Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Nettan - 22 maj 2009 23:49

men inte riktigt, riktigt ännu, snart så...


Sitter som vanligt och lyssnar på Ugglas, ni som säger att ni inte gillar henne, har ni verkligen lyssnat på skivan och på hennes texter? Dom är helt otroliga, och lyssnar ni på skivan så behöver ni ju inte se henne.....


Var som sagt på middag hos farmor och farfar, tusen tack för den goda maten! Efter middagen skulle svägerskan C och jag diska, ja dom har INGEN diskmaskin och har aldrig haft det, då var det stop i slasken så vi fick ta en plastbalja och skölja i. Efter det så tog maken min och skruvade bort alla rör under diskbänken och vi tog de till badrummet för att göra rent, jag vet att jag tänkte flera gånger på att gå och hämta kameran som låg i väskan men det är nog tur att jag inte har några bildbevis för det var nog det jävligaste jag har varit med om... Fy fan!!!

VARFÖR kan inte gamla människor som har rätt till hemhjälp utnyttja det? De är alltså 87 och 83 år, bor ensamma i en stor villa med stor tomt och VÄGRAR hemhjälp! Men hallå, idag var ju bara ett bevis på att man faktiskt skulle behöva det. När alla rör var tomma på äckel päckel som vi hade fått skära bort med kniv så passade vi på att skura hela toaletten och handfatet, fan vi kände oss som Marlene och Marie-Louise från Rent Hus...

Blä, vad äckligt det var!


Marlie, min underbara Marlie...  Det får avsluta bloggandet för idag!

Av Nettan - 22 maj 2009 15:21

Gud så skönt det är att vara ledig. Sovmorgon idag med och sen har vi varit ut och gjort en del ärenden. Bla har vi varit och köpt en klänning som jag hittade på blocket :)

En tur till Vällingby har vi oxå hunnit med och shoppat lite inför morgondagen. Nu håller jag på att koka lingonsylt, hittade lite bär i frysen och snart ska vi åka på middag i Backlura hos farmor och farfar.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards