Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Halvfart!

Av Nettan - 30 december 2008 11:09

Idag går det inte fort...

Går hemma och väntar på att målaren ska ringa så vi kan träffas på Flügger, han brukar vara morgonpigg men när jag ringde efter 10 så hade de fortfarande inte vaknat...


Passar på att tvätta lite och vika tvätt, plockar lite här och där och blir bara mer och mer galen av KAOSET som råder här hemma!

Jag VET att det bara är att stå ut och att det blir jätte fint när det väl är klart, MEN NÄR ÄR DET KLART DÅ???


Planerar även maten till i morgon, det blir Hummersoppa till förrätt, stektlax men romsås och kokt potatis till varmrätt, efterrätten är jag inte klar med ännu men vi skall även hinna äta lite kräftor!


Lite bilder från renoveringen:

Tobias har fräst ut ett spår i väggen för att dra in lampkablar där, vad vi inte tänkte på var att man kunde stoppa dammsugarslangen direkt i överhandsfräsen... (det gjorde vi på andra sidan sedan)


Väggen in mot Jimmys rum där nya tv´n ska sitta. Har i alla år irriterat mig på den gamla valvlisten som sitter där, men NU är den borta!!!

SPACKEL, SPACKEL, SPACKEL, SPACKEL och åter SPACKEL!!!!

 
 
anne

anne

30 december 2008 11:38

Så duktiga ni är! Vi skulle definitivt också behöva göra om alla ytor, men blir nästan som paralyserade av blotta tanken. Det är så mycket vi har att göra i så fall. Men, jobba på ni, ni ser ut att göra det bra! :)

http://annnne.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

30 december 2008 12:27

Hej på dig och god fortsättning!
Kul att renovera, jag blir alldeles avis.
:-)
Vi ska visserligen strax åka till Ikea och köpa en bänkskiva till badrummet, som vi donar med. Ang. frågan du ställde hos mig, så lämnade jag svar där. Men kan lika bra skriva här oxå, haha. Den 8/12 hade jag "eländet" senast.
Kram på dig!

 
Pao

Pao

30 december 2008 15:48

Tja bruttan:) tack för det!
Jadu,visst är man otålig när det ska renoveras..hehe..det där känner man ju igen;)
Blir säkert jättefint ska du se,när det väl är klart!

Gott Nytt år till dig oxå!
kramar/Pao

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Paulina

 
Åsa

Åsa

30 december 2008 19:47

När vi flyttade in i vårt radhus så var vi beredda på att renovering "suger" som vår dotter sa och nog sög de. Elektrikerna var värst som dom skräpade till. Tiden och väntan känns som evighet innan det blir färdigt. För att stå ut med möget och röran så köpte jag alltid färska blommor som jag hade i en vas och dom koncentrerade jag mig på. Försökte släppa det andra. Om det gick... jo oftast. Gott nytt år på dig!

http://www.galanthus.blogg.se

 
Ingen bild

Pao

30 december 2008 20:12

haha,du är för rolig du Nettan:)
Känner mig lite för bra..iaf. när det gäller mitt bloggande ;)
Ska göra mitt bästa..hihi..

Kram på dig!
//Paosan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards