Direktlänk till inlägg 13 november 2008

En helt vanlig torsdag

Av Nettan - 13 november 2008 21:48

Vet egentligen inte vad jag ska skriva om idag...


Det har varit en helt vanlig torsdag och jag har jobbat. Vi gick en lååång promenad med barnen och de var super duktiga på att gå. 4 st fick åka vagn men de återstående 7 gick.


Hämtade J på fritids och sen hem och stekte pannkakor och bakade två kakor att ta med till jobbet i morgon. Möttes av en glad N (stora J´s flickvän), som stod med damsugarslangen i högsta hugg och bara utbrast

- Jag bara älskar den här dammsugaren!

Och den är verkligen bara underbar, min (vår) nya centraldammsugare.


 Appropå i morgon så har jag ju sagt ifrån allt firande men det respekteras INTE av släkten...

Men men, kan väl alltid se det som en vanlig fredag med kaffe gäster.

Och det kan väl vara trevligt det oxå.


Fick samtal från underbara Jessisa som som alltid blev ca 30 min långt... Även fast vi skall träffas på söndag då jag skall ha ljusparty här hemma. Då har jag tänkt att bjuda på lite olika snittar och dricka till det.


Har även bokat boende inför nästa helgs bowlingresa till Hudiksvall, vi skall bo på Njutångersgården i ett familjerum för 600 kr/natt. Ska bli super mysigt och kul!


Sen över till ett STOOOORT problem som jag har, BANANFLUGOR!!!

Under jätte lång tid nu så har vi blivit invaderade av dessa hemska, äckliga, odödliga små flygfän...

  • Jag har försökt med en skål med vinäger, honung och diskmedel - Hjälper INTE!
  • Skurat hela köket - Hjälper INTE!
  • Kastat blommor - Hjälper INTE!
  • Klorin i slasken - Hjälper INTE!
  • En skål med öl + diskmedel - Hjälper INTE!

VAD SKA JAG GÖRA????? Är det någon som har förslag????

Jag blir galen på dessa äckliga små hemska saker som flyger omkring!!!!!!




 
 
Nettan

Nettan

13 november 2008 23:22

Visst är det underbart med centraldammsugare. Vi har också det. Det enda som är jobbigt med den är att sätta tillbaka hela jäkla slangen. Ett himla vridande för att få den helt ok. Ha ha !

Våra bananflugor har försvunnit nu.
Jätteskönt !
Det jag körde med var vinäger och diskmedel och var väldigt ihärdig. Ha, ha !

ha en bra kväll !
kram

http://hasselby.blogg.se

 
Ingen bild

linnsan77

14 november 2008 06:32

Grattis på din födelsedag
Kram

 
Ingen bild

Camilla

14 november 2008 06:54

Grattis på födelsedagen!

Vin och lite diskmedel... På några ställen!

Kram

 
Mia

Mia

14 november 2008 09:39

Grattis på födelsedagen!

Kram Mia

http://assar.bloggagratis.se

 
Marlie

Marlie

14 november 2008 13:56

GRATTIS på födelsedagen! Vi hade tänkt överraska och komma förbi i eftermiddag och säga grattis men jag har åkt på att få jobba 16-22 idag! Mindre skoj :( Hoppas att ni får en mysig födelsedagsfredag!

Jag tycker det känns som om farfar är ett tabu-ämne överallt faktikst. Trist! Men vi har varandra och våra bloggar! :)

Min partylite visning gick bra, fick välja gratis grejer för 3500kr ungefär och sedan har jag ju fått ett startpaket av partylite värt 3500kr. Så det känns skoj :) Hoppas ni får mysigt på söndag!

PUSSS!

http://nogg.se/marliie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards