Alla inlägg under februari 2011

Av Nettan - 17 februari 2011 23:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nettan - 17 februari 2011 21:24

En sak är då säkert, det går INTE att spela bowling kl 19 på kvällen när man har gått upp 05.30 Shit vad dåligt det gick! Inte blev det någon finalplats inte men jag verkligen lyfter på hatten och bugar och bockar för Nattis fina spel och framför allt för Milla, DU VAR GRYM!!!

Sen att min knasiga svägerska inte fattar att hon gick till final i B-klassen, det var roligt, hon som uttryckligen säger i sista serien - skönt att man iaf slipper åka och spela finalen! Hi hi, tji fick du! Så är det när man är en grym bowlare!


Sonen fortsätter att hosta och hosta, snart tror jag att han hostar upp lungorna, det konstiga är ju att inte ens Cocillana hjälper, börjar nästan misstänka att det är nåt annat! Känns inte så vidare att behöva åka bort i helgen när han inte är bra. Ja, han har en pappa som är hemma med honom men i den här familjen så funkar inte pappan på samma sätt som jag, eller inte ens som jag önskar att pappan skulle funka. Pappan ser lixom inte riktigt detta som ett problem som man gör något åt, pappan tycker nog att det är mamman som skall fixa när det gäller sådant. Fördelen med att vara hemma med sjuk son tycker pappan är att man då får ligga i sängen och göra INGENTING! (Jodå, idag har han faktiskt rensat sista skåpet i tvättstugan, det har han faktiskt).


Detta kanske var ett inlägg som jag skulle ha satt lösen på, men jag väljer att inte göra det för pappan i detta fall går ändå inte in och läser här, bra vá?

Gud så skönt det är att ha en blogg där man kan få skriva av sig om just precis såna här saker!


Av Nettan - 16 februari 2011 18:28

Men i morgon är det dax att jobba igen, då får mannen vara hemma med det sjuka barnet. Febern har nu gått ner men hostan är HEMSK!


Fortsatte med min effektivitet idag så nu äntligen är tvättstugan tom, ren, snygg OCH man kan fakstiskt gå in där! Man får till och med in saker i skåpen. Har rensat bland mina "krukskåp" (ja, det gäller att höra och läsa rätt så det inte blir tokigt). En sak undrar jag, varför har man så mycket krukor?? Och varför kastar man inte de man inte har använt på flera år? Ja, jag tycker om att kasta saker men krukorna går lixom inte att kasta på nåt sätt, fråga mig inte varför men jag tycker om mina krukor även fast jag inte använder dom så i morgon blir det till att bära in dom i blindkällaren istället.

Men jag fattar fortfarande inte varför jag har så många som bara står.


  

Mina gula krukor (tror ni jag kommer använda dem nån gång?)

  

Mer troligt att jag använder de blå.

  


Just nu är det bara vita krukor som gäller, förutom mina två limegröna då i köksfönstret. Vitt håller lixom i alla lägen, vitt är fräscht och neutralt, vitt är stilrent och snyggt!


Som sagt så är nu tvättstugan klar och jag är så nöjd, till och med han jag är gift med hade bara positiva saker att säga.


  


Nu kommer jag vara sådär tråkig att skriva om mat och middag, just det som jag inte vill skriva om i min blogg för antagligen skiter ni precis som jag i vad jag har ätit till middag eller ej men idag tillhör det lixom min effektivitet eftersom jag har passat på att laga 3 olika middagar, så nu har vi mat klart för 3 dagar framåt. Idag åt vi en rätt från Linas matkasse, det var currypanerad sej, potatis och gräslökssås och herrejä...r så gott det var.

Sen gjorde jag fiskgratäng på sejen som blev över.

  


Och så stora sonens egenkomponerade Taccopaj.

  


Känns verkligen jätte skönt att inte behöva tänka på middag nu ett par dagar framöver.

Av Nettan - 16 februari 2011 11:07

Förstår inte var all ork kom ifrån igår, och idag är den lixom bortblåst!

Hade hur mycket energi som helst och gjorde massor!


Här kommer dagen i lite bilder:


Hemma och vabbar med liten sjukling

  


Städat köksskåp
(varför gör man inte det oftare?)

  


Tvättat HELA dagen!

  


Vikt tvätt, BLÄÄ = Hat göra!   

  


Å alla dessa förbannade svarta strumpor!   

  


Tur att solen sken ute och man blev lite pigg   

  



Av Nettan - 16 februari 2011 00:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nettan - 15 februari 2011 23:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nettan - 15 februari 2011 23:32

Från och med nu ska jag blogga varje dag, i alla fall lite... Det är ju på det jag ser vilka som läser och OM det finns några som läser. Tyvärr finns de nog de som bara läser och inte lämnar ett pip eftersig... Så min nya prövotid nu får bli en tid där jag ser om jag över huvudtaget ska fortsätta blogga.


Och från och med nu så kommer fler och fler inlägg vara lösenordsskyddade, bara så ni vet... Men är ni en av de som står mig närmast OCH som jag tycker att det är ok att lämna ut lösen till så är ni ju självklart välkomna att fråga.


Jag kräver absolut inte att ni ska skriva en kommertar varje gång ni läser, vem hinner det i dagens samhälle? Man hinner ju inte ens blogga så mycket som man vill, än mindre kommentera. Fast det kan ni väl hålla med om, även fast men inte hinner jämt så kanske man hinner skriva bara ett ord eller så NÅGONGÅNGNÄRMANHARTVÅSEKUNDERÖVER!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards