Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Snart 7 timmar

Av Nettan - 4 juli 2008 22:45

har gått på semestern.


Kom hem till en liten son som låg och sov, stor son som var och badade och till en man som hade gått hem från jobbet för att han är SJUK! Slår nästan aldrig fel men han blir nästan jämt sjuk när det vankas semester!

 KUL, NOT! Fixade lite här hemma och lagade middag, tog en öl på altanen ute i solen och sen då? Jo, stora sonen + flickvän försvinner till sig, lilla sonen snickrar och maken går och lägger sig... ÅH, vad roligt!


Själv har jag varit och pratat med grannarna på bägge sidor, setat vid datorn, druckit mera öl, pratat med underbara Milla i telefon och packat ihop lite saker som skall med ut till landet. Nu tror jag ju visserligen inte att vi åker i morgon utan på söndag men det är skönt att ha det gjort. Och så sitter jag här vid datorn nu igen, SKÖÖÖNT.... Har radion på och ljuslyktorna tända som jag fått i present idag, lilla sonen håller på att somna nu så det är bara jag här i köket och det är så MYSIGT! Hade jag haft något speciellt ämne att skriva om så hade jag nog kunnat sitta här hela natten. Jag ÄLSKAR dessa stunder då det bara är jag, datorn och radion, myyyyyyys!


Förrästen verkar det som om vi om vi får låna husbilen v31 åker en sväng till Falkenberg, makens arbetskamrat har tydligen stuga där så eftersom vi ändå skulle till Ullared så tänkte vi hälsa på dem, synd bara att det är i slutet av våran semester, usch känns som om semestern kommer gå jätte fort. Jag har ju praktiskt taget varit ledig hela sommrarna nu två år i rad så det känns väldigt konstigt att bara vara ledig i 4 veckor denna sommar. Den enda fördelen jag ser med att fylla 40 om två år är att man som kommunalanställd får 28 dagars semester.


Nä,nu ska jag ta och surfa vidare... måste in på tradera och kika en sväng där jag för övrigt vunnit mina första auktioner sen jag blev "medlem" förra helgen, så nu väntar paket med flera tröjor till lilla J.



 
 
Loppan

Loppan

5 juli 2008 09:10

Hej Vännen !!

Låter som om du hade det supermysigt. Den där ölen lät god men den får vänta på sig till nästa sommar för denna tjejen, men det är det värt.

Typiskt att maken skulle bli sjuk, hoppas han kryar på sig fort.

Jag mår mkt bättre.. och angående BF-sidan så bantade jag igår ner den till "brons" så nu betalar vi in för ett år till. Men sen är det nog med det, då betalar jag hellre en egen blogg till henne... =)

Ha en underbar semester, och har ni vägarna förbi oss är ni välkomna..

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

 
Mia

Mia

5 juli 2008 10:19

Åh, ska ni till Falkenberg? *avis* Mina äldsta barns pappa har sin syster boendes där sedan massor av år. Vi åkte dit varje sommar under många år. Helt underbart! Vi brukade hyra stuga på Olofsbo´s camping, rena "utlandssemestern"...Vi hade alltid tur med vädret! :-)
Ha en riktigt skön semester nu!
Kraaam Mia :-)

http://assar.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

5 juli 2008 19:58

ja du...när man planerar semestern så känns det ibland som att den är slut....*läskig tanke*
Puss Marina

http://www.minakanel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards