Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Vad är det för fel?

Av Nettan - 25 juni 2008 20:53

Just nu känns allt bara upp och ner. Förutom att vi bara röjer och röjer och det är fortfarande så himla SKÖNT! Men samtidigt så vill jag även röja ut ALLT utom min man ur mitt liv just nu. Vet inte varför jag känner så men tänk så skönt det skulle vara att byta ut HELA livet mot något annat...


Orkar inte ens prata i telefon längre, det som har varit mitt STÖRSTA nöje ända sedan barnsben. Men just nu har jag ingen lust att prata med NÅGON, förutom min underbara man som jag bara måste ringa minst en gång varje dag. LOVE YOU DARLING!


Har inte ens lust att tänka på semestern, eller jag längtar SUPER mycket efter den men jag har ingen lust att planera något överhuvudtaget, jo en sak vet jag och det är att jag vill en sväng till Ullared men mer än så är det inte.


Kan allt detta bero på att man börjar bli gammal? Alltså jag menar att är det så att man kan hamna i klimakteriet även fast man inte fyllt 40????

Har ju alla tänkbara symptom så som:

Sömnbesvär
Somliga kvinnors sömnvanor slås helt i bitar, dels för att de har svårt att somna, men även för att de under natten väcks av vallningar och svettningar. Svettningarna kan under natten vara så häftiga att lakanen måste bytas flera gånger.
 
Humör och irritation
Många kvinnor upplever väldiga humörskiftningar mellan ilska, irritation, gråtmildhet, ängslan och nedstämdhet. Undersökningar visar att ungefär 60 % av kvinnorna i klimakteriet känner sig nedstämda eller irriterade, men även att de negativa känslorna minskar med åren.
 
Hud och hår
Kvinnans hud blir tunnare eftersom blodcirkulationen och talgproduktionen i huden minskar. Slemhinnorna i ögon, näsa och mun kan också bli torrare. Håret kan tappa glansen och tandköttet börjar blöda lättare.

Koncentration och minne
Många kvinnor hävdar att de har svårare att koncentrera sig på jobbet, att de tappar bort saker och att de får sämre minne. En stor del av forskningen ägnas i dag åt detta område. Mycket talar för att östrogen har en positiv effekt på minnet och vissa intellektuella funktioner.

Är det någon som har erfarenhet av detta som kanske kan ge mig lite info?

Nä, nu ska jag gå och krama på min underbara make.

Gonatt


 
 
Marlie

Marlie

25 juni 2008 21:47

Önskar jag kunde ge dig massa "glad-kramar", så vi får ha en glad Nettan!

Sov gott, PUSS!

http://nogg.se/Marliie

 
Ingen bild

Milla

25 juni 2008 22:26

Du vet var jag finns

Kramar till dig vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards