Alla inlägg under augusti 2008

Av Nettan - 12 augusti 2008 16:25

Men samtidigt inte för jag har hunnit gjort massor sedan sista uppdateringen:

  • Dammsuga (köket, hallen, lilla toan, trappen och vardagsrummet)
  • Rensa min garderob/er
  • Kolla saker på vinden

  • Fota och sätta ut annons på diskmaskinen

  • Ringa stora sonens läkare

  • Ringa tandläkaren

  • Köpa present till svägerskan som fyller år på onsdag

  • Klippa stora sonen och färga om hans hår

  • Skicka iväg paketet som har legat hemma länge nu som skall till en liten nyfödd bebis någonstans i Sverige *ler*...

  • Jonathan klipptid i Vällingby 14.30

  • Packa Jonathans väska med extra kläder som skall vara i skolan/fritids som börjar på onsdag.


  • Så en bra bit påväg har jag hunnit. Jonathan blev jätte nöjd med klippningen och jag med, kort kommer senare under dagen. 

    Stora sonen är väl sådär nöjd, ungefär som det brukar vara när mamma klipper... ja ja ja.... Sen så är det ju så att han inte riktigt vet hur han vill ha det heller, först visar han en bild och sen helt plötsligt så ska man skita i den bilden, man får inte klippa för mycket och andra sekunden är det för långt... Jag förstår varför han inte vill gå ut till en frisör och klippa sig eftersom han har svårt att säga hur han vill ha det, då är det ju väldigt bekvämt med mamma eftersom man då kan gnälla och klaga hur mycket man vill :)

    Nu ska jag köra honom till centrum och då ska jag passa på att posta paketet som skall skickas.

    Av Nettan - 12 augusti 2008 09:54

    ja, det är precis vad jag tar nu en stund. Fick nämligen lust att Jonathan och gå och hälsa på vid hans gamla dagis, så nu går vi ut en stund i det fina vädret.

    Av Nettan - 12 augusti 2008 09:09

    Så, har nu varit uppe i mer än en timme och redan hunnit börja avverka punkterna på listan.

    • Dammsuga (köket, hallen, lilla toan, trappen och vardagsrummet)
    • Rensa min garderob/er
    • Kolla saker på vinden

    • Fota och sätta ut annons på diskmaskinen

    • Ringa stora sonens läkare

    • Ringa tandläkaren

    • Köpa present till svägerskan som fyller år på onsdag

    • Klippa stora sonen och färga om hans hår

    • Skicka iväg paketet som har legat hemma länge nu som skall till en liten nyfödd bebis någonstans i Sverige *ler*...

    • Jonathan klipptid i Vällingby 14.30

    • Packa Jonathans väska med extra kläder som skall vara i skolan/fritids som börjar på onsdag.


    Känns så skönt att gå upp tidigt även fast man är ledig. Skulle verkligen kunna vara hemma JÄMT bara man fick lön varje månad så.


    Och ja Marlie, tänk vad det kan smälla till ibland - Det är ju så när man är hemma hela dagarna, då har man tiiiid och oooork *ler*.


    Nu ska jag gå ut och ta dagens första cigg och sen ska jag gå upp och damsuga vardagsrummet, ja jag börjar med det enbart för att försöka få stora sonen att vakna. Försöker få honom oxå att vända tillbaka dygnet, börjar bli läge för det nu när skolan börjar om en vecka igen.

    Av Nettan - 11 augusti 2008 20:56

    Så här kommer morgondagens "att göra lista"


    • Dammsuga (köket, hallen, lilla toan, trappen och vardagsrummet)
    • Rensa min garderob/er
    • Kolla saker på vinden

    • Fota och sätta ut annons på diskmaskinen

    • Ringa stora sonens läkare

    • Ringa tandläkaren

    • Köpa present till svägerskan som fyller år på onsdag

    • Skicka iväg paketet som har legat hemma länge nu som skall till en liten nyfödd bebis någonstans i Sverige *ler*...

    • Packa Jonathans väska med extra kläder som skall vara i skolan/fritids som börjar på onsdag.

     Ja, och så kommer det säkert till fler saker under dagen, vem har sagt att det är semester när man har semester :)




    Av Nettan - 11 augusti 2008 20:21

    För nu är det snart natti natti för mig, är super trött nu efter dagens "lista".

    Såhär fint blev iaf badkaret efter att det blev rengjort.

    Visst blev det blänkande fint?


    Sen så har jag faktiskt haft ett litet besök av fasters lilla älskling oxå, en stund på altanen och UTAN pussar från fasters onda hals.

    Visst är hon super söööööööööt?!


    Har förresten en ny lista till i morgon... Kommer upp i morgon bitti!

    Av Nettan - 11 augusti 2008 15:21

    Sådär ja, nu har man hunnit en bit på listan iaf. Håller som bäst på med Jonathans kläder och herregud vad han har vuxit under sommaren. Problemet är bara vad jag skall göra med alla urvuxna kläder? Tradera? Nä, för det första har jag namnmärkt nästan alla hans kläder och för det andra så har jag ingen våg till att väga alla paket som i så fall skall skickas, får bli kassar som får åka upp på vinden (som allt annat)...

    Men gud så jobbigt detta är, känns kraftigt i min nacke och axlar må jag säga. Är lite lite bättre i halsen nu iaf och det är såå skönt.

    Nu ska jag fortsätta med köttfärssåsen så jag passar på att stryka det på en gång.


    Vika tvätten·

    Plocka ur diskmaskinen·

    Läkarbesök 10.45

    Fota och sätta ut annons på diskmaskinen

    Rensa bland Jonathans kläder· 

    Kolla saker på vinden·  - hm...orkar nog inte det heller idag 

    Rensa min garderob·  - ett evighetsgöra ju...

    Göra köttfärssås· 

    Skura badkaret·

    Städa kylen·

    Plantera ut dill och persilja

    Göra rent ugnen - har gjort det men är allt annat än nöjd! Bra tips någon??

    Dammsuga (hallen, köket, lilla toan, trappan, v-rummet)

    Av Nettan - 11 augusti 2008 13:00

    och visst var det som jag trodde, vanligt halsont och jag skulle äta både Ipren och alvedon... Fick inte träffa min vanliga läkare även fast han var där, lite irriterande. Och så hade de gjort om rutinerna så man fick inte lämna halsprov först, utan först till läkaren, sen ta halsprov och sen tillbaka till läkaren igen.... *suck*!


    Hur långt har jag kommit på min lista då?

    Vika tvätten·

    Plocka ur diskmaskinen·

    Läkarbesök 10.45

    Fota och sätta ut annons på diskmaskinen

    Rensa bland Jonathans kläder·  - orkar nog inte det idag

    Kolla saker på vinden·  - hm...orkar nog inte det heller idag 

    Rensa min garderob·  - ett evighetsgöra ju...

    Göra köttfärssås·  - köttfärsen och löken är redan stekt

    Skura badkaret·

    Städa kylen·

    Plantera ut dill och persilja

    Göra rent ugnen

    Dammsuga (hallen, köket, lilla toan, trappan, v-rummet)


    Har inte druckit någe kaffe ännu idag, ska ta och hälla i mig en kopp nu så kanske jag får lite mer ork om en stund.

    Av Nettan - 11 augusti 2008 09:28

    Ja, jag är en riktig listmänniska, vad jag än ska göra så skriver jag listor, skulle inte klara mig utan mina listor. De här två dagarnas lista ser ut så här:


    Vika tvätten· 
    Plocka ur diskmaskinen·

    Läkarbesök 10.45

    Fota och sätta ut annons på diskmaskinen
    Rensa bland Jonathans kläder·  
    Kolla saker på vinden·   
    Rensa min garderob·  
    Göra köttfärssås·  
    Skura badkaret· 
    Städa kylen·  
    Dammsuga
    (hallen, köket, lilla toan, trappan, v-rummet)


    Får se bara hur mycket av detta jag orkar göra, just nu känns det som om jag bara vill krypa ner i sängen och sova tills det onda i halsen går över.

    Presentation


    40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
           
    1
    2 3
    4
    5
    6 7 8
    9
    10
    11 12 13
    14
    15 16
    17
    18 19 20 21 22 23
    24
    25
    26 27
    28
    29
    30 31
    <<< Augusti 2008 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Skapa flashcards