Alla inlägg under januari 2011

Av Nettan - 20 januari 2011 22:06

I mina drömmar skriver jag roligt och intressant, det lixom bara glöder om fingrarna när jag skriver och det är bara om olika roliga ämnen. Orden bara flödar och ibland blir det en debatt...

I MINA DRÖMMAR ja, för i verkligheten så blir det mest bara tråkigt babbel typ som: idag gjorde jag det och det och vi åt det och det, men hallå!

 VEM vill veta vad jag åt till middag lixom???

 (Och idag var middagen vidrig rent ut sagt, vi tog varsinn tugga och spottade  ut den igen).


Det finns verkligen vissa bloggar som jag bara älskar, som jag inte kan låta bli att läsa, där bloggerskan (varför är det mest tjejer som bloggar?) lika gärna kunde vara författare, där hon skriver så man berörs, där hon skriver direkt ifrån hjärtat UTAN att tänka på vem som läser och inte...


Som alla vet så fyllde jag 40 för ett par månader sen, rättare sagt 2. Vet ni om att den dagen man fyller 40 så omformas kroppen på nåt konstigt sätt, vet inte riktigt om det är någon slags 40 årspresent från livet, men det går typ från den ena dagen man är 39 till den andra då man är 40 (lyllos de som är födda sent på dagen och inte som jag 06.22), men från och med den dagen börjar kläderna krympa eller så är det jag som börjar se dåligt och tvättar dem för varmt, det är ju lätt att ta fel på graderna på tvättmaskinen när man inte ser så bra.

 Hur som helst så blir jeansen för små!

Hm... jo, vissa BH:ar blir oxå små även fast man inte tvättar dem så ofta.

 Det som passar denna kropp just nu är joggingbyxor och tajts...


Idag har jag sett på några bloggar att de har börjat med Allévo! WOW, det är ju helt otroligt att gå ner 3 kg på 9 dagar, kan hon så kan väl jag?

Då skulle jag ju kunna komma i mina jeans igen utan matolja och skohorn, eller jag skulle i alla fall kunna knäppa knappen och dra upp gylfen och inte behöva känna mig som en gravid i 4:e månaden.

PROBLEMET är att Allévo innehåller skummjölkspulver, mjölkprotein, laktos och en massa andra ämnen som jag inte kan stava till. Vet ni vad det betyder?

JO, att man får stanna på Statoil i Sollentuna, rusa in på toaletten och sitta där tills allt är ute... Är man laktosintolerant så är inte den kombinationen nåt vidare värst bra, JAG LOVAR!

Får försöka hitta på ett annat sätt att kunna knäppa jeansen igen, fast snart är ju sommaren här och då slipper man ju ha jeans, då kan man ju gå i bikini istället, den varken krymper eller klämmer * me like*.

Av Nettan - 5 januari 2011 23:26

som betyder så OERHÖRT mycket för mig!

 

Jag kan sakna henne så det värker i hela kroppen

 

Hon sprider glädje när hon kommer

 

Är inte riktigt som alla andra

 

Jag måste få min dos av henne varje vecka

 

Hon har så många kloka ord och funderingar

 

Hon gör mig så lycklig och på så bra humör


Idag kände jag att nä, kommer ni aldrig, ni ringde ju...

Jag ringer upp och hon säger :
- Jag har fått skäll, av min mamma.... för jag inte städar rummet....

Jag får prata med mamma och jag säger att jag trodde ni skulle komma hit?

OCH det är det som är så bra, det som gör att jag tycker om dem så mycket, det som gör att de betyder så mycket för mig, det som gör att de står mig så nära...

Efter bara ett par minuter så ringer det på dörren och världens bästa goaste tjej kliver in med sin lika goa mamma.
VARFÖR? - Jo, för att faster ville det såklart!!!!

För att faster har längtat massor efter sin Sessa dessa dagar och som det verkade så hade hon längtat lika mycket hon!

Nu kliver jag ut i ett helt okänt ämne för mig, ett område jag aldrig tidigare varit på.... MEN folk får tycka och säga vad dom vill, moster är moster, mormor är mormor, farmor är farmor och jag har varit LIVRÄDD att bli faster, hör ni inte hur gammalt det låter, det låter lixom inte lika "nära"... En faster är gammal och tråkig och ELAK!!!

Men i det här fallet så är jag till 150 % säker på att FASTER ÄR FASTER och det finns inte en enda farmor, mormor eller moster som kan rubba på det!

FASTER OCH SESSAN, SESSAN OCH FASTER, FASTER OCH SESSAN, SESSAN OCH FASTER, det är något som alltid alltid alltid kommer vara så, VAD som än kommer emellan!!!

Sessan är fasters ALLT och jag tror Faster är en stor stor del hos Sessan ( om man bortser från farfar då)...


Faster älskar dig Jennifer och kommer alltid att finnas här för dig!



Av Nettan - 5 januari 2011 23:10

BOWLING, inget annat än bowling!


Sitter med almanackan och fyller i bowlingtävlingar, och då är det BARA tävlingar och korpen, ligan har jag inte kommit till ännu...

I den här familjen verkligen LEVER vi bowling, finns inget annat än bowling!

Sunt, normalt eller idiotiskt??? Ja, inte vet jag...

Kom precis på att jag bokat in två tävlingar den 5/2, det är ju DÅ prinsen har tävling, bara att boka om alltså... hm... såhär är det hela tiden... Är det inte den ena så är det andra eller den tredje...

Det är inte ofta som jag och maken har diskutioner men igår hade vi det, han vill inte att jag bokar in tävlingar utan vill vakna på morgonen och känna att IDAG VILL JAG SPELA! Hm... i min värld fungerar inte det. eftersom vi är 3 stycken i denna familj som spelar, DET MÅSTE PLANERAS!!!

Så medan jag nu följer maken som spelar Super sixx via onlinescoringen så blir det till att boka om tävlingarna jag har bokat, frågan är bara NÄÄÄR skall jag då hinna spela dem????

Av Nettan - 5 januari 2011 18:53

När maken kom hem från bowlingen idag åkte vi till Vällingby för att shoppa lite, det blev lunch på Vällingehus, ny mus + musmatta och nytt tyg till köksstolarna så nu håller jag på med projekt " klä om stolar"! Väntar på paketet från Jotex så mina nya gardiner och krukor kommer. Hade beställt ett tygprov på en kappa till lilla fönstret, det kom idag men var HELT fel grön färg, jag vill ju ha limegrönt! Funderar på att åka och köpa lite mer av samma tyg som jag har till stolarna och sy en kappa, eller vänta... INTE JAG, men jag kan ju be någon annan göra det ÅT mig!


Ska fota före och efter så att ni får se sen!

Av Nettan - 5 januari 2011 11:58

ett mycket bra påhitt enligt mig. Men idag är det ett mindre bra påhitt, rätt som det är när jag står och damsuger slutar den fungera! Det konstiga är att om jag går ner i tvättstugan till själva enheten och sätter på, ja då funkar det minnsan? Prinsens tv slutade också att funka i samma veva och det verkar som om frysen också har stannat... Och inte hittar jag någon trasig propp heller...

Gissa om att jag nu längtar till en viss make kommer hem!!!

Av Nettan - 5 januari 2011 09:35

Har man som oss varit borta den mesta tiden sedan jul så finns det en del att ta tag i här hemma och det är precis vad som skall ske idag. Maken är och spelar bowling, lillprinsen ligger nedbäddad i våran säng, jag håller på att göra frukost och SEN så ska jag sätta fart. Prinsens rum ser ut som om det har varit krig där inne så det är mest akut, sen blir det till att plocka lite här och lite där...

Är det någon som kan förklara var alla saker kommer ifrån? Hur kan det bli så rörigt som det är ? Jag tycker att jag rensar och kastar saker hela tiden, ändå så finns dom bara där ÖVERALLT! En gång i tiden hade prinsen ett jätte fint och städat rum, DET rummet ska tillbaka idag!


Återkommer förhoppningsvis under dagen...

Av Nettan - 4 januari 2011 21:44

Idag för 28 år sedan träffade jag min allra äldsta vän! I en snöhög i Vällingby centrum, jag minns det som om det var igår. Jag blev kär på en gång, han var då 12 år, hade långt brunt hår och bruna ögon, hans namn var Lenny! Tänk att vi fortfarande är vänner efter alla dessa år, visserligen har vi inte alltid haft så bra kontakt under alla år, men i grund och botten så har vänskapen alltid funnits där och det är jag glad för. Nu har det gått många många år sedan vi senast träffade varandra och det skulle vara så kul att ses igen, hoppas det blir snart!

Detta är nog i 9:an men ganska likt ändå... Det är den här Lenny jag minns från DÅ!


Och detta är som han ser ut idag!


Av Nettan - 4 januari 2011 21:36

När jag läste gårdagens blogginlägg... hm...


Men nu är det rättat och jag hade tänkt att blogga MASSOR idag!


Har så många tankar och funderingar och "bra" ämnen inne i skallen som jag vill skriva om men nånting händer på vägen mellan hjärnan och tangentbordet, tankarna kommer lixom inte ut och blir ord.

Till på köpet så har jag tappat bort min mus och musmatta, hur man nu kan tappa bort det? Hade dom på landet igår och idag när vi skulle packa ihop så var dom PUTSVÄCK! Men hur kan de bara försvinna? Och i ett hus som är ca 70 kvm?

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards