Alla inlägg under augusti 2008

Av Nettan - 31 augusti 2008 20:18

Ja, igår innan kräftskivan så skulle jag ta en dusch och ramlar pladask på rumpan i badkaret, JÄVLAR vilken smäll det blev. Blev sittandes och visste inte om jag skulle skratta eller gråta... Huvudet kändes som när man ramlar och slår i det även fast det inte ens rörde badkaret. Men eftersom jag satte mig rakt ner på rumpen så blev det nog nåt som hände upp i ryggen och i nacken. Jag kunde inte röra armarna på en bra stund och nu har jag världens blåmärke på vänstra benet och en förbannad värk i nacke och övre ryggen.....


Idag har det inhandlats halkskydd till badkaret iaf.


För övrigt så var det en trevlig kräftskiva men jag tog det lungt.

Av Nettan - 30 augusti 2008 15:07

Idag var som sagt var den stora loppis dagen vid Brommaplan! Var där vid 8.30 och började packa upp... Folk e helt galna! Vid 10 redan hade vi fått in ca 1000 kr! Vid 14 var vi uppe i 4500 och dagen är inte slut ännu.


Dagens roliga händelse var att det kom besök! ÄNTLIGEN Mia fick vi träffas Irl, super kul! Hoppas H blev glad för sakerna du köpte.


Nu väntar årets kräftskiva med grannarna och jag ska se till att ha kameran laddad.

Av Nettan - 27 augusti 2008 21:35

Mår: Stressad, trött, irro, ont, orolig, uttråkad

Har: städat, ätit pizza, gnällt, pratat med mamma

Ska: duscha, göra sallad till matlådan, gå och lägga mig

Vill: städa ännu mer, sova, slippa ha ont, vinna 200.000 kr!



Har faktiskt cyklat idag med.

Tid: 14,58 min

Kaloriförbrukning: 135

Km: 6,00


Igår började maken och jag med något som vi ALDRIG tidigare har prövat: Detox! MethodDraine DETOX är en naturlig rening för hela kroppen. Kombinationen av 10 aktiva örter driver ut gifterna och antioxidanterna i grönt te ger kroppen ett skydd mot fria radikaler.

Så vi får väl se hur mycket slaggprodukter det kommer ur våra kroppar och om vi blir någe avgiftade, piggare och fräschare efter dessa 20 dagar som vi ska hålla på?!


 

Av Nettan - 26 augusti 2008 21:18

Ja, precis som alltid en gång i månaden så är jag nu inne i en "down period"! Vill verkligen skriva här i bloggen men orkar helt enkelt inte. Denna vecka är även fullspäckad med div "måsten" så som möten på jobbet, skolan, skolan igen osv.... Återkommer så fort jag får ork och lite "glädje" igen.


Kraaaaaaam

Av Nettan - 23 augusti 2008 22:22

Maken skulle ju som sagt jobba så lilla J, jag och mamma åkte ut till svampskogen. Vi åkte en bit förbi Arlanda. Några kantareller hittade vi allt

Men desto fler Karl Johan

Tyvärr så gick vi förbi flera Karl Johan innan vi kom på att vi skulle plocka dem.... Skönt hade vi iaf och hade matsäck med oss.


Ca 3 timmar var vi ute, men tyvärr så blev det inte så mycket som vi hoppats på.

Kom hem och var helt slut! Shit var det tar på krafterna att gå i skogen... så idag har det INTE blivit nåt cyklade....


Av Nettan - 23 augusti 2008 09:10

Gjorde en test nu på morgonen. Tänkte att det skulle vara bra nu när jag skall försöka ändra på mina livsvanor. Tyvärr var inte svaret så himla roligt.

Du har bestämt inte livet kärt! Du lever väldigt osunt och känner antagligen redan effekterna av din osunda livsstil. Du riskerar att dö tidigt och få en rad allvarliga sjukdomar. Du borde kanske bita i det sura äpplet och ändra din livsstil.

Hm, ja vad säger man? Inte en dag försent alltså att ändra sina vanor.

Nu ska matsäcken packas och sen skall vi åka till skogen. Först en sväng förbi Skopunkten i Barkarby för att köpa gummistövlar till Jonathan, hans står nämligen kvar i skolan.

Av Nettan - 22 augusti 2008 22:14

det är inte klokt vad fort tiden går.

Måste börja med att visa ett foto taget igår när det regnade som mest. Det är grannens tak och stuprännor man ser. Kolla hörnet som verkligen är som en fontän.

Det är verkligen ett märkligt väder vi fått här i Sverige på sista tiden. Ena minuten solsken och andra störtregn. Undrar just hur denna vinter blir?


Idag har det inte blivit något cyklande utan vi lånade lilla Sessan och gick på en rask promenad i ca 50 minuter istället. Tyvärr var det inget hon uppskattade högt just då, det som var högt var hennes skrik. Hon är envis men faster är ännu mera envis. Fast några minuter var hon tyst och då passade jag på att fota.

Här tittar hon på kusinen som "hänger veck"....


Och efter det var hon tyst en liten stund.


I morgon skall maken jobba ett par timmar så då passar lilleman och jag + min mamma på att packa matsäcken och beger oss ut i svampskogen. Hoppas verkligen nu att vi hittar lite "guld", fast annars är det ju bara skönt att få komma ut i skogen ett par timmar.


Avslutar dagen med en underbar sovande liten J.


Gonatt!

Av Nettan - 21 augusti 2008 20:50

Vilket konstigt väder vi har! Största problemet är ju hur man ska klä sig, ena stunden dö varmt och nästa riktigt höstväder...


Blev ingen "Angel" igår, Eli Stone började på tv och sen blev det slutet av riskförlossningar på tv4fakta. Ikväll har vi tittat på "Highschoolmusical", den är ju bara fööör söt. Hoppas nu på att få se 2:an inom snar framtid.


Ett pass på träningscykeln har jag oxå hunnit med.

Tid: 25 min

Kaloriförbrukning: 238

Km: 10,58

Så det tar sig verkligen, jag orkar visst längre och längre för varje dag....


Fick även tag på sonens läkare idag så redan på måndag fick vi tid för att komma dit för justering av medicinen, ska bli så skönt!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards