Alla inlägg den 28 december 2008

Av Nettan - 28 december 2008 22:53

Sov länge idag oxå.

Sen bar det iväg ut igen för att kolla på tapeter, klinkers och lite verktyg.

Har hela tiden varit inne på en brun fondvägg och det är inte lätt...

Favoriten jag har just nu ser ut så här:

 SPACE NONWOVEN SV/BE  1175

Men den är ju inte bruuuuuuuuun....Kanske måste ta och tänka om lite....

Klinkersen ska vi ha framför öppnaspisen är det tänkt men det verkar heller inte finnas just det som jag vill ha.

Det bästa är iaf att vi fått tag på en kille som kan komma hit och slipa parketten och han verkar kunna komma närsomhelst så bara vi får tomt där uppe så kan vi ringa.


Tror ni att jag längtar tills det blir klart?! Med nya möbler och en ny tv 52"

 som vi får hem i morgon, var vi nu ska ställa den under tiden?????????


I morgon skall maken jobba och jag åka runt till en massa ställen och köpa lite snickerispackel, grundfärg, dörrlist, kolla om fondtapetsproverna passar till den enfärgade tapeten som jag hittat, kolla vidare på klinkers.


Tur att man har många dagar kvar på ledigheten!


Nyårsafton blir iaf jätte lugn och skön. Vi har alltid firat här hemma hos oss så länge jag kan minnas, förra året var vi bortbjudna men tackade nej mycket på grund av att bror och gänget inte hade nånstans att ta vägen och de tyckte inte att vi kunde ändra på gamla traditioner, men NU i år går det visst jätte bra för nu ska DOM bort till andra och fira...


Av Nettan - 28 december 2008 22:39

Sov länge! Det måste man få göra även fast man har 100 saker att göra...

Åkte till BAUHAUS och köpte lite nya lampor till rummet, åkte även runt och kollade lite möbler och sånt + tapeter.


Hem och fortsatte renoveringen. Det största problemet nu är bara hur vi blir av med alla gamla möbler, bokhyllan och akvariet har jag satt ut på blocket + soffbordet. Nu är det bara JÄTTE tv´n och soffan som skall ut på annons, tyvärr så är vi inte riktigt eniga när det gäller soffan så den får vänta lite till.

http://www.blocket.se/vi/19598790.htm?ca=11_s


http://www.blocket.se/vi/19598678.htm?ca=11_s


Akvariet verkar vi bli av med men bokhyllan är det värre med...

Av Nettan - 28 december 2008 22:36

Renoveringen fortsätter.....


Och idag fick vi besök av Marlie, Mathias, Saga och Jesper....

Det blev måååånga timmars härligt umgänge med dem och det är jag super glad för. Nackdelen när man har folk på besök är att det stoppar upp lite i renoveringen men samtidigt så får man lite extra hjälp.Tack för det Mathias!!



Av Nettan - 28 december 2008 22:25

Ja, den började vi med att städa bort julen i vardagsrummet!

Här ska det RENOVERAS!!!


Vi började med att riva ner det gamla taket och sätta upp nytt.

Det är därför jag har varit så off från bloggen nu i flera dagar för det går INTE fort här inte, men det är vi överens om att det får faktiskt ta TIIID, det viktigaste är att vi mår bra under tiden och inte stressar ihjäl oss. Visserligen lever vi just nu i ett enda byggprojekt, hela huset är uppochner. Men JA då får det väl vara så ett tag då....


På kvällen kom Linn och Emil över och åt lite mat och umgicks, det var verkligen SUPER KUL och vi hade jätte trevligt!!! TACK kära vänner, hoppas vi hinner ses fler gånger innan ni flyttar och att vi får komma upp och hälsa på hos er!

Av Nettan - 28 december 2008 22:12

Har inte hunnit bloggat på hur länge som helst nu.


Julafton var rätt tråkig måste jag säga, matlagning och förberedelser i flera timmar för att inte sedan ätas upp av gästerna...

Själv så var jag inte det minsta hungrig när allt låg på tallriken och jag kände bara blä! Nån konstig känsla fanns i luften men jag kan inte sätta fingret på VAD! De som skulle komma senare på kvällen kom precis när vi börjat äta och fick tyvärr inte plats runt matbordet...

Julklappsutdelningen gick med en väldans fart för det var en liten Sessa som trodde att ALLA paket var till henne :) ... Efter paketöppningarna så var det dax för gamlingarna att bege sig hem och då var klockan ungefär 19.30 Brorsan och Camilla var kvar en stund till. När de hade gått hem sen så infann sig LUGNET!!! Då satt jag, Tobias och Jonathan kring bordet och la hans 300 bitars pussel med Noaks ark, DET var myyyyyyyyysigt!!!


Men tack i alla fall för de fina presenterna, speciellt tack för örhängerna som Jonathan själv betalat och valt ut. STORT STORT TACK till mamma och pappa för den mest överraskande julklappen!!!!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards