Direktlänk till inlägg 16 december 2007

Snart klar...

Av Nettan - 16 december 2007 22:24

Jag bara städar å städar å röjer å kastar....


I flera veckor nu har jag hållt på men snaaart är jag klar (förhoppningsvis).

Och det är så himla skönt att bli av med allt SKIT som man har.


Idag var mamma och jag ute och flängde runt igen, var en sväng på IKEA och handlade bla två hyllor till badrummet, korgar att ställa i hyllorna, fotoramar till julklappar och hyllplan att sätta i skåpet på lilla toaletten.

Sen kom pappa hit och hjälpte mig att sätta upp utebelysningsslingor, visserligen skulle jag väl ha kunnat gjort det själv men idag kände jag verkligen för att få vara lite "pappabehövlig".


Hyllorna i badrummet är monterade och på plats (gjort av mig själv) och hyllplanet i skåpet är ursågat för rör och oxå på plats. Hittade inte våran sticksåg utan fick gå till grannen och låna, men nu är det klart och jag är sååå nöjd! Maken får väl en chock i morgon när han kommer hem, men det ligger en lista här i köket på sådant som han måste göra nu i veckan, innan jul!


Har även haft bror med familj här på middag idag, så mysigt att få gosa lite med ögonstenen lite då och då.


I morgon är det jobb igen och sedan julbord på kvällen, skall bli kul eftersom jag inte har hunnit träffa alla inom enheten ännu, vi är tydligen ca 60 stycken totalt.


Årets julkort är oxå skrivna nu och det blev totalt 5 stycken i år!!!!

 
 
Pia

Pia

16 december 2007 22:41

Hej! Vad kul att du tittade in och skrev lite...Förmodligen ska vi sälja huset och skaffa varsin lägenhet i Nora eller Örebro, men jag är tveksam till Stockholm igen...Vad kul att du blivit faster, jag såg bilden på henne, jättesöt!

Ja det skulle ju vara kul att nångång åka till Stockholm och gå en krogrunda =)

Ha en bra vecka och massor med kramar!

http://piae1959.spaces.live.com

 
Carina

Carina

17 december 2007 06:53

Älskar att få kasta och röja här hemma,
fattar inte att det är så otroligt tillfredsställande egentligen :-)
När Stefan är hemma får jag ingenting gjort mot när han är borta, då jäklar händer det grejer här hemma, får sån energi på nå´t konstigt sätt då!
Kramen Carina.....roligt när du bloggar ofta tycker jag :-)

http://skalet2001.blogg.se

 
Loppan

Loppan

17 december 2007 12:12

Jaa kurs och kurs.. Det var visst ett informationsmöte om kursen.. och efter 5 minuter kom den som höll i det fram till att vi kom inte längre utan alla som var där skulle gå grundkursen ?!?!... Kört 25-30 minuter och gått upp en timme tidigare än vanligt bara för det.. Ehhh.. Jag säger bara.. --> Kommunen !! *s*

Vi fick inte köpt någon gran igår utan det har vi skjutit på morgondagen.. då blir det att köpa sista julklapparna också..

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

 
Sussie

Sussie

19 december 2007 17:25

Heeej! Vad kul att "få ett ansikte" på dig, nu när vi kommer träffas i januari... Känner ju igen ert Bf-namn, men inte mer än så...

Vad skönt med en sån där storstädning!
Det behövs verkligen mellan varven...

Ha det bra!!
Kram Sussie

http://www.sussetuss.com

 
Loppan

Loppan

19 december 2007 19:24

Kraaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards