Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

UNDERBAR DAG!

Av Nettan - 3 augusti 2009 23:35

Vaknade till en stålande morgon, sol, sol och åter sol!

Åt frukosten på den soliga delen av altanen idag.

passade även på att fortsätta att läsa boken jag håller på med " 14 år till salu", har ni inte läst den SÅ GÖR DET!


Satt en stund i solen, och blev knallröd! Efter ett tag så gick vi ner till bryggan där plast kusin Sofie och Jonathan höll på att fiska. Hon är så himla härlig Sofie och Jonathan trivs verkligen i hennes sällskap.

Vi passade på att tvätta båten som såg förjävlig ut, så himlans skitig, men nu är den ren och fin.


När vi höll på där nere så kom den, SNOKEN (en av två) som bor vid bryggan, det konstiga är att jag inte är rädd för dem, jag vet ju att de finns där och så är de ju snokar...

Jag kan ju dock medge att det INTE är jag som fotar,utan T..., där går nog min gräns skulle jag tro, men när vi såg den" lilla " ligga och sola på stenarna så var det JAG som lungt och stilla kontaterade för de andra att

 " där ligger en till", jag är sååå himla stolt över mig själv att jag var så lugn!


Tog sen båten ut till storholmen för att fiska, Sofie fick napp nästan på en gång och herregud vad hon skrek.... " en fisk, en fisk, en fisk"!

Hahahaha... vet inte om man kan kalla det fisk direkt?

Jag gick till och med på en skogsstig på ön i BARA BIKINI OCH FOPPATOFFLOR, det ni!!!!!!


Åkte sen hem för att äta lite och jag behövde åka ner till centrum för att fylla på förrådet lite och även köpa metmask.

 Sen bar det iväg igen, denna gången bara Tobias,Jonathan och jag. Det blev storholmen nu med och vi började med att plocka kantareller, hittade faktiskt flera stycken som nu är förvällda och ligger i frysen.

Sen satte vi igång att fiska, kastade ett par gånger innan det bara PANG, och så satt den där....


 Så Jessisa, här har du din gädda som nu är rensad, fjällad och ligger i frysen och väntar på dig!!!! Kunde jag inte plocka några blåbär åt dig så kan jag väl iaf ta upp en gädda!

Hoppas du kan komma någon dag och hämta den!


Har haft en toppendag idag och jag hoppas verkligen att denna sista vecka blir precis lika bra som denna dag har varit.


 
 
Nettan

Nettan

4 augusti 2009 00:45

Här blev det inge sola idag även om solen var framme - har varit på bitch humör hela dan. ha ha !
Men det ska ju bli fint väder hela veckan så jag ska nog passa på att lägga mig på gräsmattan imorgon. Ha ha !

kramiz och ha en fortsatt trevlig semester !

http://hasselby.blogg.se

 
Ingen bild

Marlie

4 augusti 2009 02:07

Åh vad mysigt! Jag vill också.. :)
Låter som ni har det toppen. När åker ni hem? puss

 
Marlie

Marlie

4 augusti 2009 02:08

Och du, jag vill låna boken!! :)

http://marliie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

4 augusti 2009 08:15

Gud va mysigt ni verkar ha haft det... Vill oxå ha semestern den här veckan och vara ute med er på landet...

Kram

 
Carina

Carina

4 augusti 2009 10:06

Alltså vilket guldställe ni har där i stugan, ett riktigt sommarparadis verkligen!
Ett sånt som vi alla skulle behöva hämta krafter vid lite då och då :-)
Hoppas du är piggare igen, skit att du blev dålig och fick så ont som du fick"
Krya på dig, kram Carina

http://skalet2001.blogg.se

 
Åsa

Åsa

4 augusti 2009 15:28

Ser att ditt ljus hår har blivit mörkt. snyggt.

http://www.galanthus.blogg.se

 
Ingen bild

Peter

5 augusti 2009 20:32

UPPDATERA FÖR BÖÖÖÖVELEN!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards