Alla inlägg den 5 april 2011

Av Nettan - 5 april 2011 17:28

och som världens sämsta mamma!


Jag ska vara ärlig och säga att i mitt yrke så klagar vi OFTA på föräldrar som lämnar in sina sjuka barn (ja, inte så att de hör förståss), vi tempar barn varje vecka och ringer hem dem som har feber. Hostar och snorar dom så har vi alltid åsikter om ifall de ska vara på förskolan eller inte...


OCH vad gör jag själv?


JO, lämnar en hostig, förkyld och febrig son i skolan, BARA för att jag inte kan vara hemma från jobbet just nu! Men HALLÅ, hur är jag funtad?

Och det i två dagar nu...


Har haft världens sämsta samvete så nu får han vara hemma resten av veckan, i morgon med pappan och på torsdag och fredag tar vi halva dagarna var.


Är det inte så att barnen är viktigast? Ibland tvivlar jag på mig själv.


Är verkligen jobbet så JÄVLA viktigt att man sätter det före sitt sjuka barn?


Ska man tänka på att kollegorna blir strandsatta istället för sitt sjuka barn?


I hjärtat VET jag ju svaret, men just nu så är det hjärnan som styr och just nu är jag inte nöjd med hur den fungerar!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards