Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

PMS

Av Nettan - 21 mars 2009 22:22

"PMS-besvären är mest uttalade 3 – 10 dagar före mens men många kvinnor kan även ha uttalade besvär vid ägglossning. Det är ofta de psykiska symptomen som dominerar vid PMS.Det är ofta de psykiska symptomen som dominerar vid PMS. Stämningsläget förändras i rikting mot nedstämdhet och kvinnan blir känslomässigt instabil. Det gäller allt mellan "att känna sig olycklig" (vara dysforisk) till verklig depression. Däremellan ligger tendens att bli irriterad, intolerant, orolig, grälsjuk och aggressiv. Vissa kvinnor kan även uppleva olika typer av smärta. Bland annat eftersom kroppen behåller mer vätska dagarna innan mens och orsakar allmän viktökning och svullen mage. Många kvinnor får även ömmande bröst, ryggont, migrän eller känner sig allmänt illamående. "


Kan man ta nåt prov för att få reda på om man har PMS eller är det bara att konstatera????? I så fall så har jag konstaterat detta nu....

HATAR att må så här!!!!!!!!

 
 
Ingen bild

Camilla

22 mars 2009 07:28

Jag tycker om dig och kommer inte att sluta tycka om dig bara för att du är sur å grinig... Du är en bra vän och om man behöver prata så kan man ringa dig så hjälper du till...

Kram Camilla

 
Mia

Mia

22 mars 2009 08:11

Jag väntar mitt "elände" när som helst. Å andra sidan har förra omgången knappt slutat...Bara hatar denna förbaskade mens och PMS.

Kram på dig!
7Mia

http://assar.bloggagratis.se

 
Marlie

Marlie

22 mars 2009 08:14

KRAMA!!!

http://marliie.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

22 mars 2009 08:25

Jo, pms är trist och det är så illa ibland att jag längtar till övergångsåldern för att slippa skiten...Tänk vad vi kvinnor måste utstå.

http://www.galanthus.blogg.se

 
Marlie

Marlie

22 mars 2009 20:26

Ja vi har haft det tokbra! MEN, ni saknades verkligen!!! :( Vi kan väl försöka ses snart? kraaam

http://marliie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillebror

22 mars 2009 21:19

ja, ni kvinnor gnäller över hur det är att föda barn, ha mens eller PMS!!!
Baahh...säger jag bara...Ni skulle bara veta hur det är när en karl är riktigt förkyld!!!!

DÄR har ni nåt jobbigt...gnällspikar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 21 juli 2015 16:50

Vad hände? Sitter i en lägenhet på Gotland och känner en så stark känsla i kroppen , en annorlunda och tillfredsställande känsla, ett lugn och kroppen  bara skriker JAG ÄR HEMMA! Nu är det inte för att jag är på Gotland utan det är lägenheten som g...

Av Nettan - 23 februari 2013 10:01

Vaknar av att solens strålar skiner in genom fönstret, ÄNTLIGEN säger jag bara!   I veckan möblerade vi om i sovrummet, det blev kanonbra och jag älskar det! Det värsta är bara att jag nu kl 10 fortfarande ligger kvar i sängen och bara myser, så ...

Av Nettan - 22 februari 2013 22:02

Hur har det gått med det då? Jo, med facit i hand så har det gått väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, Den största förändringen var att ta bort Vin och öl i de mängder det kunde bli, men det har totalt sett blivit 3 öl sedan nyår ...

Av Nettan - 3 januari 2013 22:42

Jag vill jag vill jag vill!!! Men jag har inte ork och inspiration, fast jag VILL! Hela året har jag egentligen haft massor av ämnen att skriva om, men har inte blivit nåt, ja nåt kanske men inget som räknas direkt. och nu har jag som sagt en ny...

Av Nettan - 27 september 2012 23:23

Är hemma och är sjuk men har både cellprovning, BUP möte och barnläkarmöte på schemat... Att vara mamma innebär alltså inte att man själv ska må dåligt om man har ett barn som mår dåligt, eller?   Att ta cellprov var en baggis, sen var det bara...

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards