Alla inlägg under maj 2010

Av Nettan - 9 maj 2010 20:56

Det är inte ofta jag gillar att titta på film, men i kväll fick jag bara en sån lust att krypa upp i soffan med lite ostbågar och bara njuta av en bra film.


Och den var BRA!


En av de bästa jag sett på väldigt länge.


SF Bio: It's complicated


Den handlade om:

Jane är mor till tre vuxna barn, äger en blomstrande restaurang i Santa Barbara och har, tio år efter skilsmässan, ett vänskapligt förhållande till sin exmake, advokaten Jake. Men när Jane och Jake reser bort tillsammans för deras sons collegeexamen börjar saker och ting bli komplicerade. En oskyldig måltid tillsammans leder till något ingen av dem hade kunnat förutse – en kärleksaffär. Då Jake är omgift med den mycket yngre Agness har Jane helt plötsligt blivit den andra kvinnan.

Fångad mitt i den pånyttfödda romansen är Adam, en arkitekt som anställts av Jane för att designa om hennes kök. Även Adam läker såren från en skilsmässa men faller snart för Jane. Han inser dock snart att han blivit en del av en inveckladkärlekstriangel.

Bör Jane och Jake försöka gå vidare med sina liv eller kan det vara så att kärleken är ljuvligare vid andra försöket? Det är.. komplicerat.

 

Mia, jag tror verkligen det är en film för dig, så himla bra skådespelare!

Av Nettan - 8 maj 2010 15:12

Jag vill till ULLARED NU!!!!  

 

Kolla in allt fint!!! http://gekasullaredbloggen.blogspot.com/

Av Nettan - 5 maj 2010 17:28

... Vaknade av att mobilen ringde i morse, KLOCKAN 10.25 Vad hände????

Har visserligen sovit pissdåligt inatt (igen) så förmodligen var sömnen behövd, dessvärre var ju att lilleman oxå låg och sov, hm...

Ja ja, idag är han iaf feberfri och har orkat med en sväng till Vällingby så i morgon blir det skola för honom och jobb för mig.

I morgon kväll ska jag även till Stadshuset, till blåhallen, någon tillställning som är anordnad av stadsdelsförvaltningen här.


Har hunnit med två vändor till lövsta så nu är alla sopor kastade, så skönt!

Har även hunnit bakat bullar, vilket absolut inte händer alltför ofta, synd bara att de är som godast när de är nybakta, men man kan ju inte ställa sig och baka varje gång man vill ha bullar till fikat.

  


Av Nettan - 4 maj 2010 22:35

För då får jag min nya bil!!!!


Lånade ett kort från blocket så länge, den är lika dan fast min är blå!


Klicka för att se nästa bild
Av Nettan - 4 maj 2010 17:12

Har ju helt och hållet glömt bort att jag tog bilder när jag städade tvättstugan för ett tag sedan. Så i brist på annat att blogga om kommer dom här.


      


    



Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards