Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Nettan - 6 maj 2009 22:23

Hade stängt ner datorn och gått och lagt mig när jag kom på en händelse som jag bara MÅSTE skriva om.


Alla ni som har föjt min blogg en längre tid nu vet att vi har problem med stora J. Ja, alla ni som har tonårs barn vet att problemen verkar bli större ju äldre de blir...

Jag har då en son som GNÄLLER OCH KLAGAR över allt vad mat heter.

Idag hade jag hittat ett nytt recept med pasta och kyckling med vitlök, matgrädde, matyougurt och så böt jag ut dragonen mot basilika.

Ropade ner familjen när maten var klar, 1 2 3 och 4 till kom och satte sig. Såg på en gång makens något vridna ansiktsuttryck, lilleman tittade lite fundersamt, Nicolle tog för sig men hämtade salt och stora J lassade upp en rejäl portion på tallriken och ÅT UPP ALLTSAMMANS!!! Vad hände? Han so´m inte äter ´NÅGONTING!!!???

En sak kan jag ju säga, det blír inte den rätten här hemma nåt mer...

Men ni kan gissa hur glad jag blev (Ja Jessisa, jag sa det till honom), när det inte ens kom en suck ifrån the big boy, mamma blev mycket mycket glad.


Nu är det GODNATT!!!!!

Av Nettan - 6 maj 2009 19:56

Och jag sitter med datorn i knät i sängen med lilleman bredvid mig, på tv är det "Hitta hem" och extra roligt är det eftersom stora sonens flickvän praktiserar där i dagsläget. Hon har för den delen fått jobb idag och börjar i juli, på Hemköp i City. Grattis N, verkligen superroligt för dig! Nu hoppas vi bara att sonen också får det jobbet som är på gång för honom, fan vad mycket enklare allt blir då!


I morgon MÅSTE jag bestämma mig för om jag skall ha träningstid i bowlingen nästa säsong, vet ännu inte hur jag skall göra???


Fick idag adressen till en bloggande mamma på jobbet, har suttit TIMMAR och läst ikapp, tänk om man hade de skrivar kunskaperna, shit vad bra hon skriver. Vill ännu inte lägga ut adressen här men det kanske kommer så småningom. Har även själv skaffat en till blogg idag (JA, jag vet... jag hinner ju inte ens med och skriva här så vad ska jag med en till, till?) men den kommer till en början med att vara hemlig, och JA på det oxå, ibland vill man faktiskt vara lite hemlig och kunna skriva vad man vill, eller hur?


Ja just det ja, var ju till läkaren idag med min huvud och armvärk. Fick tabletter som jag skall äta två gånger om dagen och om det inte gått över om ca 2-3 veckor så ska jag höra av mig igen och ev. få en röntgentid.


Nä, nu ska jag titta på mitt favoritprogram som precis har börjat, nämligen "Rent Hus", blir alltid så inspirerad av det så jag börjar alltid skura och städa här hemma, det kan ju behövas nu eftersom vi skall ha 8 års kalas här hemma på söndag.




Av Nettan - 6 maj 2009 06:43

Hade tänkt att blogga igår när com hem rasade ihop... Inga kanaler och en väldans lust till att blogga... Men det blev istället ett mycket roligt samtal med underbara Marlie och det vanliga "tisdags samtalet" i telefon med Jessisa, hm... vi pratade visst i 1,20 min hon och jag, MYCKET att prata om!


Får se om jag hinner blogga lite ikväll istället, nu ska jag iväg till fritids och sen till jobbet.


Ska även till läkaren idag med mitt huvud som har gjort ont sen förra måndagen...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards