Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Ännu en effektiv dag har gått

Av Nettan - 16 februari 2011 18:28

Men i morgon är det dax att jobba igen, då får mannen vara hemma med det sjuka barnet. Febern har nu gått ner men hostan är HEMSK!


Fortsatte med min effektivitet idag så nu äntligen är tvättstugan tom, ren, snygg OCH man kan fakstiskt gå in där! Man får till och med in saker i skåpen. Har rensat bland mina "krukskåp" (ja, det gäller att höra och läsa rätt så det inte blir tokigt). En sak undrar jag, varför har man så mycket krukor?? Och varför kastar man inte de man inte har använt på flera år? Ja, jag tycker om att kasta saker men krukorna går lixom inte att kasta på nåt sätt, fråga mig inte varför men jag tycker om mina krukor även fast jag inte använder dom så i morgon blir det till att bära in dom i blindkällaren istället.

Men jag fattar fortfarande inte varför jag har så många som bara står.


  

Mina gula krukor (tror ni jag kommer använda dem nån gång?)

  

Mer troligt att jag använder de blå.

  


Just nu är det bara vita krukor som gäller, förutom mina två limegröna då i köksfönstret. Vitt håller lixom i alla lägen, vitt är fräscht och neutralt, vitt är stilrent och snyggt!


Som sagt så är nu tvättstugan klar och jag är så nöjd, till och med han jag är gift med hade bara positiva saker att säga.


  


Nu kommer jag vara sådär tråkig att skriva om mat och middag, just det som jag inte vill skriva om i min blogg för antagligen skiter ni precis som jag i vad jag har ätit till middag eller ej men idag tillhör det lixom min effektivitet eftersom jag har passat på att laga 3 olika middagar, så nu har vi mat klart för 3 dagar framåt. Idag åt vi en rätt från Linas matkasse, det var currypanerad sej, potatis och gräslökssås och herrejä...r så gott det var.

Sen gjorde jag fiskgratäng på sejen som blev över.

  


Och så stora sonens egenkomponerade Taccopaj.

  


Känns verkligen jätte skönt att inte behöva tänka på middag nu ett par dagar framöver.

 
 
Ingen bild

Camilla

16 februari 2011 20:54

De blåa krukorna var fina, men jag håller med dig, vita krukor håller i längden. Tänk om man kunde inreda hela hemmet snyggt och stilrent... Ni har ju verkligen lyckats med vardagsrummet, tycker jag. Har börjat fundera på att fixa i sovrummet först och sen i vardagsrummet. Byta tapeter i sovrummet å sen fixa en Jennifer vägg. Vardagsrummet vill jag ska få mer karaktär och stilrent. Ses imorgon! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards