK!

(och så tänkte jag att undersökningen kan jag ju alltid göra)


Jaaaa, det är alltså där "fenomenet Hallberg" kommer in....


När jag gick därifrån så hade jag alltså gjort undersökning, valt bågar och betalat handpenning på ett par nya glasögon!!!!


Så i nästa vecka får jag alltså nya glasögon!

Av Nettan - 30 januari 2008 20:02

Då var men hemma då efter 2 timmar hos frisören. Idag blev det möööörkt, och HELA håret i en och samma färg (mycket ovanligt när det gäller mig)! Det är INTE svart även fast det ser ut så utan det är mörk, mörk brunt.Vänjer mig väl vid det oxå, det är inte så himla noga egentligen, det växer ju som sagt var ut igen och i värsta fall kan man alltid göra något annat. Känner jag mig själv rätt så tar det nog inte så många veckor innan det har rött i sig.

Av Nettan - 29 januari 2008 21:57

Ja, så här ser jag ut idag


Och förhoppningsvis så kommer en bild på hur jag ser ut i morgon efter att jag har varit hos frissan. Är så himla less på detta hår just nu så jag hoppas hon har någon riktig rolig idé att komma med, ca 1200 kr fattigare kommer jag visserligen bli men det är det säkert värt!

Av Nettan - 29 januari 2008 21:43

ALLA underbara vänner där ute!!



Era ord i föregående inlägg har ju gjort ÄNNU en dag helt underbar för mig!

Gud så gulliga ni är och tusen tack för alla underbara ord!


Love you friends!

Av Nettan - 28 januari 2008 22:24

Trött kommer jag till jobbet 07.15 idag, ont i magen, ont lite här och där och vill egentligen bara åka hem. Går in och börjar klä på mig varma ytterkläder när första syskon paret kommer med sin mamma...

Vi småpratar lite och så säger hon:

- Jag är så glad att du har börjat här.

- tack så mycket, det var roligt att höra.

- ja, jag tycker det är jätte bra och det är verkligen roligt.

- ja, men jag tycker det är roligt att vara här oxå, barnen är så himla härliga.

- mmm, det är det som märks på dig, att du verkligen tycker det. Jag är i alla fall jätte glad att du är här.


Men kan en hemsk måndagsmorgon börja bättre är så??? Gissa om att det gjorde min dag mycket lättare.


Tusen tack "mamman" för de orden.

Av Nettan - 27 januari 2008 13:05

Men hur dum får man vara egentligen?


Skaffade ju en till "hemlig" blogg, har inte hunnit skriva där ännu och heller inte riktigt vågat för man vet ju inte om det kanske är någon som läser där som inte borde det. Det är därför som jag vill kunna låsa vissa inlägg och där i den andra valde att skriva under annat namn. Och nu då när jag äntligen skulle ta och skriva om en sak så kommer jag inte in! Har glömt lösenordet, fick ett nytt mailat till mig men under tiden har jag tydligen hunnit klicka både här och där så nu går det inte alls.


Hur är det med er andra? Skriver ni precis om det ni vill i era bloggar? Jag vet att vissa utav er har låsta inlägg.


Får väl ge mig ut och leta efter en bra och låsbar blogg sida nu då.

Av Nettan - 27 januari 2008 12:01


Så, nu har jag och lillen "bubblat" lite i förhoppning om att bli lite piggare. Blev jag det då? Nopp, en andra alvedon är intagen och jag hoppas att det hjälper...

Försöker även städa lite här, det går INTE snabbt vill jag lova... fast vad gör det egentligen? Jag har inte bråttom!


Hm... har plockat ihop gårdagskvällens vätske intag.


OBS! Detta är inte bara mitt intag, vi var faktiskt 4 stycken..... Fast jag tror att det bara är jag som mår sååååå himla dåligt!!!!! Bläääääääääääääää

Av Nettan - 27 januari 2008 10:38

Man tror nästan inte att det är sant, det är verkligen sooooool ute idag!

Om jag skall gå ut i det fina vädret??? Nääääääää, mår skit idag och har bara mig själv att skylla om ni förstår...


Är ensam med lillen just nu, maken och stora killen är på handledarkurs på bilskolan, Äntligen har vi tagit tag i J´s övningskörning.Så förhoppningsvis så ska det väl inte gå allt för många månader efter att han fyller 18 i juli tills han har körkortet. Men allt detta får T ha hand om, jag tänker då inte övningsköra med honom.


Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards