Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

2:a avsnittet

Av Nettan - 20 februari 2008 20:35

av Men in trees börjar om en halvtimme så jag hinner nog skriva några rader här så länge.


På jobbet härjar det aggressiva streptokocker vilket ger antingen halsfluss eller scharlakansfeber, tyvärr så har vi vääldigt många som anses friska men är smittbärare.Börjar snart bli läge att ta dit någon som kollar ALLA, både barn, personal, syskon och föräldrar. Det är ju hemskt att man kan bära på smittan utan att bli minsta lilla sjuk.


Igår hade vi APT mellan 16-18.30, vet inte om vi kom fram till något vettigt direkt, förutom att vi fick veta att en av personalen skall byta avdelning. Så Carina, sådana underbara planeringar som ni hade hos er, hade inte vi hos oss, men du vet ju hur det är att jobba kommunalt :).


Hittade även mitt drömjobb i dag.

VÅR AVDELNING FÖR ELEVER MED ASPBERGER SYNDROM ELLER AUTISM
Vi söker en pedagog, gärna fritidspedagog alternativt barnskötare som tillsammans med övrig personal arbetar med en barngrupp med diagnos Aspberger syndrom eller augism. Verksamheten har idag sju barn i åldrarna 7-12 år inskrivna. Personalstaben består av förskollärare, fritidspedagog, speciallärare samt specialpedagog. Vi har också en resursperson knuten till verksamheten på deltid. Eleverna har, förutom sin skolgång, även morgonomsorg samt fritids hos oss och verksamheterna är integrerade.

Vi arbetar i arbetslag och ett helhetstänkande präglar vårt arbetssätt. Våra elever behöver en strukturerad och visuell undervisning under såväl skoltid som omsorgstid.

Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog med erfarenhet av att arbeta med barn i behov av särskilt stöd, företrädesvis Aspberger syndrom och autism. Du skall:
• Ha en pedagogisk utbildning
• Ha vara av tidigare arbete med barn i behov av särskilt stöd
• Ha en stor portion tålamod
• Vara lugn och strukturerad
• Ha förmåga att vara tydlig
• Kunna ta egna initiativ

Jag vill, vill , vill.... MEN!

Kontaktpersonen och specialpedagogen har jag tyvärr erfarenhet av tidigare då min stora J har haft denne som lärare i högstadiet i en specialklass och enligt min erfarenhet från den tiden har denne person den titeln endast för lönen, INTE för intresset av barn i behov av stöd!!!! Så hur gärna jag än vill så KAN jag bara inte jobba ihop med denne person.Men jag funderar starkt på att söka bara för att se hur långt jag kommer eller om jag blir bort sållad på en gång när denne får se mitt namn.


Annars så är allt lite si så där just nu, mår inte så super bra på jobbet för tillfället, känner att mina kollegor på avdelningen inte riktigt vill ha mig i sitt arbetslag, de har ju dock arbetat tillsammans i 12 år.Och så kommer jag in som ett yrväder mitt i allt och då är det ju klart att det blir lite turbulens...


Hemma är det oxå lite down, vet inte riktigt vad det beror på och jag hoppas att det snart går över. För bara några veckor sen så var ju allt hur bra som helst, har nog aldrig varit bättre än då men nu som sagt är det lite nedåt... Tror det beror på att vi bägge är väldigt trötta och har just nu två mycket påfrestande och jobbiga barn (ja, den stora J kommer alltid att kallas barn för mig).


OJ, nu är det bara 7 minuter kvar, måste fixa lite annat innan jag lägger mig och kollar tv´n.

 
 
Carina

Carina

20 februari 2008 21:20

Åhh nej vad trist att läsa, både om jobbet och hur du känner det på hemmafronten.
Hemma går det ju i vågor upp och ner hela tiden, på nå´t vis vet man ju det volket kan kan ta.
Men på jobbet, usch och fyyy faaan va jobbigt att känna som du gör.
Vet du att det du skriver om är ju jäkla typiskt ett arbetslag som jobbat FÖR länge tillsammans, livrädd för nya "ögon" som ser verksamheten på ett helt annat sätt än de själva, speciellt om man kommer med idéer också. Ingen borde jobba mer än 5 år på samma ställe för att undvika sånt här.
Vad du än gör Nettan så jobba INTE kvar där,
du behövs och är önskväd på andra ställen, det MÅSTE du få veta för så är det.
Du kommer bara att må dåligt och det vill vi inte!
Kraaaam på dig gumman

http://skalet2001.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards