Alla inlägg under januari 2009

Av Nettan - 16 januari 2009 21:43

Och jag har träningsuppehåll idag!

Har faktiskt varit så himla seriös så att jag har spelat bowling 4 dagar i rad!

Är inne i en period när mitt spel inte fungerar över huvud taget... Men igår var min käre make med mig ner och det funkade faktiskt lite, lite bättre så vi får väl se på söndag när det är liga igen...


Vardagsummet är "funktionsdugligt" så det står lite stilla just nu (så typiskt för fam.H), bara allt är OK så stannar allt upp... Har iaf spikat upp lite inramade foton idag. Om två veckor får vi lägga på matta på det nyslipade golvet så den skall snart inhandlas.


Pratat med världens bästa Marlie idag och vi har bestämt att de skall komma hit nästa lördag, DÅ blir det triss och stege så det heter duga.

Håkan och Stina, vill ni oxå vara med?????


Pratade även med L idag, nu flyttar hon snart och det känns SKIT konstigt.... Även fast vi inte umgås dagligen så är den nya staden jätte långt bort och jag kommer SAKNA HENNE jätte mycket iaf!!!!!!!!

Kraaaam på dig vännen!!!!

Av Nettan - 11 januari 2009 20:56

Har vi ett fungerande vardagsrumm IGEN!!!


Håkan har varit helt fantastisk och gjort ett kanonjobb! Han har varit här varje dag i flera dagar nu och jobbat så NU är det färdigt!!

Förutom ekmöblerna som jag skall beställa om en vecka, ett nytt soffbord skall inhandlas och en matta (som vi inte får lägga på förrän den 2/2)...


Om ni tittar på tidigare inlägg så ser ni hur spisen såg ut innan.



 Vi har beslutat att behålla den gamla soffan, den är ju faktiskt väldigt fin och dessutom så himla skön! De svarta ramarna skall bort och dit skall ekramar med förstoringar i svartvitt från mina egna foton...



Nya ekhyllor!



På denna vägg kommer vittrinskåpet att stå, 190*40*40, baksida och ovan/underdel i ek, resten glas.



En fönsterbräda har valts bort för att soffan inte skulle ta för mycket plats för fönstret. Nya blommor och nya krukor har inhandlats + nya gardiner (som ej är stukna eller upplagda ännu).




Jag är så himlans nöjd med mitt nya vardagsrum och bara längtar tills de nya möblerna och mattan är på plats, är allt lixom klart!

Av Nettan - 9 januari 2009 18:10

Om du läser här igen så undrar jag varför du är så intresserad av vagnen??? Den är ju JÄTTE gammal!!!

Av Nettan - 8 januari 2009 18:23

Så har man då avverkat två jobbdagar av tre denna vecka. Usch, hade mycket hellre velat vara ledig i några veckor till och fått gjort klart i vardagsrummet. Tyvärr så orkar man ju inte så mycket när man väl kommer hem så det går SAAAAAKTA vill jag lova!

Några tapetvåder är iaf på plats och öppnaspisen håller på att målas om.


Vinsten ja!

Ja ni, det är fortfarande helt ofattbart...

Tänk att alla på denna gata som har lotter har vunnit, och tänk de som har fler än 1 lott som en av grannarna som hade 2.....

Vilken väldans tur att de hade extra dragningar varje dag i december.

Nu borde det ju verkligen inte vara några problem för mig att välja möbler, MEN DET ÄR DET!!! Jag blir galen snart, det kommer väl sluta med att jag sitter på en kudde på golvet och tittar på tv´n som hänger på väggen...

Av Nettan - 6 januari 2009 00:04

Tack Postkodlotteriet för vinsten!!!!!!!!!!!!!!!


Många problem blir lösta nu!!

Av Nettan - 4 januari 2009 16:28

Ja du Nettan, du är inte den enda som inte har hunnit suttit vid datorn idag.


Mannen åkte iväg vid 10 för att spela bowling, Jonathan och jag låg kvar i sängen ett tag och kollade på slalomen.

Gick sen upp och kände att nu får det vara NOG, måste bara få städa nångonstans mitt i all röra. Köket såg ut som ett bombnedslag! Nu efter ett antal timmar med skurande, plockande och fejjande så skiner köket!

Har till och med skurat skåpluckorna med en blandning av vatten och amoniak, så vita har dom nog inte varit sen de var nya för 10 år sen *skratt*.


Julgardinerna är nedplockade, adventsljusstaken utbytt med sin ordinarie lampa och blommorna har fått bytit från sina röda julkrukor.


Även lilla toaletten har fått sig en rejäl omgång så nu längtar jag tills vardagsrummet är klart och vi kan få skura hela huset!


Ikväll skall målaren komma och styrka på taklisterna en sista gång och snickeriet runt fönstrerna, när det är torrt så hoppas jag att vi kan börja tapetsera i morgon...


Tänker på dig Linn och du skall se att allt löser sig till slut! *kramar om*

Av Nettan - 3 januari 2009 17:18

Ni ska få se lite kort nu under arbetet som pågår...


Började förmiddagen med att åka runt och köpa taklister och åter igen kolla på mosaik. Hittade taklister OCH inte mosaik... men nu är det iaf där, det blev nämligen klickgolv som ser ut som kakel!!!

Det är ju det jag säger, mitt vardagsrum kommer nog inte alls se ut så som jag hade tänkt från början, fast vad gör det? Hittills så är jag nöjd iaf.


 Golvet före slipningen

 Golvet efter slipningen

 Slipkillen som precis har börjat slipa

 Halva golvet slipat

 Halva golvet lackat 1 gång

 Öppna spisen när vi hade tagit bort klinkersen som låg där

 Och nu med nya "klinkersen"

 Nya taklisterna


Var även en tur till möbelaffären, MEN som vanligt så är veliga Lisa ute så jag har fortfarande inte bestämmt mig hur jag skall göra...

Av Nettan - 2 januari 2009 23:56

Håller verkligen på att bli tokig över mitt letande efter nya möbler till vardagsrummet, besöker nog Blocket 50 gånger om dagen, Ikea.se och alla andra möbelsidor lika ofta...

Vet ju i huvudet vad jag vill ha men det FINNS INTE!

Så idag åkte maken och jag förbi en affär i Bällstabro, med BARA ekmöbler i fönstret, han frågade faktiskt om han skulle vända så jag fick gå in där men näää, det är säkert svindyrt svarade jag, åk hem du...


När vi kom hem ringde mamma och vi satt och "telefonsurfade" tillsammans, hittade affären på nätet och det var bara WOW!

- vad ska du göra nu? frågade jag mams

- ingenting.

- ska vi åka dit? (jag)

- ok

- kommer snart och hämtar dig. (jag)


Jag åker och hämtar mamma och vi åker dit. HALLELUJA, vilken affär!!!

Förutom att de köper in möbler från återförsäljare så gör han dem själv!

Vilken DRÖM! Allt var så himla fint och jag ville ha allt jag såg, MEN som jag förstod så var ju inte möblerna gratis precis fast så himla himla farligt var det inte, men ändå... + att han tillverkar dem efter dina mått och önskemål!


Så nu är mitt stora dilemma, hur ska jag göra??? Få precis de möbler jag vill ha och betala eller köpa nåt halvdant på Ikea som inte kostar så mycket???


För första gången i mitt liv känner jag att jag nog hellre lägger ut lite extra på rejäla möbler som jag verkligen vill ha än att bara köpa nåt billigare...

Fast samtidigt så är det något som maler i mig om hur jag skall göra....


http://www.mobelblick.se/index.htm



Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards