Alla inlägg den 21 mars 2009

PMS

Av Nettan - 21 mars 2009 22:22

"PMS-besvären är mest uttalade 3 – 10 dagar före mens men många kvinnor kan även ha uttalade besvär vid ägglossning. Det är ofta de psykiska symptomen som dominerar vid PMS.Det är ofta de psykiska symptomen som dominerar vid PMS. Stämningsläget förändras i rikting mot nedstämdhet och kvinnan blir känslomässigt instabil. Det gäller allt mellan "att känna sig olycklig" (vara dysforisk) till verklig depression. Däremellan ligger tendens att bli irriterad, intolerant, orolig, grälsjuk och aggressiv. Vissa kvinnor kan även uppleva olika typer av smärta. Bland annat eftersom kroppen behåller mer vätska dagarna innan mens och orsakar allmän viktökning och svullen mage. Många kvinnor får även ömmande bröst, ryggont, migrän eller känner sig allmänt illamående. "


Kan man ta nåt prov för att få reda på om man har PMS eller är det bara att konstatera????? I så fall så har jag konstaterat detta nu....

HATAR att må så här!!!!!!!!

Av Nettan - 21 mars 2009 18:52

Har sovit jätte dåligt inatt, vaknade första gången vid 4 och höll på så fram och tillbaka fram till 8.30 i morse, då var det lika bra att gå upp.

Mamma och pappa kom på ett snabb besök och kollade in vardagsrummet sen var det dax att åka till hallen och hämta kloten för idag hade vi match i Sundbyberg.

Matchen gick bra för laget, vi vann men för mig gick det såå dåligt. 167,138 och då gick jag av, gick in igen i sista och klarade 199, tur var väl det för mitt självförtroende var INTE på topp, det är det inte nu heller visserligen, det går verkligen inte bra just nu att spela, får se hur det går i morgon när det är match med reservlaget...

Nä, just nu känns det inge kul med bowling men jag hoppas att det snart vänder annars så får jag nog hålla mig till att spela individuella tävlingar ist.

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards