Alla inlägg under augusti 2008

Av Nettan - 11 augusti 2008 08:52

Klockan 10.45 för att ta halsprov... Få se vad dom säger då, men som vanligt så visar det väl ingenting utan man får snällt gå därifrån med orden, du har vanligt halsont, jaaaa men det gör så oooooooooooont!!!

Av Nettan - 11 augusti 2008 08:39

Ja, jag har så ont i halsen att jag har ringt läkaren för att få en tid för halsprov. Är jätte tjock i halsen och det låter som om jag har gröt i halsen när jag pratar. Fy fan vilken jävla semesterdag..... Blääääääääää! Hade till och med problem med att sova igår bara för att det gjorde så ont. Vårdcentralen skulle ringa upp mig vid 8.40 ca så de borde ringa närsomhelst.


Det tråkigaste är ju att jag inte kan gå till Öppnaförskolan som jag hade sett framemot så mycket :(

Av Nettan - 10 augusti 2008 21:19

och jag måste villigt erkänna att det INTE känns fel att ha semester måndag och tisdag, skönt!

Vad har vi gjort de här dagarna då? Städat, rensat, kastat... Nu är tvättstugan fin igen efter bytet med combipannan.

Igår var vi på middag hos mamma och pappa, eller jag gjorde maten och de stog för disken. Det blev hemmagjord pizza, 2 olika sorter.

Och så passade vi på att färga ögonfransarna oxå, både gubben och jag.

Det värsta är bara att hans blev svarta och på mig syns det inte ens... Hur ofta kan man färga? Vill göra om det så fort det går.


På kvällen kröp vi upp i soffan med lilla J och tittade på Alvin och gänget, mys med chips och dipp, för första gången hade jag köpt laktosfri gräddfil och jag kunde äta UTAN att få ont i magen :).

Snuff kom över helt plötsligt och så ringde E och G som kom över även dom, blev några öl och trevligt umgänge ute på altanen under infravärmen. Kom inte i säng förrän vid 2 tror jag klockan var. Kunde ändå inte somna eftersom stora J var inne i stan och bland annat åkte limosin som hans kompis var chaufför i. De hade tydligen varit på Sofia Hogs ett par timmar oxå. Men han var hemma straxt efter 3 så då somnade vi lungt.


Idag har vi varit till Lövsta och kastat skräp, pantat burkar och flaskor för 137 kr! Varför spar man på sig så länge utan att åka och panta??? Vi åt även en super god middag som bestod av ungsstekt fläskfilé, hasselbackspotatis och kantarellsås med sallad.


Nu är det sängen som väntar för min del, har nämligen fått mer och mer ont i halsen under dagen och just nu känns det som om jag håller på att bli riktigt dålig, något jag verkligen inte hoppas eftersom jag i morgon skall följa med min svägerska och brorsdotter till öppnaförskolan när de ska dit för första gången. Hoppas det är något tillfälligt och att jag vaknar i morgonbitti och mår prima igen.

Av Nettan - 8 augusti 2008 19:52

och idag har jag varit piggare än piggast. Har hunnit gjort massor på avd idag inför inskolningarna som börjar den 18:e.

Det var min stängningsdag idag så det var min tur att ha vilan. Några av barnen hade somnat och några var vakna när alla sirener började höras, det var MASSOR med sirener och snart hördes även helikoptrarna. Såklart blev de vakna barnen nyfikna och inte minst jag själv, gluttade på persiennerna utan att se något. Trodde det brann i radhusen bredvid...

När jag kommer ut från vilan får jag höra att ett flygplan har störtat!!!


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article3061460.ab


Och detta bara ca 400 meter från våran förskola! Usch, riktigt obehagligt! Tänk om det hade landat PÅ förskolan?!

Fick höra senare att piloten hade själv fått ner planet på stället och han har verkligen gjort det bra som inte har orsakat en riktig katastrof.


Hade iaf tur med stägningen, kom ifrån jobbet redan 16.30 istället för 17.00 så nu väntar en efterlängtad helg innehållande mys med familjen!

Av Nettan - 7 augusti 2008 07:05

gå och jobba, vill oxå ligga där i sängen och sova vidare som övriga familjen gör. Idag jobbar jag ända till 16.30 och i morgon till 17!!!! Fast sen så är jag ju visserlige ledig måndag, tisdag nästa vecka då Jonathans hela skola/fritids har stängt. Ska bli så himla skönt!


Igår var maken och jag i V-centrum ett par timmar. Köpte kortbyxor på rean till J och två ljuslyktor som hänger ute på altanen.Fick även min allra första Mp3 spelare av maken *tack ännu en gång*.


Har även satt ut annons på gamla pannan på blocket, hoppas bara att någon ringer nu och vill köpa den.

Av Nettan - 6 augusti 2008 18:51

och guuuud så segt det är! Utav 20 anmälda har vi 14 barn och tiden går sååå himla sakta. Igår regnade det ju som sagt var HELA dagen, vi var inte ens 1 meter utanför dörren. På e.m lyxade vi till med film och popcorn, gissa att det var uppskattat! Min lilla J kom oxå och var med mina sista 3 timmar och jag var sååå STOLT när vi åkte hem, han var ett riktigt prakt exempel tiden han var där och var super snäll och duktig!


Nya varmvattenberedaren/pannan är på plats och det kommer varmvatten i kranarna,*duktigt älskling*. Vi var som sagt var i Bålsta och köpte en begagnad som bara var 3,5 år gammal i söndags kväll, så nu är man 8000 kronor fattigare! KUL!

Tvättstugan ser ut som kriget igen tack vare bytet så nu måste vi ta tag i det IGEN! Ska även ta tag i altanen som oxå ser ut som en krigszon, ska nog ta och börja nu på en gång...

Av Nettan - 4 augusti 2008 06:51

efter semestern och det känns som om man gått upp mitt i natten! Fyyy vad trött jag är, det riktigt svider i ögonen...


Ha en trevlig dag allesammans!

Av Nettan - 3 augusti 2008 16:04

Ja, utav tvättstugan som såg ut som rummet som gud glömde, det har ju fått vara typ förvaringsutrymme sen vi gjorde om i datarummet men nu var det dax att ta tag i det, sista dagen på min semester.

Vi har städat och städat och varit till soptippen och kastat. OCH så upptäckte vi att det var vatten på golvet under varmvattenberedaren.... dropp..........dropp..............dropp...........
..... DEN LÄCKER!!! Skit kul! Så nu blir det till att köpa ny sådan oxå*suck*!


Hade tänkt att åka på SM i motocross i Västerås idag med, men eftersom det var så dåligt väder igår så antog jag att det skulle bli det idag oxå, men så blev ju inte fallet fast då hade vi redan bestämt oss för att ta tag i tvättstugan, och det var verkligen ett MÅSTE.


Har även haft ett snabbt besök av goaste Sessan idag med, hoppas jag träffar henne i morgon när vi skall till bowlinghallen.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards