Alla inlägg under augusti 2009

Av Nettan - 10 augusti 2009 21:04

Åh, så glad jag blev att du ringde Milla!

Det behövde jag idag!


Av Nettan - 8 augusti 2009 22:16

Sista kvällen här på landet, i morgon blir det till att packa ihop alla miljoner saker och åka hem igen, vart tog semestern vägen???


Har verkligen haft helt underbara dagar här denna vecka, mycket sol och bad och framförallt trevligt sällskap!


Igår kom fasters lilla älskling på besök med mamma, pappa och Mia. Det blev en härlig stund på bryggan, ja ensamma var vi ju inte direkt så att Tobias med hjälp började bygga ut strandaltanen gjorde ju ingenting, vi var visst 18 personer + 2 hundar där nere när vi var som flest.

Altanen blir superfin! Ett projekt som vi egentligen började med för 2 år sedan, men nu satte det fart ordentligt igen.



Brorsan med familj stannade över natten så igår kväll blev det middag, kortspel och lite gott att dricka.

I morse packade vi ihop oss igen och okuperade bryggan och så blev det fortsatt bygge. Vi har badat och solat, lyssnat på radion, fiskat abborrar och bara njutit!

 

Hoppas vädret håller i sig tills i morgon så vi får njuta riktigt ordentligt sista dagen. Usch, vill verkligen inte åka hem och börja jobba...

Av Nettan - 6 augusti 2009 20:13

Ja, nu har det ju gått ett par dagar sedan sist, men tiden har lixom inte riktigt funnits och så har det ju varit så himlans fint väder, vilken avslutning på semestern!!!


Nere vid bryggan kryllar det av mina "kompisar", shit vad snokar det bor där nu... eller iaf 3-4 stycken. Vi hittade den när vi skulle flytta på skotern och lägga i den i vattnet.



Självklart så var ju T och J tvugna att pröva skotern på en gång, något som bägge tyckte var väldigt väldigt kul!



Sen blev det ju en tur på gummiringen oxå!

 I tisdags kom även Marlie och Mattias ut och överraskade oss, väldigt trevligt! Och så kom även Håkan och Stina på besök så igår hade vi ytterligare en härlig dag på bryggan.


Och till de "stora" killarnas lycka så fick de ju även låna ett par vattenskidor.

 


Även Saga var ute och åkte vattenskoter och fick även leka lite på gummiringen.


Och mina kära små kompisar förföljer mig överallt, visserligen är denna bara en kopparorm men ändå. Har inte min ormfobi lagt sig efter denna sommar så vet jag inte vad, då måste jag ta till nåt drastiskt och söka professionell hjälp.



Sen så kom svärmor upp en dag med sin ena squash, det är nog den största jag någonsin har sett. Den är över 40 cm lång!


Ja, så att börja jobba på måndag känns ju inte direkt lockande nu, skulle kunna stanna här ute för all evighet! Hoppas på ytterligare så här soliga dagar så vi verkligen får njuta den korta tid som är kvar.


Av Nettan - 3 augusti 2009 23:35

Vaknade till en stålande morgon, sol, sol och åter sol!

Åt frukosten på den soliga delen av altanen idag.

passade även på att fortsätta att läsa boken jag håller på med " 14 år till salu", har ni inte läst den SÅ GÖR DET!


Satt en stund i solen, och blev knallröd! Efter ett tag så gick vi ner till bryggan där plast kusin Sofie och Jonathan höll på att fiska. Hon är så himla härlig Sofie och Jonathan trivs verkligen i hennes sällskap.

Vi passade på att tvätta båten som såg förjävlig ut, så himlans skitig, men nu är den ren och fin.


När vi höll på där nere så kom den, SNOKEN (en av två) som bor vid bryggan, det konstiga är att jag inte är rädd för dem, jag vet ju att de finns där och så är de ju snokar...

Jag kan ju dock medge att det INTE är jag som fotar,utan T..., där går nog min gräns skulle jag tro, men när vi såg den" lilla " ligga och sola på stenarna så var det JAG som lungt och stilla kontaterade för de andra att

 " där ligger en till", jag är sååå himla stolt över mig själv att jag var så lugn!


Tog sen båten ut till storholmen för att fiska, Sofie fick napp nästan på en gång och herregud vad hon skrek.... " en fisk, en fisk, en fisk"!

Hahahaha... vet inte om man kan kalla det fisk direkt?

Jag gick till och med på en skogsstig på ön i BARA BIKINI OCH FOPPATOFFLOR, det ni!!!!!!


Åkte sen hem för att äta lite och jag behövde åka ner till centrum för att fylla på förrådet lite och även köpa metmask.

 Sen bar det iväg igen, denna gången bara Tobias,Jonathan och jag. Det blev storholmen nu med och vi började med att plocka kantareller, hittade faktiskt flera stycken som nu är förvällda och ligger i frysen.

Sen satte vi igång att fiska, kastade ett par gånger innan det bara PANG, och så satt den där....


 Så Jessisa, här har du din gädda som nu är rensad, fjällad och ligger i frysen och väntar på dig!!!! Kunde jag inte plocka några blåbär åt dig så kan jag väl iaf ta upp en gädda!

Hoppas du kan komma någon dag och hämta den!


Har haft en toppendag idag och jag hoppas verkligen att denna sista vecka blir precis lika bra som denna dag har varit.


Av Nettan - 2 augusti 2009 22:59

Vaknade i morse till strålande sol och klarblå himmel, jippe äntligen lite sommar igen! Åt frukost ute, nåt som inte hänt på evigheter!


Mådde super bra när jag vaknade,inget tryck över bröstet, ingen värk i bröstkorgen och inte ont i ryggen!!! Igår när vi hade middagen kom en granne förbi, vi berättade för honom om akutbesöket och han säger att han haft samma problem, - kom så får jag krama dig säger han. Jag går dit och lägger armarna om honom, han tar handen på min rygg och trycker till... Det lät som ett smatterband ungefär.... Det satt alltså i ryggen!!! Så skönt att inte ha ont längre. Tack Krister!!!


Eftersom det var så fint väder packade jag ihop en tvättpåse och skulle gå ner och tvätta hos svärmor, DÅ helt plötsligt öppnar sig himmlen, det började spöregna!??? Så medans tvätten höll på passade vi på att åka till Täby Centrum och handla lite, lilleman var kvar med sin farbror och hans familj.När vi är på väg så är det strålande sol igen, inte en droppe hade det kommit i Täby. Hem igen och det blir gråare och gråare ju närmre vi kommer och så kom regnet igen, konstigt!


Framåt kvällen blev det fint väder även här, har ätit räkgryta med ris till middag och medans lilleman har varit hos farbror så har vi kollat på en film på 5 an, länge sen vi bara låg i soffan och kolla tv.


I morgon börjar sista semesterveckan, jag hoppas det blir fint väder så man får lite sol på sig och kan ladda batterierna. Vill inte åka hem härifrån, skulle kunna bo här jämt, bara man slapp jobba.

Konstigt att man hemma behöver hur många kvadrat som helst att bo på och hela tiden önskar sig större, här ute så räcker dessa små kvadrat helt utmärkt, jädrans vad bra man mår här!

Av Nettan - 2 augusti 2009 00:33

Vaknade ganska tidigt idag, det gäller att börja ställa om sina tider nu när det bara är en vecka kvar på semestern.


Har städat lite idag och drömt om att göra om i sovrummet här på landet, tyvärr så är det ju inte bara att göra om då vi är flera som delar på stället men jag har tänkt mig att det skall gå i vitt och lite marint.... Vit pärlspont på en vägg, nya tapeter, vit hylla med konsoller, ovanför sängen, vit tavellist hylla och måla byrån vit... ja nåt åt det hållet!


Körde sonen och flickvännen till tåget eftersom de skulle åka hem idag, på måndag börjar J att jobba och det ska bli så himla skönt!


Tog en tur med båten och nya elmotorn, ingen fisk tyvärr och motorn funkar inte som den skall när den vanliga sitter på, ska låna en annan båt i morgon och pröva om det går fortare, annars lämnar vi tillbaka motorn igen.


Hade släkt middag idag igen, idag blev det grillat med klyftpotatis, cous-cous sallad och vanlig sallad, gotti gotti.... trevligt som vanligt och gott att dricka. Så mysigt när man är här på landet och alla är samlade.

Av Nettan - 1 augusti 2009 11:11

Mådde fortfarande inte bra igår kväll så jag ringde sjukvårdsupplysningen och berättade hur det var, ÅK IN DIREKT fick jag som svar... Oookeeej!


Tobias och jag åkte vid niotiden till Danderyds sjukhus, blev omhändertagen på en gång. De kopplade mig till en ekg-apparat, pulsmätare, syrgas, blodprover och sist en lungröntgen, gissa om att jag kände mig DÖDSSJUK när jag låg där med alla slangar och vit sjukhus skjorta nerbäddad i en säng. Vid 23.20 fick jag svar på allt, ingenting med hjärtat, ingen propp i lungorna utan förmodligen inflammation på bröstbenet!!!


Skönt att det inte var nåt allvarligt, trodde verkligen det ett tag för så har jag aldrig kännt mig tidigare. Vi var iaf tillbaka på landet vid 24 igen så det gick ju väldigt fort och personalen var helt fantastiska på DS, dit åker jag gärna igen om jag behöver.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards