Alla inlägg under juni 2009

Av Nettan - 30 juni 2009 16:47

Fan vad dålig jag har blivit att uppdatera bloggen, men nu har jag faktiskt en anledning och det är INTE för att det är varmt utan MIN DATOR HAR GÅTT SÖNDER!!! Så himla irriterande! Sitter just nu med makens gamla skrälle fast bättre än ingen alls. Nytt moderkort behövs till min och det kostar 3800 kr, vi hade planer på att köpa en ny dator ist men kommer nog ändå att köpa moderkortet iaf. Garanti finns kvar på datorn men maken min som vanligtvis kan laga ALLT har varit inne i den och då är det inte säkert att garantin gäller...


Igår fick vi veta att vi får låna mammas och pappas husbil så den 11:e drar vi till Varberg och Ullared i några dagar för lite sol, bad och shopping, ska bli så himla skönt!! Längtar super mycket!


På fredag är det kollegans sista dag innan hon går i pension så då ska vi tacka av henne på kvällen, tänk att ha jobbat på en och samma stuga sedan 1975! Helt otroligt!

Av Nettan - 26 juni 2009 22:49

Så var dagen här då...

En dag jag har förskjutit länge. Idag var sista dagen för min lilla Neo på våran avdelning, till hösten flyttar han upp och jag stannar kvar på småbarn.

Har inte velat tänka på denna dag, har lixom inte "trott" att den skulle komma, visst kommer han vara kvar i huset men JAG kommer inte att vara "hans" fröken längre...

Jag har själv tackat nej till att flytta med honom, måste tänka på mig och min hälsa, min rygg och min kropp...

En liten människa som inte har en kropp som lyder behöver någon som är stark och kan lyfta mååånga gånger om dagen, det orkar tyvärr inte jag längre...

När han blev lämnad idag så kom han med mamma och massor med GLASS! Så idag har vi ätit glass flera gånger, även fast det är borttaget från oss, men idag var ingen vanlig dag.

När han sen blev hämtad så kom mamma med flera paket... och orden: - jag har lagt paket till er där inne, men jag tänker inte vara här när ni öppnar dem! - HJÄLP, är det något farligt, en bomb kanske?

Men nej, det var det finaste ord jag någonsin har läst, tårarna har runnit i flera omgångar sedan dess... till orden fanns även paket, ett till var och en av oss och vi är sammanlagt 4 st på våran avdelning. Ett kort till var och en + en box från smartbox "världens kök" + att jag även fick "kropp och själ", kortet som var skrivet till just mig löd så här:


Hur tackar man någon som under en väldigt lång tid lagt ner sin själ i MItt Barn? Hur säger jag tack till nån som envist utfört nödvändig träning

- trots att Mitt barn sagt "Nej"?

Hur tackar jag för att denna någon gjort så att Mitt barn alltid vill gå till dagis?

Hur kan jag nog visa min tacksamhet över hur den här personen lotsat Mitt Barn i livet på dagarna? Som lärt honom att respektera andra och busat med honom.

Jag vet inte... men TACK!


Men fattar ni, förstår ni att tårarna bara sprutar idag?????


När jag sedan sms:ade och tackade såååå himla mycket får jag ett sms tillbaka som lyder:

Vassego, du är värd varenda box som står att finna!


Är nu på landet, sitter med min underbara man, dricker ett glas rött, har spelat "triss och stege" med Jonathan och maken(jag förlorade), livet är underbart men ändå så bara rinner tårarna....


Neo min Neo, du är och kommer alltid förbli en del av mitt hjärta!



Av Nettan - 21 juni 2009 00:03

Vet inte var jag ska börja?

Kom ut till landet i torsdags med brorsan och Camilla, efter någon timme kom även Marlie, Mattias och Saga. Installerade oss och killarna gick ner och hjälpte till vid ängen. Kvällen var mycket trevlig och vi drack massa gott, under tiden lärde vi Peter och Camilla hur man spelar triss och stege.

Midsommaraftons morgon började med frukost och en del förberedelser för lunchen som vi intog vid 13 tiden, då var även Tobias bror med familj och min svärmor med. Massa, massa god mat och en och annan öl. Vid 14 tiden drog det igång nere vid ängen, midsommarstång, lotterier, fiskdamm, pilkastning m.m Solen sken och det var faktiskt VARMT! Vid halv 5 var precis sista vinsten i pilkastningen klar och DÅ började det regna, SPÖREGNA! Herregud vad det vräkte ner, snacka om att ”vi hade tur med vädret”.

Upp till huset för trevligt umgänge och vid sju var middagen klar. Resterande timmar av kvällen var super mysiga och allt har varit så himla bra!

Det har varit jätte mysigt att ha brorsan och Camilla här över midsommar och jag hoppas de vill komma flera gånger.

Idag har det varit lite småsegt och alla har åkt hem. Marlie, Mattias och Saga åkte sent och innan hann vi gå ner till bryggan och meta lite och bara njuta. Jag fick en abborre på 430 gr och 31 cm lång!
När vi kom upp därifrån så hann killarna och Saga gå ner till grannen och bada lite i deras 29 graders varma pool, Marlie och jag var kvar och plockade lite här uppe.

Vill verkligen inte åka hem i morgon, här är paradiset på jorden.

TACK alla ni som har varit med och gjort den här helgen till det den har varit!!!!

Av Nettan - 17 juni 2009 13:01

och midsommar firande här på jobbet. God lunch med sill och potatis. Tänk om vädret kan hålla i sig bara till den riktiga midsommaraftonen. Enligt 4 väderleks prognoser i går kväll så skulle det iaf bli moln och sol på fredag, hoppas att det stämmer.


Igår lades sillen in och idag ska jag handla det sista, i morgon efter jobbet så bär det av till landet igen. Måste nog ta och packa lite i kväll känns det som, skall även färga håret på min svägerska och städa lite hemma. Det värsta som finns är att åka bort, komma hem och det inte är städat, fy vad trist det är...


Igår var vi och hälsade på på sommardagiset där jag skall jobba v 28, en jätte mysig stuga med en underbar gård, längtar redan dit, ska bli skitkul!

Av Nettan - 14 juni 2009 20:40

Bara 4 dagar kvar till midsommar, man kan ju alltid hoppas på att det inte finns mer regn där uppe så kanske vi kan få sol till helgen.


Hemkommen från landet och det känns jätte trist, hade gärna stannat kvar där hela veckan. Samtidigt är det skönt att få komma hem och tvätta lite, ska även ta och handla i morgon så jag kan lägga in sill.

På tisdag skall vi på kalas hos Håkan och på onsdag blir det till att handla lite på ÖB. Och på torsdag åker vi som sagt var tillbaka ut till landet igen.

Av Nettan - 14 juni 2009 10:34

Skrev massor i natt om hur vi har det här ute...


Och så bara försvann det bort någon stans :(


Har varit här på landet nu sen i fredags, det regnar, regnar och åter regnar men vi har ett UNDERBART sällskap av världens bästa Marlie och hennes familj. Marlie är som en dotter för mig, dottern jag aldrig fick men som jag inte heller vill ha (en dotter alltså).

Det hade ALDRIG funkat så bra att vara här i regnet med några andra än dem.

Vi har datoriserat ,

( JA,vi sitter här på landet med bärbara datorer på 4 vuxna)


 spelat kort,

 

planerat bröllop, ätit massor med god mat och bara setat på altanen och varit.

Småkillarna har fiskat och fått varsinna stora abborrar som vi har stekt.



Igår hade vi även besök av världens bästa Sessa, svägerskan och Mia,

kul att ni kom och hälsade på oss!


Idag ska vi väl ta och packa ihop och åka hem, åker tillbaka på torsdag igen för att fira midsommar här ute.



Av Nettan - 12 juni 2009 06:47

Grattis Elin på din 30 års dag!


Hoppas du får en underbar dag och fest i morgon!


Av Nettan - 11 juni 2009 13:09

Åh vad jag skulle älska att vara hemma fru, jag är helt enkelt inte skapt till att jobba, så är det bara.


Just nu sitter jag på jobbet och har rast, blogga härifrån är något helt nytt för mig och kommer absolut inte bli någon vana. 3 timmar kvar att jobba och en dag i morgon, sen bär det av till landet där vi skall umgås med Marlie, Mattias och Saga hela helgen. Förhoppningsvis får vi besök av kompisar under helgen oxå.Synd bara att det skall bli dåligt väder... 

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards