Alla inlägg under juli 2009

Av Nettan - 31 juli 2009 17:57

I onsdags åkte vi från Gnarp efter att ha packat ihop och städat, det blir mycket skräp i två hus när man är så många, mattorna skakades och husen dammsögs.

Åkte till Linn och Emil i Bollnäs, visste att de bodde på landet och hade sett några kort sedan tidigare men det visade sig att det var en IDYLL vi kom till, herregud så underbart och fint det var. Fotade massor och ska försöka ladda in dem i datorn så ni får se. TUSEN TUSEN tack för att vi fick komma och bo hos er!!!! Det var jätte trevligt!!!


Kom hem till stan igår och tvättade lite för att sen packa bilen full igen och denna gång följde även stora sonen och flickvännen med. Hade kräftskiva med släkten igår, 8 KILO kräftor gick det åt!!!!!


Ställde klockan på ringning i morse för jag skulle ringa tandläkaren här i Å-berga, bet ju sönder en tand när vi var i Gnarp. Klockan 9 fick jag tid och de var super gulliga och duktiga, funderar på att fortsätta att gå hos tandis här.

Kom hem igen och satte mig vid datorn, då bara kom det... en värk jag inte kan beskriva, mitt i bröstbenet, HELVETES vad ont det gjorde, kunde inte röra mig och fick lite svårt att andas, trodde jag skulle DÖ!!! La mig och vilade en stund, värken försvann men jag känner mig jätte konstig, har inte orkat nånting idag, har ett tryck över bröstet,illamående, lite ont i ryggen och har till och med sovit en stund, något jag aldrig brukar göra på dagtid....

Är det inte bättre i morgon så får jag nog ta och söka läkare...

Roligare avslut på semestern kan man ju ha än att bli sjuk...

Av Nettan - 28 juli 2009 23:38

var ute och åkte lite på dagen medans Tobias och Jonathan var och fiskade med några bekanta, en aborre och en liten gädda blev det. Vi andra var nere vid Gnarps havbad bla coh tittade, sååå himla fint!


När vi kom tillbaka till stugan igen så gick vi ner till en loppis i närheten och faktiskt så köpte vi lite...


SEEEEEEEEEEEEN , kom det stora stora provet! Vi skulle ut i skogen , IGEN!!!! Dom skulle ha med mig ut igen, så pappa, jag , älsklingen, Jox och Camilla gick upp till myren, gick ganska bra förutom att T fick stanna några gånger och vänta in mig, Tyvärr fanns det inte så ´himla mycket men några blev det iaf. Hem vägen gick super bra oxå, ända tills vi nästan nästan var framme.... vi skulle korsa ett speciellt parti.... och DÅÅÅ kom paniken!!!! Gick inte att gå en meter, tårarna bara forsade.....hyperventileringen kom. Ett tag så var min räddning att älsklingen stod framför mig ohc svägerskan bakom mig... för DÅ höll jag verkligen på att svimma......

TACK ÄLSKLINGEN OCH VÄRLDENS BÄSTA SVÄGERSKA för att ni fanns där, hade ALDRIG kommit därifrån utan er!

Tobias, LOVA mig att du ALDRIG lämnar mig!!!!!!! ÄLSKAR dig mest av allt!!!

Av Nettan - 28 juli 2009 01:12

Självklart så skulle du få alla mina blåbär som jag plockade, idag kom det dock ett PROBLEM! Jag , Camilla och Joathan tog hinken och skulle gå upp i skogen och leta svamp...

Vi kom hem med 0, däremot hade nog jag ett blodtryck på 210/120... då förstår du nog vad som hände??? JAAAAAAAAA, där precis framför mig, ca 20 cm från min fot.... den svartaste av alla svarta huggormar som finns. Förklaringen hur jag på 2 sekunder hänger i Camillas famn får hon skriva om i sin blogg, själv är det ganska utplånat i mitt huvud, Tobias gick med oss upp för att fota den den för vi trodde nästan att den var DÖD, men när vi kommer upp igen så är den BORTA, ormjägaren med kameran i högsta hugg börjar leta och där när han vänder sig om mot oss så har han precis gått över den..... Några foton blev det ´men tyvärr inga som är superbra...



Så några blåbär lär det nog inte bli till dig gumman, nu måste jag ju börja på ruta 1 igen med min ormfobi som jag så stolt själv har jobbat bort under de senaste åren.... Men jag lovar, blir det nååååågra blåbär så SKA DU OCH INGEN ANNAN FÅ DEM!!!!!!

Av Nettan - 26 juli 2009 20:49

Jaha, så var man då här, paradiset på jorden! Mitt ut i urskogen bland knott och mygg.


Maken fick ett ryck i går e.m och frågade om vi inte skulle åka igår redan, tja.... Snabbt packa det sista och tokstäda huset! Sen bar det iväg. Gick fort upp, ibland visade mätaren på 165 km/timmen, som tur var inga poliser...


En mysig kväll med mamma, pappa, svägerskan och Sessan, fick en BAMSE kram av henne när vi kom, fasters lilla älskling!!!!


Idag har vi varit en tur ut i svampskogen, tyvärr så verkar det som om svampen inte riktigt har kommit upp ännu här... Tråkigt! Några blev det iaf och jag hoppas på en tur i morgon igen, blåbär finns det inte heller så JÄTTE mycket av men jag lovar dig Jessisa att om jag plockar så får DU dem!


Idag kom även brorsan upp så nu är lugnet och friden över, mer stressad och orolig person får man leta efter, BARN blir SMUTSIGA här uppe och behöver inte tvättas HELA tiden!!!!! Ja ja, du får bli hur sur som helst, det struntar jag i!!!


Har fotat massor idag så jag får se om jag hinner ladda in dem i datorn under kvällen så ni får se.


I morgon skall det tydligen bli utflykt, vart vet jag inte och jag vet inte om jag har lust att åka med, det märks då.




Av Nettan - 25 juli 2009 00:32

Som sagt var, det var ryggläge för mig som gällde mesta delen av dagen. Var iväg en sväng med maken till systemet, OK och Willys för att handla inför resan på söndag.

(Jessisa, vi åker därifrån på onsdag!)


Sen har det varit soffan för mig nästan hela dagen, har kollat på tv och sett filmen "I taket lyser stjärnorna", en lagom bra film för en dag som denna.


Har även laddat upp massa kort från bröllopet och satt gonatt till fasters älskling via webcam. Ska bli härligt att få tillbringa ett par dagar med henne uppe i urskogen. Hoppas på massor av kantareller och blåbär, vad jag nu ska med blåbären till, äter inte dessa men tycker det är så himla kul att plocka.


I morgon skall vi såga stockar så svärmor får ved att klyva, städa bilen och packa den och så måste vi städa huset så det är fint när min svåger och familj kommer på söndag och tar över efter oss.


Nu är det bara 2 veckor kvar av semestern, vart har tiden tagit vägen??? Den går alldeles för fort! Skulle vilja ha semester juni-augusti, det skulle vara lagom.

Av Nettan - 24 juli 2009 11:55

Godmorgon, eller godmiddag kanske man ska säga!


Vill inte gå upp idag, vaknade med en hemsk mensvärk och ute är det grått, grått, grått och åter grått. Shit vad det åskade och blixtrade här i natt... Maken och jag satt uppe och datoriserade till klockan var 2.30 tror jag, snacka om att vända på dygnet, blir inge kul när man ska börja jobba igen sen.


Tänker bädda ner mig i soffan idag men måste även ta en tur till centrum för att handla lite inför resan på söndag. Får se om vi även stannar i Bollnäs på vägen hem hos Linn och Emil, kanske stannar och tar en fika eller så stannar vi över natten, har inte riktigt bestämt oss ännu.

Av Nettan - 23 juli 2009 11:06

Vaknar till ännu en grå och trist semestermorgon...


Idag blir det nog till att göra lite nytta här ute på landet, om jag låter maken sova ett tag till och sen kanske jag kan få honom till att dra om rören under huset som skall dras om medan jag går lös här inne i huset. Har hittat en myrgång som bara måste BORT!!!!! Såå himla äckligt med dessa små svarta vidriga kryp. Måste leta fram en myrdosa, annars får jag ta mig ner till affären och köpa ett gäng.


Sen funderar jag på att bara krypa ner i soffhörnan och hoppas på att någon av kanalerna visar en riktig mys pys film.


Nä, dax att gå ut i duschen och sen "kavla" upp ärmarna och sätta fart.

Av Nettan - 23 juli 2009 00:37

Har sovit piss dåligt inatt!


Vaknade och det var mulet och trist ute, skönt att gå upp medan de andra sover. Vid lunch beslöt vi oss för att ta en tur till Arninge för lite shopping, när vi kom tillbaka så sken solen från klarblå himmel. Ut med båten för att fiska lite gös, trodde vi ja... så himlans dött i den här sjön så det nappade inte ens på våra säkra ställen.



Efter 3 timmar gav vi upp och åkte hem för att göra lite middag istället, vitlöksstekt fläskfilé med pommes, gotti gotti.


Kvällen avslutades med lite kortspel och nu är det sängen som väntar.

Hoppas på en lite roligare dag i morgon.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards