Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Nettan - 21 maj 2009 22:03

Usch, kan inte släppa SABINA som jag skrev om i förra inlägget. Vilket har resulterat i att jag har börjat tänka. Jag som typ är den mest känslokalla människa på denna jord (eller inte), tårarna har runnit här nerför mina kinder nu... MARLIE, varning!!!!

 Fortsätt inte å läs och klicka inte på följande youtube länk...

Marlie, SLUTA OCH LÄS NU!!!!





Har setat här nu och tänkt på svärfar, älskade lilla svärfar, varför??? Du saknas bland oss! Speciellt i sommar...

 Jag vet att du just nu vakar över Jonathan och farmor som är tillsammans, du vakar även över oss och du kommer alltid att finnas hos oss.

Kan inte fatta att det på tisdag har gått 2 år och 4 månader sedan du fick ro och all din hemska smärta inte längre behövde plåga dig.

Varför kan ingen komma på botemedlet för denna hemska cancer???

Och varför drog du vattenledningarna så nära marken under huset på landet? Nu sprutar ju vattnet och vi (Tobias) måste dra om alltsammans!


Denna underbara låt valde vi att spela på begravningen.


Av Nettan - 21 maj 2009 21:17

Nu mår jag inte bra!


Hamnade på en blogg från en annan...


Hur kommer det sig att man tar livet så självklart jämt? Gör vi alla det innan det är försent? Hamnade på denna bloggen och har inte kunnat sluta läsa, ända tills jag kom till bilden på den ny opererade Sabina. Lider så otroligt mycket just nu att jag måste ta ett breik, blir så imponerad av hennes anhöriga som fortsätter bloggandet för hennes skull.


VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE!!!


http://mittlivsabina74.blogspot.com/

Av Nettan - 21 maj 2009 20:00

Tusen tack för kommentarerna!!!


Ja, det är väl så att det är för de trogna läsarna man skriver om ditten och datten och för att själv få skriva av sig lite av det man känner.


Hade iaf en superskön sovmorgon i morse, det är verkligen inte något man är bortskämd med, tror klockan var nästan 10 när jag gick upp, eller kanske inte... hon var nog halv 10, men skönt var det iaf. En lugn och skön morgon med god frukost.


Åkte till Coop med svägerskan, Sessan och f.d svägerskan och köpte hårfärg till oss bägge, alltså nuvarande svägerskan, vi kan kalla henne C och den f.d kan vi kalla M. Passade på att handla lite middag också som idag bestod av hasselbackspotatis, fläskfilé och kantarellsås *mums*.


Som sagt var så färgade vi håret på varandra och resultatet blev riktigt bra! Nu kan vi åka och ha kul i Norrköping på lördag.


Annars har dagen bara flytit på, har bla städat i skafferiet och kryddskåpet, OJ så gamla saker man kan ha, nu MÅSTE vi verkligen åka och storhandla i nästa vecka när lönen kommer... TACK C för hjälpen!


Nu sitter maken och jag som vanligt vid varsinn dator på varsinn våning med varsitt glas rött, samtidigt som vi lyssnar på Caroline Af Ugglas på hög ljudvolym och alldeles strax ska vi äta kräftorna som jag köpte idag.

Av Nettan - 21 maj 2009 01:34

Ja, jag vill verkligen blogga varje dag! Skriva en massa bra och intressanta saker som folk vill läsa, ha det där speciella liksom. Jag är så avundsjuk på folk som skriver så där bra ni vet, så där som det blir då de sätter sig ner och skriver det dom tänker och så blir allt bara kanon!

Jag följer en sådan blogg, en blogg där personen skriver av sig om ALLT, fast med en sådan skrivar glädje och ord som skulle kunna utgöra en hel bok. Hur gör man????

Äh, jag får väl fortsätta med mitt tråkiga babbel om allt och ingenting och för vems skull skriver man egentligen?

Av Nettan - 21 maj 2009 00:28

Ja, det känns som om jag LEVER bowling just nu!


Kanske inte så annorlunda mot vad jag brukar göra då men jag tror det känns xtra nu när det är långledigt. Ja, jag har faktiskt semeter på fredag och det är såå himla skönt. Stugan kommer ha 6 barn där på fredag, visserligen var det fler från början men sen blev fler och fler lediga... Så det är tur att vi har två kollegor som ställde upp och jobbade och vi andra fick ta semester, TACK!


Tillbaka till bowlingen då, hade korpfinal igår som slutade med en 3:e plats (Jonathan blev glad för "buckalerna" iaf), och idag har jag varit och spelat Seriefiguren, Vad är Seriefiguren? Till Seriefiguren bjuds en spelare in från varje förening. Det är den som varit snittbäst under året som deltar, eller om den inte kan den efter osv. Hos oss var det ett par stycken som inte kunde vara med så nu fick jag chansen.Tyvärr så gjorde jag inte klubben rättvisa. Det gick med andra ord INTE bra!!! (jag som gärna hade vunnit hängsmycket som var i form av en kägla).

På lördag är det bowling IGEN, då är det KM i Norrköping, ska bli kul att se om jag kan försvara min mästarinna titel?! Inte nåt jag direkt strävar efter, händer det så händer det!


Jonathan är nu hos farmor och här sitter maken och jag vid varsinn dator och med varsitt glas rött, klockan är typ mitt i natten och radion är på och det är sååå HÄRLIGT!!!! Tänk att inte behöva gå upp till klockan kl 05.50 i morgon, gud så skönt!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards