Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

ÅH vilken helg!

Av Nettan - 13 mars 2011 20:55

Kan inte minnas när jag haft en sån här helg tidigare och hur gärna jag INTE vill skriva det så beror det på att vi inte haft någon bowling, jo självklart har vi haft det men inte förrän idag vid 11.30

Nu tänker ni säkert, ja men det är väl bara att låta bli att spela bowling, svaret blir då NEJ, bowlingen är vårat liv, vi äter, dricker och lever bowling i den här familjen och vi verkligen älskar att leva så.


I fredags när jag kom hem från jobbet, (har haft några mindre ok dagar på jobbet i veckan) så möts jag av musik som strömmar ut ur högtalarna och hela huset är städat! Det är nåt som sker ungefär 1 gång på 10 år eller så.... Hela fredagen blev lixom som en dröm! Ingen man som kom hem trött efter jobbet och la sig i sängen och sov utan att ha minsta lilla fredagsmyskänsla i kroppen utan han var pigg och glad och tog med oss till Rinkeby för att kolla bowling förståss, en liten stund var vi där, jag ville ju så¨gärna träffa min underbara Malin! Sen hem och sitta i soffan en stund för att TIDIGT landa i sängen och sova!

Nackdelen med att sova tidigt är att man då vaknar tidigt dagen efter, kl 06.15 låg mannen och kollade nyheterna och jag var mer eller mindre vaken då jag med. Fördelen är att det blir en super mysig morgon och man får massa med ork.

Åka och titta på sängar, lämna prinsen i bowlinghallen för 12 seriers bowling, fika hos mamma och pappa (kommer inte ihåg när vi var där sist) och sen hem för att kolla mello och dö i sängen vid 22. Så himla skönt!

Att man sen vaknade lika tidigt idag vet jag inte vad jag har för tyck om, måste varit det som gjorde att vi inte spelade lika bra bowling som i söndags. Tyvärr räckte inte vårat resultat till att gå vidare till finalen som är på fredag men vi bugar och bockar för Jessan och Håkan som nästan helt säkert har en finalplats!

Efter vårat tappra besök i hallen så blev det besök på Kungssängen och Ikea, så nu äntligen har vi nya sängar och nytt sovrum IGEN!


Har egentligen massor mer att skriva men det får vi ta en annan dag, i morgon ska jag + kollegan ha möte med chefen så vi får väl se om det finns nåt att skriva om då...


Gonatt kära läsare, vi hörs en annan dag!

 
 
Marlie

Marlie

15 mars 2011 18:42

Jag vill se bilder! :)

http://marliie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards