Alla inlägg under januari 2009

Av Nettan - 30 januari 2009 08:20


Gomorron!

Fredag igen då, börjar 9.30 idag och jobbar till 17.30, det är alltså fredag 4 för mig!

Nu bara längtar jag tills jag är hemma igen, middagen uppäten (skall äta bakpotatis med skagen) och sen bara myysa i soffan framför tv´n.


Ha en bra dag allesammans!

Av Nettan - 28 januari 2009 21:17

Japp, det är faktiskt sant! Efter att ha varit hemma sen förra tisdagen så ska det faktiskt bli lite skönt att gå till jobbet igen. Pratade med dem idag och fick då höra att vi har 3 av 14 barn på min avdelning! Helt otroligt sjukt, alltså...

 Mellan 16-19 ska vi även på en föreläsning om stress, kan nog vara ganska intressant tror jag.


Nu är iaf skåpet på plats och en del saker inställda.


Längtar skit mycket på att den andra möbeln ska komma så allt blir klart där uppe och vi slipper ha 4 flyttlådor som förvaringsmöbel under tv´n.


Kläderna är även på plats i J´s byråar och resultatet blev kanon. Den nya byrån är den som står längst in.


Nu ska jag bara ha tag på antingen 2 lika dana som är längst fram eller en sån som sitter ihop och ser likadan ut. Så fort det har skett så åker garderoben ut och nya vägghyllor skall köpas och sättas upp på väggen.


Har idag även varit och köpt golvlister och matta till vardagsrummet, skulle köpa en stor matta som var 160*260 men det var beställningsvara så vi tog den mindre storleken och det var nog tur det för den andra hade blivit alldeles för stor!


Vad har vi kvar dit upp nu då?

Nytt soffbord och träpersienner till fönstren. Sen så.........

Av Nettan - 27 januari 2009 21:27

men ganska glad ändå!


Idag har jag äntligen fått hem det efterlängtade vittrinskåpet!! Sååå fint!

Den andra möbeln är beställd och kommer om ca 6-8 veckor. Så nu är man totalt 12900 kr fattigare!!! Men det är det värt!


Har varit hos stora sonens läkare = mnja... jo det gick väl så där... hoppas vi får hjälp nu med div problem som vi och han brottas med... (önska går alltid).


Tack mamma för hjälpen med att hämta byrån till lilla sonen, den satt som en smäck!


Skall försöka fota i morgon när det är ljust så ni får se bilder.

Av Nettan - 26 januari 2009 11:56

och vi har planeringsdag på jobbet, men som sagt så är jag inte där utan är fortfarande hemma i denna envisa influensa.

Mår visserligen bättre och febern är nu bara 37.5

Men jag orkar INGENTING, så fort jag försöker göra nåt så blir jag helt färdig. Matlust har jag inte heller och äter minimalt.

Börjar ledsna ganska kraftigt på det här nu, det är ju en sak att vara hemma och orka göra saker men när allt bara förfaller runtomkring en och man bara kan ligga där och se på, DÅ blir det stressande och extra jobbigt.


Igår hade laget dubbel hemmamatch, usch vad jobbigt det var att ligga hemma och kolla onlinescoringen, speciellt när de förlorade första matchen med 9-10 och det med så några poäng. Vi ligger iaf 2:a i tabellen med en match mindre spelad än 1:an. Hoppas jag piggar på mig och kan vara med i helgen som kommer, då har vi dubbelborta på Lidingö och i Brännkyrka.

Av Nettan - 23 januari 2009 11:02

Inget uppdaterande pga INFLUENSA!!!


Jag mår skiiiiiit!

Av Nettan - 20 januari 2009 09:40

Har glömt att jag fått ett award från Marina, tack så mycket vännen!!!


Av Nettan - 20 januari 2009 09:29

Hm...

Hur fungerar man egentligen?

Många är de gånger då vi på jobbet har klagat på föräldrar som lämnar in sina inte helt friska barn på förskolan,

- " att jobbet kan vara så viktigt" osv, osv...

Vad hände idag då?

Jo, jag lämnar en halvdålig J på fritids och upplyser personalen om att han inte mår så bra. Ring mig om det blir värre men mellan 09.00 - 10.30 sitter vi i möte med en specialpedagog!

Jag hinner bara till jobbet när telefonen ringer 08.20,

- Hej det är M från fritids, det gick visst inte så lång tid, och du som har möte och allt....

Åhhh, blir så arg på mig själv!

Ska ALDRIG mer klaga på att andra föräldrar gör så när jag själv gör likadant!

Gissa en mamma som åkte till fritids med VÄLDIGT dåligt samvete.


Så nu är vi alltså hemma igen och jag har alltså hela dagen på mig att fixa och dona här hemma, tyvärr så har orken flygit sin kos så jag måste ta och leta efter den först...

Av Nettan - 19 januari 2009 22:51

Var upp till labbet och lämnade prov på morgonen, sen hade min avdelning planering på förmiddagen, skönt att få vara inne i det här vädret. E.M var det G´s tur att planera så då fick vi passa deras barn, var ute mellan 15.00-15.45 Stängde idag men hade tur och kom iväg 15 min tidigare då det inte var några barn kvar.


Maken gjorde middag, falukorv i ugn med potatismos, skitgott var det!


Har även varit och spelat korpen, 475 på 3 serier och är INTE nöjd, spelet funkar fortfarande inte riktigt som det ska. Visserligen gick det ganska bra igår på ligan och vi vann matchen med 13-7. Nästa helg väntar dubbel hemma på söndagen. Lördagen är det basket för J mellan 10-13, det är tur att man inte går sysslolös iaf.


Tessan, om du läser här så tackar jag dig ännu en gång för "grejjen", eller möbeln/förvaringspallen, är så himla nöjd med den och nu fattas det bara en dyna till den.

I morgon efter jobbet skall jag åka och beställa ekmöbeln och betala handpenning på vittrinskåpet.



Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards