Alla inlägg under november 2011

Av Nettan - 2 november 2011 22:04

Jag bara MÅSTE får skriva av mig!


Hade jag haft en politiker här nu hade jag nog åkt fast för MORD!


Olyckor på förskolan...
SJÄLVKLART ska man se till säkerheten och man FÅR inte lämna barn ensamma så att det händer olyckor, MEN olyckor händer ändå! Vi pedagoger är ju trots allt bara människor, OCH det är ju faktiskt så att vi pedagoger hinner inte se precis ALLT som händer hela tiden.
Det  petas in fler och fler barn i barngrupperna men inte FAN blir vi fler pedagoger för det, ALLT precis ALLT handlar bara om pengar!!

 Jag tycker mamman som sa att hon struntar i om hennes 4 åring kan räkna till 100, det viktigaste är att barnet är säkert på förskolan!  Hon hade så jävla rätt!!!
Men det måste ju gå att kombinera säkerhet och lärande? Men nu är det så att vi har en läroplan att följa och en skollag att rätta oss efter, vi MÅSTE se till att barnen lär sig,eller i alla fall får tydliga ramar att följa och ja, det står om trygghet där oxå MEN säkerheten, var står den lagstadgad någonstans????
Jag tror säkerligen att säkerheten skulle förbättras OM det viktigaste inte vore att trycka in så många barn!!!


I morgon har vi halloweenfest på mitt jobb, men jag kommer defenitivt att som samordnare ta mig tid att en extra gång se över säkerheten, i morgon kommer jag det första jag gör ringa ett samtal till min chef för  i morgon kommer vi ta första steget mot bättre säkerhet !!!


Just nu är jag bara sååå UPPRÖRD, det partiet som garanterar mig MINDRE barngrupper och fler pedagoger, DET partiet kommer få min röst vid nästa val!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards