Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Nettan - 31 mars 2010 10:00

Nettan skrev att hon kunde tänka sig en gästbloggare på sin blogg.

Jaha, tänkte jag, varför inte skriva några rader, tänkte även få dem att bli tänkvärda – vilket inte är alltid så lätt.

Vet ni inte vem jag är så är jag, Jessisa, en nära vän med Nettan. Vi har funnits där för varandra i båda glada och jobbiga situationer i de dryga 8 år vi känt varandra.


Vad jag vill dela med mig till er läsare här hos Nettan, är att ni ska ta vara på de vänner och den familj ni har.

Vänner är som blommor, de måste vattnas för att de ska fortsätta att var vid liv. Man behöver inte vattna varje dag, vissa behöver man inte ens vattna varje månad, men de lever ändå.


En del vänner har man bara ett tag i livet för de passar in just då. En del vänner finner man tidigt i livet och det finns där för alltid (dessa behöver också näring, men ibland mer och ibland mindre) Vissa vänner finner man senare i livet men de blir väldigt viktiga vänner.


Jag tror att vi alla någon gång tänkt:

- Nu slutar jag ringa, det är inte meningen att bara jag ska ringa nu får hon/han ringa nästa gång.

Funderat en hel del på den tanken. Har kommit fram till flera gånger, att om jag vill prata/träffas så kanske jag får ringa och vattna denna vänskap lite. Just nu kanske han/hon har så pass mycket att ta tag i att ett ringa kanske inte riktigt får plats i hennes/hans vardag. Men om jag ringer och bara säger HEJ! Så vet personen att jag är där, det kanske är väldigt viktigt för personen att veta att det finns någon där.


Detta ”vattnade” måste man även göra i ett förhållande. Vissa perioder vattnar man som f-n och andra så är det som att ta hand om en kaktus, det sköter sig själv. Jag tror att om man har hittat sin livspartner och den man ska leva sitt liv med så gör det inget att man vattnar och vattnar för man vet att snart kommer partnern att vattna han med. Men se till att ni vattnar båda två, för om bara en vattnar så kommer snart den andra att dö av översvämning och då står man där själv.


En sista hälsning till er alla:

Gå nu och vattna lite, spelar ingen roll om det är vänskap eller ett förhållande som behöver vatten. Jag och Nettan vattnar nästan varje tisdag …..



KRAM

Från Jessissa

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards