Alla inlägg den 1 december 2007

Av Nettan - 1 december 2007 23:18

Igår var jag hembjuden till en tjej i laget på Glöggmys med tilltugg...

Vi var 6 stycken som kom + hon som hade det och hennes sambo som skulle vara bartender för kvällen.


Först höll man på att dö när man kom in och såg den helt underbara lägenheten som de köpte i somras och sedan hade renoverat för 300.000 kronor, guuud så fin den var! Vill inte lägga ut alla korten här men ett litet smakprov måste ni bara få, det var vinstället:


Sen hade de en super läcker Wiskeysamling på ena väggen:


Allt var bara så himla läckert! Och "tilltugget" ska vi inte prata om, det var revbenspjäll, älgfärsjärpar, sillshots, älgstek, lammkött, laxsnittar och kycklingklubbor, sååå himla gott. Och så hade de gjort en brieröra till pepparkakorna. Den bestod av brieost, lite apelsinsaft, honung och olivolja...


Sillshots! 


Självklart blev det även lite Singstar under kvällen.


Och jag säger bara det, TUSEN tack för en underbart trevlig och rolig kväll!

------------------------------------------------------------

Idag har jag bakat bullar med svägerskan, vi skall nämligen sälja bröd i Vällingby C nästa lördag med bowlinglaget. Vi har blivit uppdelade i två grupper, så de som bakar slipper stå och sälja nu och så byter vi i vår.


Här arbetar maskinen degen för fullt.


Och så här mycket deg blev det av tre satser...


Och efter ett antal timmar så hade vi bakat 120 stycken kanelbullar, tyvärr kom jag inte ihåg att fota dem förrän nästan alla låg i påsar.


Men väldigt goda blev de i alla fall!

-------------------------------------------------------------

I morgon väntar match mot Sundbyberg fast jag får inte vara med pga min spruta i axeln men jag skall dit och heja i alla fall. Efter det skall vi på julmarknad i Skälby gård, hoppas bara att det blir lite bättre väder tills dess.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards