Alla inlägg under december 2007

Av Nettan - 29 december 2007 09:23

Ensam uppe som vanligt.... Lyssnar på Ring så spelar vi.


Ska väcka J snart, mormor och morfar kommer och hämtar honom kl 10 för han skall sova där i natt. Maken och jag åker till Åland idag och kommer hem i morgon. Skall åka med våra underbara vänner och deras vänner, har aldrig åkt med dem tidigare så det skall bli jätte kul! Tror vi är väldigt olika när det gäller att åka på kryssning, de är sådana som dansar fram till 5-6 på morgonen, får se hur länge vi orkar....


NU har det hänt saker här hemma, började ju riva tapet i nedre hallen för ett tag sedan för vi skulle tapetsera om! Igår blev ena väggen klar, eller halvklar iaf men det är ingen tapet på den utan det blev konst tegel, och det är sååå himla snyggt. Nu skall det bara fogas oxå. Bilder kommer senare.


Nu ska jag gå och väcka lille man.

Av Nettan - 26 december 2007 23:10

OJ vilken helg det har varit, jätte mysigt och skönt har vi haft!


Julafton tillbringades här hemma hos oss, först kom svärmor mitt på dagen så hon fick sina julklappar och de till oss lades under granen.


Sen lagom till Kalle Anka så kom mina föräldrar och med sig hade de min farmor och farfar. Svärmor var kvar en liten stud till innan hon åkte till min svåger och hans familj.


Efter Kalle så var det dags för mat.

Det fanns MASSOR med gott på bordet: sill, nubberöra, gravad lax, kalvsylta,presssylta, köttbullar, prinskorv, revbenspjäll, skinka, skaldjurpaté, rödbetssallad och Jansson... Har säkert glömt något.

Alla åt sig mätta iaf, och för en gångsskull satt vi lääänge vid bordet coh åt.


Sen kom bror med familj och då skulle julklapparna delas ut:

Hm... det var några stycken så det tog tiiiid!


Eftersom jag äntligen fick Psp 2 med Sing Star och Buzz så blev det även lite spelande oxå. Sen åt vi lite igen :)


När jag pratade med min farmor, farfar, mamma och pappa så var de helt eniga om att det var den BÄSTA och roligaste julaftonen på lääääänge. Och jag håller med fullständigt.


Kom tyvärr inte ihåg att fota så mycket men jag skall försöka fota det vi fick inom kort.

Av Nettan - 21 december 2007 22:40

NU är granen klädd!!!


Före:


Efter:


Tyvärr så har jag råkat sågat av en gren längst ner till höger men det är inget jag kan göra något åt nu så det får vara så.... 2 ljusslingor med 80 ljus vardera har det gått åt men jag är sååå nöjd!!!!


Annars så har jag inte hunnit göra så mycket mer av det som stod på dagens lista, blir nog till att gå upp tidigt i morgon och sätta fart.

Av Nettan - 20 december 2007 21:28

För DIN skull Carina så bloggar jag lite idag oxå :)


Nu är julgranen inhandlad, Jonathan och jag var iväg och köpte en ädelgran på Plantagen nu ikväll. Han höll på att somna här hemma när klockan var 17 så jag lovade att han skulle få välja gran om han åkte med mig. BARA 298 kr men den är sååååååå fin!!!! Skulle ta ett foto nu innan den var klädd men batterierna i kameran var slut så det får bli foto i morgon, både före och efter.


Det är så skönt nu att det bara är i morgon kvar att jobba, sen är jag ledig ända tills den 2 januari, då skall jag jobba i två dagar och sen är jag ledig igen i 3. Kommer nog sakna barnen en del för de finns i mitt hjärta dag och natt, tänk vad konstigt det kan vara ibland, det är ju inte ens "mina" barn.


Nä, nu skall jag gå och sova för i morgon måste jag vara pigg, har en låååång lista på vad som måste göras mer än att klä granen.

Av Nettan - 19 december 2007 22:21

Skulle så gärna vilja blogga lite varje dag men jag HINNER inte, inte just nu iaf.


Mår så där just nu, vet inte om det beror på "julstressen", jag som har tyckt att jag INTE har varit stressad för fem öre inför julen, men nu är det bara nååågra dagar kvar. Har iaf varit och handlat julmaten ikväll, tyvärr blev klockan för mycket för att köpa julgran så det får väl bli i morgon hoppas jag. (om jag orkar).


Är så HIMLA trött nu och har varit det de senaste veckorna, har lite små ont i magen och mår illa (visserligen går det ju magsjuka på jobbet) och känner mig bara allmänt deppig och känslig hm.... Hoppas det blir bättre snart! Längtar sååå mycket nu till julledigheten så man får sooooova!!!

Av Nettan - 16 december 2007 22:24

Jag bara städar å städar å röjer å kastar....


I flera veckor nu har jag hållt på men snaaart är jag klar (förhoppningsvis).

Och det är så himla skönt att bli av med allt SKIT som man har.


Idag var mamma och jag ute och flängde runt igen, var en sväng på IKEA och handlade bla två hyllor till badrummet, korgar att ställa i hyllorna, fotoramar till julklappar och hyllplan att sätta i skåpet på lilla toaletten.

Sen kom pappa hit och hjälpte mig att sätta upp utebelysningsslingor, visserligen skulle jag väl ha kunnat gjort det själv men idag kände jag verkligen för att få vara lite "pappabehövlig".


Hyllorna i badrummet är monterade och på plats (gjort av mig själv) och hyllplanet i skåpet är ursågat för rör och oxå på plats. Hittade inte våran sticksåg utan fick gå till grannen och låna, men nu är det klart och jag är sååå nöjd! Maken får väl en chock i morgon när han kommer hem, men det ligger en lista här i köket på sådant som han måste göra nu i veckan, innan jul!


Har även haft bror med familj här på middag idag, så mysigt att få gosa lite med ögonstenen lite då och då.


I morgon är det jobb igen och sedan julbord på kvällen, skall bli kul eftersom jag inte har hunnit träffa alla inom enheten ännu, vi är tydligen ca 60 stycken totalt.


Årets julkort är oxå skrivna nu och det blev totalt 5 stycken i år!!!!

Av Nettan - 16 december 2007 00:03

Eller det har faktiskt  hunnit bli söndag för klockan är nu 00.03


Sitter nu vid köksbordet och surfar runt lite, eller mest på facebook....


Lyssnar på 104,3 = Lugna favoriter och dricker rödvin, har ni tänkt på hur lätt det är att dricka liiite för mycket när vinet är i en dunk! Hur fan skall man kunna se hur mycket det försvinner ur dunken när man inte kan se innehållet???? Utan det är nog när man känner att det börjar "lulla" lite och man börjar bli nostalgisk (speciellt när man hör alla bra gamla låtar på radion)....


Har det i alla fall OTROLIGT skönt här och nu, stora sonen kom precis hem från biobesök i stan och är nu i sitt rum, lilla sonen ligger och sover i sin säng och maken är i Riga (gick INTE till final i bowlingtävlingen) och jag har det bara allmänt LUNGT OCH SKÖNT!!!!! Inte så ofta som man har sådana här lördagskvällar nu för tiden.


Har varit och shoppat lite julklappar med mams idag, gjort köttfärspizza hemma hos dem och ätit där, slagit in lite julklappar och bara myyyst hela dagen egentligen, det kallar jag kvalitetstid!


I morgon söndag så hoppas jag på att pappa kommer hit och hjälper mig att sätta upp mina ljusslingor som jag ännu inte hunnit få upp, köpte även en till idag.


Ja, vad mer då?

Jo, jag önskar att jag skulle få ihop en kväll med mina gamla vänner som jag inte har träffat på läääääääänge. Bara sitta och snacka massa skit, dricka vin och vara nostalgiska!!!!!!


Nä, nu börjar det nog bli dax för att krypa ner i sängen, det är ju en dag i morgon oxå.

Av Nettan - 15 december 2007 00:22

HATAR trådlösa nätverk!!!!!


La upp en massa bilder och skrev en hel del, då dyker nätverket och allt kopplades ifrån. Förbannades jäv.... SKIT!!!!


Skriver ett nytt inlägg om hur arg jag är och vad händer då?

JAG KOPPLAS IFRÅN IGEN!!!!!!!


Grrrr.... HATAR detta trådlösa nätverk, routern sitter längst ner och täcker tyvärr inte alla 4 våningar så bra alla gånger och ligger jag här i vattensängen så verkar det bli en hel del störningar.....


Hädan efter skall jag BARA blogga när jag sitter i köket!


Orkar inte lägga upp bilderna nu igen, kanske kommer i morgon.



Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards