Alla inlägg under september 2009

Av Nettan - 11 september 2009 22:11

Vet inte, tror inte det men just nu har jag lust att skriva några rader medan jag sitter i köket och väntar på att J ska somna...

Har haft mys i soffan ikväll, tittat på Idol och Kändisdjungeln.


Har tränat 3 gånger den här veckan och nu hoppas jag på att snart vara tillbaka i mitt spel igen, shit vad svårt det är med bowling, även fast man har hållt på i 11 år.

Appropå bowling så måste jag ju nämna två helt UNDERBARA personer, Nattis och Jessan!

 TACK, TACK, TACK för att ni finns och är så oerhört fantastiska personer!!!

Dessa två, extra mycket du Nattis har under den gågna veckan brytt sig så mycket om hur jag mår, skickat sms, skrivit på fb och verkligen BRYTT sig om mig och ja...

 Jag blir verkligen tårögd bara jag tänker på det!

Fattar inte att jag har sådana vänner!!! Det betyder massor för mig.

Inte för att jag glömmer dig Jessisa, du har oxå verkligen brytt dig och det är jag jätte tacksam för! Det vet du!


Blev även jätteglad idag när jag pratade med min chef i telefonen och hon helt plötsligt kläcker ur sig

" Jag gillar dig jätte mycket"!!!!

Kan man annat än bli glad då och få skryta lite med det här i bloggen???


Igår var jag även och köpte tabletter på hälsokosten mot min PMS, något som verkligen plågar mig mer och mer nu. Har ätit de i två dagar nu och är väldigt spänd på hur det verkar. All förbättring är positivt kan jag säga, hoppas bara att det blir någon skillnad.


Nu är det dax för sängen, har säsongens andra allsvenska match klockan 10 i morgon, så det gäller att vara ordentligt utvilad.


Måste bara avsluta med att skriva till dig Marlie, SAKNAR DIG SKIT MYCKET OCH HOPPAS VI SES SNART!!!!



Av Nettan - 9 september 2009 17:25

Måste bara testa den här nya "bloggplatsen", måste ha missat något totalt eftersom jag inte haft en aning om att de skulle byta. Nu är det massor med nya funktioner och grejjer, kul Skrattande!

Tydligen kan man lösenordsskydda inläggen nu oxå, INTE helt fel!!!


Fortsätter ändå med min bloggpaus ett tag, fast man blir ju liiiite sugen nu med allt det nya.



GRATTIS lillebror på födelsedagenKyss !!!

Av Nettan - 7 september 2009 21:55

Japp, nu tar jag bloggpaus ett tag...


  • Har S K I T mycket på jobbet
  • Kan inte spela bowling längre
  • har ont i tummen
  • alldeles för mycket att göra här hemma
  • Miljoner tankar som snurrar i huvet
  • och PMS :en på intågande.....

Hörs när vi hörs igen!

Av Nettan - 4 september 2009 22:23

Min bror har skrivit dessa rader i min underbara vän Jessisas blogg, kan bara inte låta bli att kopiera dem och klistra in här...

Han har med ord fångat henne precis som hon är, och det är därför vi tycker om henne så mycket som vi gör!

 Har för en stund ringt henne och stört, även fast jag visste att hon var hos grannen sin, men för Jessisa spelar det ingen roll, behöver man prata just NU så finns hon alltid där!


Och Peter, säg till om du vill att jag skall ta bort det här ifrån!



"Tänk om alla hade en sån som dig Jessisa i sitt liv, eller iaf i närheten.....En sån som kan komma med tips och råd, och som gör det helt ärligt utan att döma eller anklaga någon!

Visst är det lättare att på avstånd beakta och begrunda problem och se dem för vad dem är, men att få ett eller ett par ord på vägen, från nån som du, tror jag hade gjort underverk i många förhållanden eller situationer.

Tror på fullaste allvar att världen hade varit en mycket bättre, rättvisare och snällare plats, om alla hade tillgång till en sån som du!!

Jag vet att även du kan döma och tycka o tänka, men du skulle aldrig trycka ner en annan människa, oavsett om den handlat rätt eller fel....Jag högaktar dig Jessisa, vill att jag och många med mig kan lära oss, och bli mera lika dig, även om var och en är unika.

Tror många som läser din blogg har fått upp ögonen ocg verkligen VAKNAT upp...hur smärtsamt det än må vara och hur sårbar man än må bli, så har nog många insett att man måste prata,prata och prata. Ord är på många sätt farligare än vapen och betydligt mer kraftfulla, men används dem på rätt sätt vid rätt tillfälle, finns det inget som kan göra såna underverk som ord.

Tack för att du finns!!

Kram/P"

Av Nettan - 4 september 2009 21:16

ÄNTLIGEN fredag!


Vilken jädrans helvetes vecka! Så skönt att den är över, iaf jobbmässigt.

Har aldrig varit med om något liknande, var helt totalt slutkörd i morse när jag kom till jobbet, något "köksan" såg på en gång *ler*.


Kollegan kom inte tillbaka igår utan jag har i stort sett varit ensam sedan i onsdags, visst har jag haft vikarier men det är INTE samma sak som när man är ett fullt arbetslag. De övriga kollegorna i huset har varit helt fantastiska!! TACK, TACK, TACK för all hjälp!

Jag har absolut inte varit stressad av situationen men det tar verkligen på krafterna att vara ensam med nya barn + 2 inskolningar...


Igår hade vi träningsmatch mot KKS, säger bara *ASGARV*,  det var det absolut värsta jag har varit med om i bowling. Fy fan, vad dåligt jag spelade... Fick ihop 503 på FYRA serier!!!! Vilket betyder att jag hade 125,75 i snitt och mitt vanliga snitt ligger på 179, nånting, DET SÄGER ALLT!!!


Ikväll är maken ute med jobbet så just nu är det bara lilleman och jag hemma, något som jag verkligen behöver just nu känner jag. Sitter här och lyssnar på Spotify och surfar runt på nätet, ska snart krypa ner i sängen och klockan är bara 21.25


Just nu så snurrar tankarna bara runt i mitt huvud, ena minuten är jag glad, andra så himla arg...

Arg, glad, besviken, hoppfull, ledsen, lycklig...

ja, många känslor på en och samma gång!

Om jag känner såhär, vad ska då "några andra" känna?

Tänk om det fanns en endaste dag som kunde vara känslofri!


Jessisa, JAG BEHÖVER DIG NU!!!!

Av Nettan - 2 september 2009 22:46

Ja, vilken rubrik va?


Måste bara skriva lite idag oxå, kan börja med att tacka ALLA er som går in här och läser, under augusti månad så slog NI rekord med 733 besök, så många besök har jag aldrig förut haft!!!


Idag började två inskolningar till, ett tvillingpar. Ska bli kul att se hur det går, en pojke och en flicka. Min ena kollega I har varit sjuk denna vecka och i morse när jag kom till jobbet så ringde sig den andra kollegan sjuk. Shit... hjälp...panik....stress... inskolningar och jag ensam... ja, så hade nog många tänkt... Men inte jag inte... jaha tänkte jag, det löser sig nog och det gjorde det. Fick låna en kollega från en annan avdelning och dela ut lite barn till de andra och så löste sig allt ändå. Inskolningstimmen gick jättebra och föräldrarna verkade jätte trevliga. Hela dagen har faktiskt varit kanonbra och i morgon är min ena kollega tillbaka igen.


Har även varit och tränat lite ikväll, har lite problem eftersom jag de senaste 1½ veckorna har GRYMT ont i tummgreppet på höger handen. Vet inte vad det beror på men kan knapt lyfta med den handen. Själva bowlinggreppet är inte så farligt men alla andra vardagslyft, INTE det bästa precis när man jobbar på en småbarnsavdelning och lyfter barn hela dagarna. Har börjat äta voltaren nu ikväll för att se om det hjälper.

På lördag har vi ju allsvenskpremiär så jag vill ju verkligen inte vara skadad nu och inte kunna spela. Spännande, eller hur? Allsvenskan... ja, det låter STORT, visst??? Allsvenskan, hihihi.... Ja, vi spelar faktiskt där nu!!!!


Och till dig Marlie, jag hoppas du nu vet på vilket sätt jag är glad :) Puss gumman!

Av Nettan - 1 september 2009 22:22

Svårt att tro med denna värme som varit idag, tur man hade ombyte med sig till jobbet när det blev för varmt!


Det jobbiga i mitt liv börjar väl att ordna upp sig, eller så kan jag inte heller säga men det är väl lite bättre än vad det har varit iaf. Många sanningar som kommer fram här och där och många som är berörda...


Tänker på speciellt två personer dagligen just nu! Ni vet var jag finns!!! Även om det inte känns så lätt och är det mest självklara alternativet...


Har sett på "Män som hatar kvinnor" idag, SHIT vilken film, har inte läst boken innan och det är jag glad för! En kanonfilm enligt mig!!!!


Och idag när jag kom hem från jobbet stod min älskade dator på bordet, äntligen tillbaka från rep. och på datorn stod en blomma som hette något fint men som maken glömt vad det var, och den hade han varit och köpt till mig för att det är idag 8 år sen som vi döpte Jonathan och gifte oss samtidigt!!!!!


Så tack älsklingen för dessa 8 år som jag har fått bära ditt namn!

Älskar dig sååå himla mycket!!!!!!


Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards