Alla inlägg under maj 2010

Av Nettan - 28 maj 2010 23:49

.... Ja, det är verkligen vad jag gör just nu!


Jobbet är underbart!


Veckan har varit härlig!


Ska spela final i nästa vecka!


Har underbara vänner!


Och jag får chans att leva någon annans liv utan att själv vara däri... Ja, visst lät det konstigt och DET är det!!! Men just nu lever jag genom någon annan, och jag ÄLSKAR det !!!! Kan det vara en 40 års kris eller????

Av Nettan - 25 maj 2010 21:56

Jag brukar tänka mig för och vara noga med att säga något bra till personer i min omgivning, just bara för att jag tycker så mycket om att göra människor glada. Om jag gör någon glad så blir ju även jag glad. Speciellt till personer som inte räknar med det.

Idag var det till mig som någon sa något som gjorde mig glad, och jag blev verkligen jätte glad. Har tänkt på det hela kvällen nu och jag är fortfarande så himla glad!

Varför är det så svårt för oss att säga något bra till andra personer?

Eftersom man själv blir glad över att göra någon annan glad så borde man göra det oftare, tänk vad glad man skulle vara då!

Det som gjorde mig glad idag var när en kollega säger helt spontant att hon hade gillat det hon hade sett när jag bemötte ett barn, hon sa att hon tyckte att jag hade gjort det så bra och hon blev glad över att se det. Själv så tyckte jag ju bara att jag hade gjort mitt jobb...


Men åh så glad jag blev när hon sa detta till mig, en sån sak gör att det även i morgon blir roligt att gå till jobbet.

Av Nettan - 23 maj 2010 21:57

från en person som står mig väldigt nära. Under ca 27 år har hon varit som en syster för mig och funnits där i både vått och torrt. Det är en person som jag önskar att jag träffade oftare än vad jag gör och som jag ringde till oftare än vad jag gör... Men på samma gång så vet jag att hon finns där för mig och vi behöver inte prata eller ses varje dag.


" Jag vet var du finns om jag behöver dig,
du vet vart jag finns om du behöver mig.
Vi pratar inte varje dag, men vi finns där för varandra.
Vi har gjort många saker ihop, tokiga, roliga, personliga och mycket mer.
Det vi har är det inte många andra som har, men jag är glad att vi har varandra.
Ibland kan det kännas som om jag skulle vilja ha mer, men det finns inte tid till det jämt.
Men vi skulle kanske kunna ses lite oftare än vad vi gör, antingen bådas familjer eller bara du och jag, det skulle jag tycka vore trevligt. Inte bara prata om det utan även göra slag i saken och göra det.
jag vet att jag skulle behöva det.
Jag är otroligt glad att jag har dig som vän och jag hoppas att det kommer att vara livet ut"
 

Du är så himla betydelsefull för mig Milla och jag är oxå glad att jag har dig!!!

    Love you   

Av Nettan - 23 maj 2010 21:34

Ska verkligen försöka fatta mig kort!


Hade tidig fredag på jobbet, vilket betyder att jag slutade 12.45, så skönt!

På morgonen hade vi pedagogmötet "utvecklingsgrupp 1", något som ger mig så himla mycket som pedagog. Det är så inspirerande och jag bara älskar dessa möten, vi är en pedagog från varje avdelning från våra 5 förskolor i enheten som träffas med en handledare och har möte, mötena kan handla om vad som helst som rör våran verksamhet.


På kvällen var det ju toppenväder och grannen kom över, satt ute på altanen och pratade och drack lite vin och hade det super trevligt.


LÖRDAGEN innebar att vi skulle få våran skortsen ommurad och vi skulle spela bowling i Rinkeby 12.00 Det underbara vädret gjorde att jag ringde återbud till bowlingen och vi stannade hemma istället. Jag började gräva inför nästa helg då pappa ska komma hit och hjälpa mig att lägga marksten på baksidan, utanför altanen.


    


Det var ju verkligen toppenväder hela dagen och på kvällen kom brorsan, Camilla, Jennifer, Håkan och Stina över för vi hade fått en älgstek av grannen som var hur stor som helst och jag var väldigt skeptisk till att äta älg. MEN jag måste säga, att det var nog bland det godaste och möraste jag har ätit så är det någon som har älg över så vet jag en som vill ha det!


Idag när vi vaknade så öste regnet ner, gud vad jag är glad att vi valde bort bowlingen igår. Hade tänkt vara inne och städa idag men det blev en tur till Barkarby och sen till Jakobsbergs bowlinghall.

När vi kom hem därifrån så ringde min kollega och sa att jag kunde komma och hämta markstenen som jag skulle få av henne...

Eftersom han som jag är gift med bara vägrar att beblanda sig med mitt projekt så var det bara att ringa Camilla och fråga om hon kunde köra släp? Hon kom hit och vi åkte iväg och hyrde ett släp, hem till Aija och in bland gårdarna och alla lägenheter... NU HAR JAG BACKAT MED SLÄP för första gången i mitt liv, och nej, det var inte lätt men jag grejade det tillslut! Nu har jag ca 96 plattor som ligger här och väntar på att få komma på plats nästa helg när maken är i Göteborg.


" En bra kvinna reder sig själv med hjälp av en annan bra kvinna"

Av Nettan - 14 maj 2010 22:43

Men gud, tänk om man fick vara ledig varje fredag?!


Camilla och Jennifer kom hit på fm och vi åkte och lämnade bilen på Tobias jobb, tog sen tunnelbanan in till stan. Shit, det var nog en lika stor upplevelse för oss som för J.


Från Fridhemsplan tog vi bussen till Hornsgatan och Bröllopskällan. Dagens uppgift var att hitta nya tärnklänningar (vad ska vi göra med de vi redan hade Camilla??? ), hittade en WOW klänning, självklart så fanns den ju inte i rätt färg :-(

Hittade iaf en annan som både jag och Sandra tyckte var OK.


Sen blev det asiatisk buffé till lunch, super gott! Efter det blev det inköp av priser till KM:et som är i morgon, så nu spelar det ingen roll om jag kommer 1:a, 2:a eller 3:a... Jag vet ju vilka priserna är.


Sen hämtade Elin upp mig i Vällingby och vi åkte hem och gjorde smörgåstårta, fan vad gott det är och varför gör man inte det lite oftare????


  


Det blev inte mycket kvar när vi hade ätit kan jag säga...


Sedan har kvällen bestått av hårslingning, hårfärgning, ansiktsmask och bubbel, cider och vin...


Nu laddar vi för fullt för KM i morgon och må bäste man vinna!!!



Av Nettan - 12 maj 2010 23:35

Ett av många samtal med en betydelsefull person har jag haft ikväll...


Ett av många samtal med en person jag ofta pratar med...


Ett av många samtal där ärligheten varar längst...


Ett av många samtal med en person som står mig nära....


Ett av många samtal med en person som jag saknar sjukt mycket....


ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET!!!!!

PMS

Av Nettan - 11 maj 2010 22:41

Av Nettan - 9 maj 2010 21:45

Ja, nu är det påskrivet och officiellt... Min käre make ska byta klubb.

Efter att ha spelat i samma klubb i 19 år (förutom ett brejk på 3 månader) så är det då verklighet. Känns både bra och inte bra på samma gång, om det nu känns såhär för mig, hur känns det då inte för honom?

Han tror att han kommer vara hemma mer på helgerna sen men jag är skeptisk, det jag vet är att han kommer vara borta mer i veckorna...


Men jag förstår honom för fullt, och jag står bakom honom i beslutet han har tagit. Han har nu spelat i ett lag som kvalat till allsvenskan 5 år i rad men fick nu en förfrågan från en klubb som ska spela i elitserien, så valet var nog inte så svårt.


Frågan är bara hur det kommer att bli??? Men det får vi se i höst och innan dess ska vi bara njuta av sommaren!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards