Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Nettan - 2 januari 2009 23:56

Håller verkligen på att bli tokig över mitt letande efter nya möbler till vardagsrummet, besöker nog Blocket 50 gånger om dagen, Ikea.se och alla andra möbelsidor lika ofta...

Vet ju i huvudet vad jag vill ha men det FINNS INTE!

Så idag åkte maken och jag förbi en affär i Bällstabro, med BARA ekmöbler i fönstret, han frågade faktiskt om han skulle vända så jag fick gå in där men näää, det är säkert svindyrt svarade jag, åk hem du...


När vi kom hem ringde mamma och vi satt och "telefonsurfade" tillsammans, hittade affären på nätet och det var bara WOW!

- vad ska du göra nu? frågade jag mams

- ingenting.

- ska vi åka dit? (jag)

- ok

- kommer snart och hämtar dig. (jag)


Jag åker och hämtar mamma och vi åker dit. HALLELUJA, vilken affär!!!

Förutom att de köper in möbler från återförsäljare så gör han dem själv!

Vilken DRÖM! Allt var så himla fint och jag ville ha allt jag såg, MEN som jag förstod så var ju inte möblerna gratis precis fast så himla himla farligt var det inte, men ändå... + att han tillverkar dem efter dina mått och önskemål!


Så nu är mitt stora dilemma, hur ska jag göra??? Få precis de möbler jag vill ha och betala eller köpa nåt halvdant på Ikea som inte kostar så mycket???


För första gången i mitt liv känner jag att jag nog hellre lägger ut lite extra på rejäla möbler som jag verkligen vill ha än att bara köpa nåt billigare...

Fast samtidigt så är det något som maler i mig om hur jag skall göra....


http://www.mobelblick.se/index.htm



Av Nettan - 2 januari 2009 09:23

Slipkillen håller på för fullt där uppe med golvet och det låter ungefär som ett jetplan kör omkring på övervåningen, shit vad det låter....

 Men OJJJJ så fint det blir däremot, har fotat flera kort men hittar inte grejen jag laddar över med in i datorn så det får bli lite senare som fotona kommer upp.

Av Nettan - 2 januari 2009 07:42

Har varit uppe i en timme nu och slipat väggarna innan golvkillen kommer, svidet är en blandning av trötthet och slipdamm kan jag säga...

 MEEEN, nu så... Ikväll kommer det nog kännas som om vi är en stort steg närmare det färdiga resultatet.


Frågan är bara vad vi skall göra under de 4-5 timmarna som han är här och håller på? Kanske ta tag i övriga husets rum för städning... hm, lite svårt eftersom det står saker överallt just nu... Tvättstugan kanske? Ja, jag tror nog det.


tener un buen día

Presentation


40+/mamma/gift/skorpion/bowlare/barnskötare/samordnare/Hammarbyare/fb beroende/inredning/naturen/havet/svensk musik/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards