Alla inlägg under mars 2009

Av Nettan - 20 mars 2009 22:51

Äntligen F R E D A G!!!!

Hade min tidiga fredag idag och den började ju jättebra, gick upp och gjorde iordning mig, väckte sen J och vi åt frukost, då hörde jag den förskräckliga hostan han hade... Det slutade med att T fick vara hemma och vab´a idag.


Igår var jag på föreläsning mellan 18-21, ju mer man smälter det och tar in, ju intressantare blir det, det var Marianne Gutler Lindström som föreläste om barn med försenat tal och språkutveckling.


När jag kom hem idag så åkte maken och jag och storhandlade på City Gross.

Efter middagen åkte vi sen till Rinkeby där två av våra klubbkamrater spelade final i Djungelskottet, de kom 3:a och slog flera av våra stora bowlingstjärnor!!!!

GRATTIS NATTIS OCH HÅKAN!!!!!!!!!

Av Nettan - 18 mars 2009 19:16

För trött för att skriva nåt långt inlägg...


Härligt att solen skiner nu på dagarna och jag hoppas verkligen att våren är på G!


Nu är bordet på plats och jag är super nöjd!

Av Nettan - 17 mars 2009 07:31

Åh, vill inte gå och jobba, vill bara vara hemma och fixa!

Igår hade vi avdelningsmöte på jobbet och jag var inte hemma förrän efter 19. Då hade maken varit och hämtat bordet som vi till slut köpte, super fint blev det!


Idag kommer räddaren i nöden, min svägerska! Hon kommer hit under dagen och städar min tvättstuga, känns så jätte jätte skönt!!!!


Hoppar nog över träningen ikväll, har ont i hela kroppen och lilleman har ju basketträning så det blir lite stressigt...

Av Nettan - 15 mars 2009 21:51

Jaha, så var en hel helg till ända då....


Matchen igår var FANTASTISK, iaf för laget, utan 8 matcher mot detta lag så var det första gången som VI VANN!!!! Och det med 16-4, slog nästan klubbrekord igen, vi hade 6049 i slagning och rekordet ligger på 6053!

Hade kameran med i hallen igår och fotade två små gosungar:

Faster lilla Sessa och M som kramas


Och som äter nachochips:



Melodifestival igår kväll... Helt ok låt som vann och jag är jätte glad att Caroline kom 2:a, visserligen min favvo låt men ingen att skicka till Moskva.


Idag har maken och jag varit i Rinkeby och spelat re-entry i Djungelskottet, hade lite tid över när vi kom dit så vi tog en liten prommis i området. Det är faktiskt riktigt mysigt att gå och strosa där bland alla hus med alla små butiker som säljer batlava, kläder och paraboler, ja så stod det faktiskt på en skylt " Vi säljer parabol antenne och satelit mottagare" och så behövde vi bara lyfta blicken och skåda detta:


När vi kom hem fortsatte vi att fixa lite i vardagsrummet och nu är skåpet fyllt, hade 4 flyttkartonger som stod med saker och har nu lyckats att få in det i 3 skåp (inte riktigt allt, har faktiskt rensat en hel del).

(Åsa, jag har kommit på att vitt och svart är UNDERBART! )




Av Nettan - 14 mars 2009 09:40

Åh så skönt med lördag!

Somnade redan vid 23 igår så i morse vaknade man tidigt, har hunnit med massor redan även fast klockan bara är 09.40, skönt!


Snart ska vi åka och handla, sen ner till bowlinghallen (ovanligt vá?), sonen och maken har match 11.40 och sen har vi returmatch mot Elan från Hudiksvall kl 13.40, en match som vi bara SKA vinna idag!!!


Gjorde en test på fb om vilken personlighet man är:

Your Result: Den populära sangvinikern Sangviniker1_profile

Du är positiv och har energi. Du har ofta bra idéer och gillar att drömma. Du älskar att vara i centrum. Om någon nämner ditt namn så måste det vara positivt. Du gillar att vara spontan och har svårt för rutiner. Du gör saker hellre än bra och det viktiga är att ha roligt. Som Sangviniker så är du väldigt kreativ i ditt tänkande och har många ytliga bekanta runt dig. Dina svagheter är att du pratar för mycket och för högt..fokusera mer på att lyssna. Eftersom att du har en benägenhet att vända kappan efter vinden ibland så bör du satsa på att vara mer konsekvent så andra personligheter kan lita mer på dig.


Positiv och har energi - jodå.

Bra idéer och gillar att drömma - hm... jo men drömma gillar jag.

ÄLSKAR att vara i centrum.

Om jag hör mitt namn så tror jag oftast att det är något negativt...

STORT kontrollbehov!

Orkar inte kommentera resten för det var ju som sagt inte mycket som stämde......


Ha en bra lördag!

Av Nettan - 12 mars 2009 20:23

ÄNTLIGEN! Har den kommit, min nya ekbänk...



Åh, tänk i morgon när golvlisten är på plats och kablarna är i en kabellist och jag får plocka in allt i skåpet, längtar!!!!!


Och så hittade vi vårat drömbord när vi var där så vi får väl se i morgon om vi slår till?

Av Nettan - 10 mars 2009 07:49


SNÄLLA! Låt detta snöande ta slut någon gång...

Nu vill jag ha vååååååååååååååååååååår!!!

Av Nettan - 8 mars 2009 21:28

Åh vilken helg!

INGEN BOWLING!!!!! Och det har varit så himla skönt.


Fredagsmys framför "Så ska det låta", har fått en ny idol i Frida.


Lördag:

En tur till soptippen och sen hem till mamma och pappa. Fixa lite här hemma och så till mamma igen och sy köksgardiner,(eller mamma gjorde det och jag tittade på).

Gotti gotti middag med potatis, sill, lax, makrill, kräft/räkröra, ägg *mums*.

Melodifestivalen och överlycklig att Snälla snälla gick vidare, JAAA jag vet att det inte är en schlager och vi har inte en chans om den går vidare men låten är SÅÅÅÅÅ JÄVLA UNDERBAR!!!!!


Söndag:

En make som vaknade på fel sida (men som talade om det själv innan någon hann säga något), fortsätta fixa lite här hemma och sen åkte han och jag till Vällingby och köpte en filmskanner

Plexgear Negativskanner

Så nu kan jag skanna in alla mina negativ och pappas diabilder.


Köpte även en present till maken eftersom vi "firar" 12 år tillsammans i morgon. Eftersom han aldrig är här och läster så kan jag berätta att det blev en parfym från Dolce Gabana

The One For Men


Under helgen har även stora sonen målat om i sitt rum så nu är HELA mitt vardagsrum belamrat med HANS saker, gissa en som är TOKIG!!!!

Ringde även till möbelblick igår och fick veta att min möbel som är beställd troligtvis kommer på fredag, lääääääääängtar!!!!

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards