Alla inlägg under november 2009

Av Nettan - 15 november 2009 00:01

Ja, idag har jag faktiskt fyllt år!!!


Dagen kunde väl ha börjat bättre, men det orkar jag inte skriva om här.


Hade match på Lidingö som vi efter mycket om och men vann tillslut. Och jag var lagbäst!!! Alltid något!


Hade släkten här på middag, jätte trevlig och mysigt. Farfar som alltid äter som en myra åt 3 portioner!!!


Har fått massor av fina presenter idag, men den bästa, den allra allra bästa bestod av ORD! Dessa ord...



"Idag känner jag en värdefull person som fyller år. Jag hoppas du får en riktigt fin födelsedag, med lagom av allt :)

 

Det är med handen på hjärtat jag ska beskriva den här personen och dens mening i mitt, vårt liv..

 

Jag lärde känna dig för väldigt många år sedan, när jag bara var ett barn. Och under alla dessa år har du verkligen växt fast i mitt hjärta, du har en stor plats i mitt liv och det kommer du alltid ha oavsett vad som händer. Du är en av dom ärligaste personerna jag känner, du lindar aldrig in saker och ting för att det ska låta bra. Du står för allt du någonsin sagt eller gjort. Du är öppen, lättsam och väldigt lätt att umgås med. Du har ett stort hjärta, där dom som är värda en plats finns. Du öppnar upp dig själv och ditt hem för människor du älskar och tycker om, hos dig känner man sig alltid välkommen och omtyckt. Du tvekar aldrig på att ställa upp, stötta och hjälpa andra oavsett hur tungt du har själv. Du är världsbäst på att lyssna, men du tvekar inte på att ta plats när du själv behöver rensa hjärta och hjärna med tankar och funderingar, det är bra. Jag tycker om att du alltid lyssnar på mig och jag tycker verkligen om när du pratar med mig, låter mig vara en del av dig och ditt, ert liv. Du är sällan arg och grinig, du stålar för det mesta av glädje och livslust. Du får andra glada, du är omtänksam.

 

Du är inte bara en bra vän, du är en oerhört underbar fru och en väldigt fin mamma. Du är verkligen värd allt och lite till. Ditt liv ska vara fullt av glädje, kärlek och lycka - annars är det fel. Väldigt fel, du är värd det. Du förtjänar att må bra. Du är en av dom finaste människorna jag känner.

 

Jag älskar dig.

 

Grattis på födelsedagen, Nettan!

 

 Det var det finaste och bästa jag någonsin har fått!!!

 

Är jag verkligen värld att få dessa ord?????

 

 

Tusen tusen TACK alla ni som fått denna dagen till att bli det den har blivit!!!

 

 

 

 

Av Nettan - 13 november 2009 22:17

i glaset och det är verkligen FREDAG igen!!!!


I onsdags var lilleman och jag och tog "sprutan", fick vänta i 2½ timme även fast vi kunde byta vår nummerlapp och fick på det viset 20 nummer före vårat ordinarie!

Shit i helvete vad ont jag har haft i armen sedan den natten!!!


Idag är det då äntligen fredag igen, fy fan vad skönt!

Idag fick jag mina nya glasögon, är det såhär världen skall se ut?

 Är det så här tydligt man egentligen skall se?

Hur jävla illa har jag inte sett tidigare?

Tar en stund att vänja mig, men jag är på god väg så länge jag inte tänker på det.


I morgon är det min dag, dagen då jag blir 29 år....

Jag hoppas verkligen att det blir en bra dag och maten jag skall bjuda på blir god,

har förberett det mesta men inte smakat av den ännu...

I morgon kl 11 har vi match mot Bk Ön, sen mot Bk Eva, den sistnämnda tänker jag inte vara med på utan jag åker hem efter Lidingö.


Idag på jobbet kom ett barn (med mamma) med paket till mig!!!

 OJ, så glad jag blev... fast lite pinsamt var det för det var verkligen inte nåt jag hade räknat med....

Tänk att det är någon som tänker på mig, att jag fyller år...

Har fotat paketen och innehållen så det kommer bilder inom kort!


Tyvärr så har jag världens tråkigaste familj, så jag förväntar mig inget speciellt av dagen men på söndag får jag besök av min underbara, superhärliga och envisa lilla extra dotter Marlie och hennes familj, DET ser jag fram emot!


Skickar även en extra tanke till världens underbaraste och bästa Jessisa, DU VET VAR JAG FINNS VÄNNEN!!!!

Av Nettan - 10 november 2009 21:05

Vad ska ni göra i jul???

Hm... hade faktiskt inget svar.

 Frågade mamma häromdagen men annars har jag inte tänkt så mycket på det och ingen har frågat oss heller. Mamma hade inget svar så det var ju inte mycket till hjälp.

Förr om åren så verkligen älskade jag julen, men nu är ju saken den att jag har gift in mig in den mest antijulaktiga familj som finns på denna planet! Och man blir ju som de man umgås med :(


Nu tror och hoppas jag att det har löst sig och jag ser verkligen fram emot OM det nu blir så.

Återkommer med närmare information längre fram.




HIPP HIPP HURRA, HURRA, HURRA, HURRA
FÖR MIN LILLA FARFAR IDAG!!!!
Idag fyller han nämligen 87 år, har varit där och firat honom och fikat lite.

Av Nettan - 8 november 2009 21:33

Usch, gud så fort dagarna går...

Vill verkligen inte att helgen ska vara slut redan, som tur är så går veckorna fort de oxå så snart är det fredag igen!


Spelet idag gick inget vidare, för många hål, miss och för mycket dåligt/okoncentrerat spel...


Var över en snabbis till pappa och "firade farsdag", sen bara varit hemma och softat.

Kollat på Ensam mamma söker, åh så romantiskt och helt rätt val av mammorna, till och med så man fällde en och annan tår under programmet.


I morgon skall vi kolla finalen i Hovslaget, tisdag så fyller farfar 87 år, onsdag träning, torsdag fortfarande ? och fredag blir det planering för födelsedagen på lördag. Meddelade idag att jag kan spela mot Ön kl 11, men matchen som är 16.20 hoppar jag gärna över OM det inte krisar förståss, då ställer jag självklart upp och spelar...

Av Nettan - 8 november 2009 09:17


GRATTIS PAPPA PÅ FARSDAG!


Vaknade i dag oxå vid 06.30, låg kvar i sängen till 07.30 Gick då upp och bakade scones för att ha till frukosten, alltid gott med nybakat bröd. Tyvärr ville de andra inte smaka.

T fick lotter av lilla J, vinst på bägge, 25 kr på den ena och 500 på den andra *kul*!


Nu bär det snart av till Enskede för att spela Stockholmsmäst, bägge killarna åker med mig och sen åker vi nog en sväng till Rinkeby och kollar maken när han spelar med H och C.

Av Nettan - 7 november 2009 21:30

Hur kul är det att vakna 06.30 en lördagsmorgon????

Ja, ja låg kvar i sängen ett tag och kollade tv, sen var det lika bra att gå upp.


Morgonen började med basket för Jonathan, dom vann, förlorade och spelade oavgjort, har inte så stor koll eftersom det var 5 matcher på 2 timmar. Brorsan, Camilla och Jen kom och kollade sista matchen, sen blev det gemensam lunch på Vällingby Hus.Trevligt


Stora sonen och maken var ju i Mariestad, gick sådär för sonen, spelade bra men tyvärr räckte det inte till en prisplats.


Har varit hemma hela eftermiddagen och myst, städat lite här och där och så kom mamsen över för att bli klippt, fick även ett besök av brorsan med familj.


I morgon väntar bowling igen, jag i Gullmars och maken i Rinkeby.


Av Nettan - 6 november 2009 07:36

Uj så fort veckorna går!


Stänger idag och T måste jobba länge så mormor och morfar ska hämta lilleman på fritids. Har beställt middag hos dem sen när jag kommer.

Måste hem till T´s kusin och fota lite på vägen dit, hon har skrivit till Äntligen Hemma och nu har de hört av sig och vill ha lite foton mailade.


I morgon skall maken och stora sonen åka till Mariestad där det är en ungdomstävling som J ska spela, hoppas det går bra. Själv ska jag tillbringa förmiddagen i Vällingbyhallen med att titta när lilla J har basketcup.

Efter det blir det hem och städa för nu ser det ut som 3:e världskriget här hemma.

Har verkligen inte haft varken tid eller ork till att fixa här hemma, det är liiite mycket bowling just nu men det är ju så himlans roligt!!!


Nä, nu måste vi åka till fritids och skola!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards