Direktlänk till inlägg 24 juli 2008

Utflykt

Av Nettan - 24 juli 2008 17:27

Ja, idag blev det en liten utflykt. Först åkte vi till Lörudden, vilket inte var något imponerande förutom att Jonathan fick se en riktig fiskebåt som höll på att "lassa" av strömming.


Sen så var ju sjöbodarna väldigt gulliga oxå men annars var det inte mycket att hurra över direkt.


Efter det tog vi en sväng ner till Skatan, en annan liten "fiskehamn" någon mil bort. På väg till dessa ställen hade vi sett en skylt om Bergafjärdens camping där det även skulle finnas ett bad. Och eftersom min man e världens bästa (oftast iaf) så körde han in dit på väg tillbaka så att Jonathan skulle få bada. Vi parkerade och fick gå en bra bit innan vi var framme, men vilket ställe...


Det var alldeles vit sandstrand och sååååååååååååååååååå långgrunt och supervarmt i vattnet, ända tills man passerade denna sanddyna, där blev det genast KALLT!!! Medan vi står vid strandkanten och diskuterar om det var flod och ebb som pappa tyckte var väldigt konstigt här uppe i landet så ser vi hur vattnet bara försvinner bort, bort och bort.... Skit häftigt att se med blotta ögat, jag själv trodde inte ens att sådant fanns i Sverige eftersom jag bara har sett det i Tyskland tidigare.

Så i morgon är det bestämt att om det är så här fint väder som idag så skall vi packa matsäcken och åka dit för att tillbringa dagen med massor av sol och bad.

 
 
Ingen bild

Bror

24 juli 2008 18:56

Ja, du Anette Nettan LOTTA!!!!Eftersom du är den av oss som har ryskt blod i ådrorna,(eftersom det avtar med åren,så allt försvann på de tre år det skiljer mellan oss),så kan du ju gå med ebben i morgon,så kanske du kan GÅ över till Ryssland??!!

Men kör inte över i Scooby Doo-bilen,inte ens ryssarna lär ha sett nåt fulare,hahaha.

Sitt där uppe ni o jaga mygg!!!Rätt åt er!!

 
Loppan

Loppan

25 juli 2008 19:55

Fina bilder.. det låter som om ni hade en supermysig utflykt..

Kraaaaaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

 
Veronica

Veronica

12 augusti 2008 16:31

du köpte väl lite peppar lax när du var i lörudden...det är nämligen den grymmaste varmrökta laxen som finns!!!! åker dit om vi är i närheten endast för att köpa den!!! kram

http://verran.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

12 augusti 2008 16:33

det är på bergafjärdens camping vi brukar hålla till by the way när vi är i sundsvall, niklas har släkt där uppe. de små fina stugorna på höger sida om stranden är en av deras :0)
kram

http://verran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards