Alla inlägg under april 2009

Av Nettan - 29 april 2009 22:29

Och en kraftig kraftig bloggtorka!!! Nu IGEN!


Har iaf lovat Jessisa att lägga upp foton från bröllopet i lördags, så här kommer iaf 2 st (av 124).




Visst var dom superfina?!

Ångrar bara så mycket att jag inte tänkte på vissa saker när jag fotade och att jag inte tog ÄNNU fler kort, men men... inget att göra nåt åt nu.


Vill även passa på att säga GRATTIS GRATTIS GRATTIS till Åke och Sabina som "plockade ut" sin lilla tjej Em..... i morse!

Tack för fotot!


Trevlig valborg i morgon!

Av Nettan - 25 april 2009 08:37

GODMORGON!!!!


Får man gå och lägga sig igen och dra täcket över huvudet och krypa upp igen om ett par dagar???


Fan klockan är bara 8.36 och jag känner mig redan super stressad.Har massor att göra och kommer inte för mig att göra något. Kläder ska strykas, paket slås in, kort skall tillverkas och jag själv skall oxå "omvandlas", fattar inte varför jag känner så här, det är ju Milla som skall gifta sig idag, inte jag!

Kaffe är det enda jag har fått i mig som frukost så det får väl bli frukost/lunch lite senare. Tur att min härliga svägerska finns och kommer hit och styr upp mitt kaos! Tack Camilla, klarar nog inte denna dag utan dig idag *LOVE*.

´Nä nu måste jag sätta igång!

Av Nettan - 24 april 2009 22:00

SHIT jag behöver ett nytt liv, NUUUUUUUUUU!!!!!


Hela denna vecka har varit HEMSK!


Lite personal och många barn, möten, möten, möten....


Tidig fredag 8-12, guuud så skönt!


Sola 16 min i solariet, hämta lilla J, hem och hämta hans saker, lämna lilla J hos morfar, iväg till Jakan och gjorde naglar för första gången i hela mitt liv... Vet INTE om jag kommer göra om det... kan ju inte skriva på datorn, det gör ont och de är föööör fyrkantiga...

 Tur att svägerskan kommer med med filen i morgon.

Hem och hämta maken, upp till Vällingby och köpa kostym åt honom och sen HEEEEM och helt barnlediga!!!


Hittade ingen BH som passade så hem och pröva klänning utan BH, men HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ - DET ÄR INTE JAG!!!!


Kommer se ut som en jordgubbsbakelse i morgon!!!! JAG i rosa, när hände det??? Jo, sista året i gymnasiet så det är alltså 21 år sedan....ööööööööö..VILL INTE!!!!!! Hade inte ens hälften av dessa problem när jag själv skulle gifta mig... hur kommer det sig????

Skorna är jag iaf nöjd med:

Fast i morgon visar det väl sig att jag inte ens kan gå i dem....


OJ OJ OJ OJ OJ OJ OJ...... HUR ska detta gå`??????????????


Av Nettan - 17 april 2009 21:17

Är så himla stolt över mig själv! Har varit så duktig den här veckan, promenerat varje dag och inte ätit något SÖTT!!!! Inte tagit en enda öl eller glas vin, ätit MASSOR med frukt och bara fisk och kyckling som mat...

Hoppas att detta nu ger NÅGOT resultat till nästa helg när bröllopet är.


Har varit och lämnat Jonathan hos farmor och sitter nu med maken i soffan och kollar tv´n, nåt "komiker" program och jag fattar ingenting, maken skrattar iaf så det verkar ju vara roligt.....öööööööööö.....NOT!


Nu ska jag ta och packa inför helgen så timmarna i morgon innan samlingen kan gå till att leta cykel åt Jonathan i 8 års present.


Trevlig helg alla kära vänner!

Av Nettan - 17 april 2009 07:01

ÄNTLIGEN!!!


Gud så skönt med fredag, ändå känner jag mig stressad?!

Ska åka och lämna lilla J på landet i kväll, han skall vara där till på söndag eftersom jag ska till Gotland och Tobias till Sandviken.


Vi måste även försöka hinna ut och köpa present till honom eftersom han fyller år på tisdag, hur kan det redan ha gått 8 år????


Skulle behöva städa oxå, men NÄR ska jag hinna det??? ÅH....ruttnar på allt snart! Skönt att bowlingen är över efter den här helgen så man hinner få nåt annat gjort.


Har funderat lite på att gå ner i arbetstid, skulle vara ganska skönt men samtidigt så vill man ju inte sänka lönen... hm....


Nu börjar solen leta sig fram och det är dax för Jonathan och mig att åka.


Ha en bra fredag!

Av Nettan - 16 april 2009 06:57

Snabbt in och uppdatera lite...


Usch vad sakta den här veckan går, även fast man bara har jobbat sen i tisdags så tycker jag att det känns jätte trögt!


I tisdags började jag min "snabb-kom-i-form" fram till bröllopet nästa helg.

På luncherna är jag ute och powerwalkar med en kollega och så har jag inte ätit något socker eller eller onyttigt, inte druckit läsk el.öl/vin

Mätte magen med måttbandet på två ställen 95 och 82 cm, på tok för mycket för mig, så nu jädrans...


Igår var jag på simmet med min lilla kille på jobbet, bassängen är indelad i två delar med ett räcke emellan, en grundare del och en djupare. Jag har honom på armen och skall gå över räcket från grunda till djupa men missar kanten på andra sidan och grenslar räcket, SHIT I H.....E vad ONT det gjorde!!! Så nu är jag blå/svart på ett ställe som inte är så lätt att fota!



Av Nettan - 13 april 2009 21:56

och en ledig sådan, fy fan vad skönt det har varit!


Gubben åkte till Sala i morse för att spela final, kom hem med en 5:e (el 4:e) plats och 2000 kr rikare, GRATTIS älskling, du var jätte duktig!


Själv åkte jag med mams till Stinsen, där har jag inte varit på flera år! OJ, vad omgjort det var! In och ut i typ ALLA affärer för att hitta klänning till de bägge bröllopen som stundar. Hittade en jätte fin i en affär som jag inte kommer ihåg namnet på, bah... 1600 spänn för en klänning, NOT!!!!

Visste ju vad jag var ute efter men uj så svårt det var... Hittade iaf en tillslut som INTE var något jag kunnat drömma om ens, aldrig att jag har tänkt mig en sådan modell men nu hänger den här på min garderob, 20 % var det oxå så 400 kr kostade den och den är ROSA, ja det är sant, JAG ska ha en rosa klänning på mig, hm....

Skor hittade jag oxå, super fina och billiga!

Så nu är det bara bröllopen som saknas, ska bli så kul och spännande...


Nu väntar 4 jobbar dagar och sen sista ligamatcherna för säsongen, först Tyresö på lördag och så Gotland på söndag, blir en tuff helg vill jag lova, men sen är det slut för denna termin.


Har ju glömt att berätta att vi har blivit med husdjur oxå, hon är så söt lilla Stumpan.

Det är stora sonens flickvän som har skaffat en råtta, något som jag haft tidigare och velat ha länge så jag tror nog att hon får bo kvar här i veckorna ett tag framöver även fast inte N är här.

Av Nettan - 12 april 2009 20:57

Var som sagt var iväg och spelade en tävling, gick väl så där kan man säga, hade 1244 på 6 serier... Hade gärna haft 100 till.


Väl hemma igen så kom svägerskan och Sessan på besök, sen kom även min bror och de stannade på middag, det blev en salig blandning av grillat kött, kebabspett och lax med kokt potatis och div tillbehör...


Har varit myigt ute i solen men jag tycker ändå att luften fortfarande känns kall.


I morgon skall jag försöka lura med mig mamma ut och leta klänning till de bägge stundande brölloppen, maken ska till Sala och spela final i en tävling så jag blir själv nästan hela dagen.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards